Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 10154 besök totalt |
HPC på Knutstorp
Hej Jag anmäler mig till denna körning och hoppas att det fortfarande finns plats Porsche 964 RS -92, rutinerad (vinnare av extrarace Roadsport A på KM 5, MGCC 2005-09-11) PCS/PCSR medlem 6509 MVH Mats _________________ Mats Hallberg |
||||||
Självklart! ![]() ![]() |
||||||
Re: HPC på Knutstorp
Skräm dom inte sådär Mats, då tror dom ju att du ska köra i åttor runt dom på 1.05 eller så ![]() F ö så lägger du ju upp för världens prestigamöte, massor av Hondachaffisar kommer ju anstränga sig som tusan att försöka ta den där Porschevinnarbils-skalpen ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||
Re: HPC på Knutstorp
kanske inte 1.05 - ![]() men runt 1,12 --- 1.14 ![]() 195/50-15 fram & 225/50-15 bak på 7" fälgar fram & 8,2" fälgar bak Inte att förglömma - nya bromsar & bromsvätska okså... den blåa sorten... K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Jag är inte så mycket för att låna eller låna ut grejer. Dessutom är det en för dyr leksak att låta någon annan köra. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
En timmes körpass låter kanon ![]() Tråkigt när passen är 20-30min långa för man hinner knappt bli varm i kläderna förrän det är dags att sluta ![]() Hur många bilar kommer ni att släppa ut på banan samtidigt? _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Lugnt - du kan få åka lite istället om du vill det & Hondaklubbens regler tillåter det ! _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Maciek: Vi kommer kontrollera hur många som banan tillåter och sedan lägga oss några bilar under detta.
Bert: Det är ni själva som gör den skillnaden genom att rannsaka er vilken kategori ni vill tillhöra. Normalt brukar detta inte bli något problem, då våra körningar hitintills endast varit för HPC-medlemmar. Men för enkelhetens skull så kan vi säga att om man kört 5-6 bankörningar innan så platsar man lätt i rutinerade, orutinerade är för dem som fortfarandee känner sig lite osäkra. Reserver meddelas i turordning om någon ord. hoppar av. Passagerare är endast tillåtet under lugna halvtimmen, annars totalförbjudet. Samma regler gäller för pass. när dessa åker med som för förare, dvs hjälm, heltäckande klädsel. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||||
Jag står gärna på reservlistan och kommer till Knutstorp för att titta evt om det blir återbud sent. Ville inte skrämmas med min anmälan bara rapportera i linje med Bengt M's upplysningar(
![]() ![]() Vi ses MVH _________________ Mats Hallberg |
||||||
Vi i Honda Performance Club litar till fullo på att ni från rejsa är proffs i gott uppförande, annars hade det aldrig varit aktuellt att bjuda in er. Våra körningar är extremt städade och avåkningar med skador på bile eller förare är extremt sällsynt. Vårt mål är att ingen ska köra av, därför ser vi till att alla sköter sig exemplariskt och utan hävdelsebehov. Svartflagg är extremt sällsynt, men används vid minsta översträdelse.
_________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||||
Honda Performance Club hälsar dig välkommen till banträff på Ring Knutstorp.
För allas säkerhet och trevnad bör Du vara insatt i all information i denna skrivelse. Läs banträffens regler extra noga! Överträdelse av dessa regler kan i värsta fall resultera i avstängning från banan. Denna banträff ger dig som ägare av en japansk bil möjlighet att köra på Ring Knutstorp. Arrangör för denna banträff är Honda Performance Club i samarbete med Peugeot Sport Club. Kontaktpersoner under dagen: Banträffsansvarig John Kraft 0705-547767 Förarutbildning Martin Scotte 0709-206452 Inpassage på banträffen 4 köer kommer bildas utanför grinden där varje klubb har 2 funktionärer som tar hand om sina medlemmar. Funktionärerna numrerar varje bil som skall köra på bana, tar emot eventuella avgifter och delar ut information. Kö 1: HPC Kö 2: PSC Kö 3: Övriga Avgiften för övriga är 500kr. Bankörning För att beträda banan måste Du uppfylla följande krav: * Inneha körkort * Betalt eventuella avgifter * Medverkat i förarmötet * Anmält dig till minst ett (1) flaggvaktspass * Bruka en enligt HPCs förar- och fordonsregler godkänd bil * Använda hjälm och heltäckande bomullskläder För att behålla förmånen att köra på banan måste Du respektera de regler HPC faställt. Regler, rekommendationer och uppmaningar: Före Du beträder banan * Bilens skall vara skattad, besiktigad, försäkrad och registrerad. * Bilens ljudnivå för ej överskrida 95dB. Ljudnivå över 95dB ger körförbud! * Bromsvätskan SKALL nyligen vara bytt. * Bromssystemet får ej innehålla några som helst brister. * Bilens alla rutor skall vara helt stängda. * Bilen måste klara bilprovningens säkerhetskrav. * Bilen får ej innehålla lösa delar som kan skada eller distrahera föraren under körning eller avåkning. T ex. lösa burkar, reservhjul etc. * Läckage från bilen ger körförbud tills läckaget är åtgärdat. * Lägsta krav på säkerhetsutrustning är hjälm och heltäckande bomullskläder, dvs. t-shirt, shorts etc. är förbjudet. * Kolla olja, vatten och bensin innan och efter ditt körpass. Bevaka vattentemp och oljetryck (för de bilar som är utrustade med oljetrycksmätare) under körning. * Öka däckstrycket 0,5-1kg jämfört trycket för "vanlig" körning. Depåvakten har full befogenhet att vägra bilar tillgång till banan om detta anses nödvändigt för att upprätthålla rätt säkerhetsnivå Passagerare Passagerare måste följa samma regler som förare dvs. hjälm, heltäckande bomullskläder, etc. På banan * Detta är INTE en tävling, detta är en förarutveckling. Tidtagning är förbjuden. * Dina standardbromsar är (oftast) värdelösa! Dessa håller en jämn bromskraft endast några få varv. Känner du av en nedsatt bromsförmåga, kör av banan och kyl av bromsarna genom att köra en lugn kilometer på motor/landsvägen. * Dina standarddäck är (oftast) värdelösa! Dessa överhettar snabbt vid hård körning. Vid minsta tecken på överhettning, kyl av dom enligt ovan. * Använd huvudet! Utsätt inte dina "medtrafikanter" för onödig fara. Var tydlig i din körning: använd blinkers, släpp förbi snabbare bilar etc. * Kör helst om på raksträckorna * Titta i backspegeln OFTA. * Respektera alla flaggsignaler: Gul betyder fara/hinder, Röd avslutar körpasset, Svart betyder att Du måste köra av banan. * Långsammare bilar måste släppa om snabbare bilar. Håll till höger och signalera med blinkers. * Under "lugna halvtimmen" är all omkörning strängt Förbjuden! * Vid avkörning från banan måste du signalera och hålla till den sidan du skall köra av, minst 2 kurvor innan avfarten till depån. Flaggvakter * Du måste infinna dig vid depåns utsläpp minst 10 minuter innan ditt pass börjar. * Försäkra dig om komradions funktion. * Svartflagga alla bilar du anser sänker säkerhetsnivå betydligt. * Vid en olycka måste du genast meddela resterande flaggvakter genom komradion. * Stå kvar och flaggvarna kommande bilar vid olycka. Spring inte fram förrän du kan göra detta utan fara. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 10154 besök totalt |