Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4736 besök totalt |
Jo? De ser helt olika ut eller vad menar du?
![]() Men herr Chris Bangle är identisk med herr Chris Bangle, det kan jag lova dig! ![]() |
||||||
Aha det var så det var ja!
![]() Å andra sidan kanske det helt enkelt är så att det alltid tar några år innan man smälter hans grejer. Varje bil har ju skapat lite chock på folk, även Fiat Coupe back in -93.. Tycker faktiskt både nya 5:an o speciellt 3:an är toktuffa.. T.o.m 7-serien är jäkligt imponerande in real life! |
||||||
BMW säljer som aldrig förr så Bangle har blivit accepterad av den stora massan.
E85 (Z4) är ljuvligt vacker, E90 växer för varje dag, E60 är brutal, och E63 är skandalöst vacker ![]() Nu är det bara E87 som behöver fixas till. Lämpligen med en Coupe ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Ja och vilken är den fräckaste små bilen som finns på marknaden? Jo lilla 1:an så klart =D.. *men min högst egna åsikt förvisso* _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Absolut, glömde den.
Men tydligen är inte 130i så kul som man trodde, enl testet i Autocar. Synd! |
||||||
Har jag inte läst.. Låter ju tyvärr väldigt tråkigt för jag tyckte då 116i var väldigt underhållande. _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
hahaha, näe det är väl kanske sant.. man får itne vara för stor växt i en 1:a inte! Men jag gilalr dem skarpt! Men då är jag 173 korta med ![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||||
Nja, småbilar som är alldeles för tunga... ![]() ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Nu pratar jag inte BMW-koder så kan nån översätta detta till sifferkoder som står på bakluckan? ![]() _________________ Magnus Lindberg Italienskt |
||||||
E85 = Z4 E90 = Nya 3-serien E60 = 5-serien E63 = 6-serien E87 = 1-serien http://www.google.com ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
![]() E30, 964, 240, E36, 996, 260, E46, 340, 993, 328, 940, 997 och några till har det tjatats om så mycket att det börjar klarna vilka det är men det kan bli lite väl kryptisk kompakt ibland... Jag trodde i min enfald att Enummrena steg med tiden men den logiken fungerar tydligen inte... |
||||||
Det var mer som en källhänvisning som jag skrev dit länken. Inte ens jag som gammal BMW-tok kan alla koder längre ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
E-nummrena är mer eller mindre i stigande ordning, men då starten på ett projekt med ett specifikt E-nummer nödvändigtvis inte behöver betyda att X kommer ut på marknaden för Y så kan det bli lite fel ibland. Men i grunden är det stigande.
AL - Numera lyckligt okunnig på alla nya internkoder. Man behöver väl inte mkt emr än fram till E30 iaf så... ![]() ![]() ![]() |
||||||
Det är lätt att bli enögd ![]() Å andra sidan så borde det vara självklart att kunna detta ![]() Facit: http://www.autopower.se/modellguiden/default.asp _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Blev ganska imponerad när jag vägde en 116i på vågen på hjulstakorset full tank visade 1280kg (min mini väger 1240 med full tank så) Nån som vet vad resten av bilarna i samma klass väger? ![]() |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4736 besök totalt |