Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nytt rekord på Ringen?
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (11287 totalt)
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:

Enligt ryktet så körde Radicalen på 6.55 idag så det krävs nog en hel del doping om det skall bli något rekord...

bah , vad är det mot en Audi 1,8t avant

6.55 sjukt fort men allvarligt .... börjar det inte bli lite väl hysteriskt , snart tar väl någon en dauer 962 och bygger tillbaka till full race spec och kör snabbare än de 6.11 , kan ju vara jag som bara är avundsjuk förstås

Shoppingclion
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Rekord för bilar med C-stolpe då?

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Fredrik L skrev:
6.55 sjukt fort men allvarligt .... börjar det inte bli lite väl hysteriskt , snart tar väl någon en dauer 962 och bygger tillbaka till full race spec och kör snabbare än de 6.11 , kan ju vara jag som bara är avundsjuk förstås

Jo jag tycker det definitivt har förlorat sin poäng i takt med att vagnarna blir alltmer extrema.

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

oj! Man kom ner på 6:an väldigt snabbt.

Men de flesta har väl förmåga att skilja på bil och bil.

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Erik B skrev:
Har de?
För mig är det en sak som avgör: bilen ska vara legal att använda på vägen i det utförande den används i det land där den är registrerad.
Är den inte det så är det att jämställa med en racebil och alltså 6.11 som ska slås.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Lennart Mäkinen skrev:
Erik B skrev:
Har de?
För mig är det en sak som avgör: bilen ska vara legal att använda på vägen i det utförande den används i det land där den är registrerad.
Är den inte det så är det att jämställa med en racebil och alltså 6.11 som ska slås.

ISF är nog Radical den som har störst chans att vara "gatbil" eftersom reglerna för SVA är rätt fria.
Vare sig EDo-Porschen eller Donkervoorten kan ha kommit genom TÜV på något annat sätt en fusk och/eller mutor.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Liten filmsnutt från Pflanzgarten. Dock inte från rekordvarvet utan från någon uppvärmning. Men fort ser det ut att gå...

http://212.72.77.80/videos/sr8_pg.wmv

Stockholm
Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:
Liten filmsnutt från Pflanzgarten. Dock inte från rekordvarvet utan från någon uppvärmning. Men fort ser det ut att gå...

Det låter ju iaf som en gatbil.
Verkar gå rätt bra. thumbs up
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

personligen tycker jag det bara är skoj att dessa "udda" bilar visar hur fort en hög me rör kan gå..
Man bygger idag en byggsatssjua på 100-200 timmar å kostnaden ligger runt 60.000:- vilket e mindre än vad många av de andra långsammare bilarna har i trimmkostnad....

Så varför folk lägger hundratals timmar på att skrapa asfaltsmatta å pula med en bil som aldrig kommer gå lika fort som en kitcar å som har snudd på mindre bruksområde har jag svårt att se.

Men så gillar jag bilar som går fort..

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:

Snyggt spår, härligt ljud och tempot verkar det inte heller vara ngt fel på! thumbs up

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Men det tycker inte Scuderia Hanset Då menar jag högern efter lilla hoppet, (härifrån är ju ett helt fullgasparti) ingången i den är ok enligt dem men inte sedan. Han tar ett allt för tajt spår där enligt dom(för nära kurbsen på höger sida genom böjen). Således enligt dom får man då svårt att hålla fullt genom hela kurvan(vi pratar generellt) därför att man kommer för snävt på vänstern före sprunghugel. Detta gör även att om man kommer in snävt(tidigt) så ser man inte lika bra över det lilla krön som är just mer upphöjt där i det snäva spåret, just före sprunghugel

Vad tycker jag själv, tja jag är lite osäker. Jag körde så här först eftersom det blir ju rakaste vägen fram igenom. Sedan provade jag deras spår och hadde då kanske en något lägre ingånshastighet i högern, men det kändes faktiskt enklare att hålla stumt då genom den upphöjda knixen före sprunghugel.

De de menar är en lite lägre ingångshastighet och ett vidare spår här ger så mycket högre hastighet borta i swalbenswanz, just för att man kan har lättare att köra fullt från höger kurvan. Kör man det snävare spåret som han kör träffar man inte punkten efter högern på högersida som guidar en inför punkten för att komma rätt in i upphöjda vänstern.

Ähhhh, vet inte om nån fattar, det kanske blev lite krångligt.

Men här var faktiskt ett av få partier där jag fick en ahhhh upplevelse, efter att kört tränningen här. Det tråkiga i kråksången att jag testade inte mitt gammla spår sedan när man blev varm i kläderna. Kanske var det bara lite värme i kläderna som behövdes för att även hålla fullt i spåret rakt fram, varma kläder är ju nog så viktigt på ringen.
Nåja allt är en guidning runt, och det finns många faktorer som styr många olika fordon runt ringen, vi vet alla att detta är ett snabbt varv.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Coooooool video! Den lät verkligen helt gatlegal

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

RS6 skrev:
Ähhhh, vet inte om nån fattar, det kanske blev lite krångligt.

Jo jag fattar och jag blev lite förvånad över att Peeter berömde spåret - han har tappat stilen med för mycket lådbilsåkande! Radicalen kör ett ganska tight spår och tanger inte helt höger i utgången. Nu har han väl massor av downforce så det går väl bra än då, men jag tror nog att man i en gatbil vinner mycket på att ta en vidare båge, tangera helt till höger, ligga kvar ett par meter och sedan vika över i den blinda vänstern.

BTW, enligt Radicals hemsida så hävdar föraren att om han haft slicks på och lite bättre setup och sluppit köra om en bil (?) så hade han varit 30 sekunder snabbare...

Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Den kan för övrigt inte vara gatlegal med bara ett bromsljus

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:
BTW, enligt Radicals hemsida så hävdar föraren att om han haft slicks på och lite bättre setup och sluppit köra om en bil (?) så hade han varit 30 sekunder snabbare...

Dessutom så lär slitbanan ha separerat från ett av bakdäcken under rekordvarvet.

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:

Jo jag fattar och jag blev lite förvånad över att Peeter berömde spåret - han har tappat stilen med för mycket lådbilsåkande! Radicalen kör ett ganska tight spår och tanger inte helt höger i utgången. Nu har han väl massor av downforce så det går väl bra än då, men jag tror nog att man i en gatbil vinner mycket på att ta en vidare båge, tangera helt till höger, ligga kvar ett par meter och sedan vika över i den blinda vänstern.

OK, jag kollade en gång på videon innan jag skrev min kommentar igår.
Nu när jag tittat på den några gånger till, så tycker jag fortfarande att spåret nerför backen, över guppet, turn in och första tangeringspunkten på höger sida är helt rätt. thumbs up
Vid första titten konstaterade jag att han även lyckades tangera curbsen på höger sida i utgången, vilket många som kör fort misslyckas med.
OK, skall man vara petig så är nog ett aningen vidare spår, säg 30-40 cm längre åt vänster, kanske det optimala och därmed en senare tangering av curbsen på höger sida, där de slutar, i utgången att föredra.
Men i det stora hela tycker jag ändå det är snyggt kört i den farten! thumbs up
Gör det bättre själv!!!

Här är fö en länk till Radicals hemsida där de skriver om rekordet:
http://www.radicalmotorsport.com/news_folder/nord0905/index.php

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Film från rekordet lär finnas på länken nedan.
http://www.radicalextremesportscars.com/news_folder/nord0905/6_55_lap. . . . .

För mig går det dock så segt så jag har inte lyckats få ner den ännu.

Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Enligt uppgift från bromsbänken kan man räkna med närmare 425hk ur den slutliga versionen av motorn.

Kees
Stockholm
Här sen Maj 2003

Video'n finns nu som bittorent:
http://www.mininova.org/tor/123557

997 GT3
några BMW-Alpina
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Videon är grym! thumbs up

Worth waiting for om man säger så.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

johann skrev:
Videon är grym! thumbs up

Worth waiting for om man säger så.

Verkligen!

Men att försöka ladda ner den från Radicals hemsida är inte att tänka på. Har de modemuppkoppling på servern?

Nytt rekord på Ringen?
<<   1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (11287 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande