Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (11287 totalt) |
bah ![]() ![]() 6.55 sjukt fort men allvarligt .... börjar det inte bli lite väl hysteriskt , snart tar väl någon en dauer 962 och bygger tillbaka till full race spec och kör snabbare än de 6.11 , kan ju vara jag som bara är avundsjuk förstås ![]() ![]() |
||||
|
||||
Jo jag tycker det definitivt har förlorat sin poäng i takt med att vagnarna blir alltmer extrema. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
För mig är det en sak som avgör: bilen ska vara legal att använda på vägen i det utförande den används i det land där den är registrerad. Är den inte det så är det att jämställa med en racebil och alltså 6.11 som ska slås. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
ISF är nog Radical den som har störst chans att vara "gatbil" eftersom reglerna för SVA är rätt fria. Vare sig EDo-Porschen eller Donkervoorten kan ha kommit genom TÜV på något annat sätt en fusk och/eller mutor. |
||||
Liten filmsnutt från Pflanzgarten. Dock inte från rekordvarvet utan från någon uppvärmning. Men fort ser det ut att gå...
http://212.72.77.80/videos/sr8_pg.wm _________________ Anders Dauner |
||||
Det låter ju iaf som en gatbil. ![]() ![]() ![]() Verkar gå rätt bra. ![]() |
||||
personligen tycker jag det bara är skoj att dessa "udda" bilar visar hur fort en hög me rör kan gå..
![]() Man bygger idag en byggsatssjua på 100-200 timmar å kostnaden ligger runt 60.000:- vilket e mindre än vad många av de andra långsammare bilarna har i trimmkostnad.... Så varför folk lägger hundratals timmar på att skrapa asfaltsmatta å pula med en bil som aldrig kommer gå lika fort som en kitcar å som har snudd på mindre bruksområde har jag svårt att se. ![]() Men så gillar jag bilar som går fort.. ![]() ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||
Snyggt spår, härligt ljud och tempot verkar det inte heller vara ngt fel på! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Men det tycker inte Scuderia Hanset
![]() ![]() Vad tycker jag själv, tja jag är lite osäker. Jag körde så här först eftersom det blir ju rakaste vägen fram igenom. Sedan provade jag deras spår och hadde då kanske en något lägre ingånshastighet i högern, men det kändes faktiskt enklare att hålla stumt då genom den upphöjda knixen före sprunghugel. De de menar är en lite lägre ingångshastighet och ett vidare spår här ger så mycket högre hastighet borta i swalbenswanz, just för att man kan har lättare att köra fullt från höger kurvan. Kör man det snävare spåret som han kör träffar man inte punkten efter högern på högersida som guidar en inför punkten för att komma rätt in i upphöjda vänstern. Ähhhh, vet inte om nån fattar, det kanske blev lite krångligt. Men här var faktiskt ett av få partier där jag fick en ahhhh upplevelse, efter att kört tränningen här. Det tråkiga i kråksången att jag testade inte mitt gammla spår sedan när man blev varm i kläderna. Kanske var det bara lite värme i kläderna som behövdes för att även hålla fullt i spåret rakt fram, varma kläder är ju nog så viktigt på ringen. Nåja allt är en guidning runt, och det finns många faktorer som styr många olika fordon runt ringen, vi vet alla att detta är ett snabbt varv. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Jo jag fattar och jag blev lite förvånad över att Peeter berömde spåret - han har tappat stilen med för mycket lådbilsåkande! ![]() BTW, enligt Radicals hemsida så hävdar föraren att om han haft slicks på och lite bättre setup och sluppit köra om en bil (?) så hade han varit 30 sekunder snabbare... _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Dessutom så lär slitbanan ha separerat från ett av bakdäcken under rekordvarvet. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
OK, jag kollade en gång på videon innan jag skrev min kommentar igår. ![]() Nu när jag tittat på den några gånger till, så tycker jag fortfarande att spåret nerför backen, över guppet, turn in och första tangeringspunkten på höger sida är helt rätt. ![]() ![]() Vid första titten konstaterade jag att han även lyckades tangera curbsen på höger sida i utgången, vilket många som kör fort misslyckas med. OK, skall man vara petig så är nog ett aningen vidare spår, säg 30-40 cm längre åt vänster, kanske det optimala och därmed en senare tangering av curbsen på höger sida, där de slutar, i utgången att föredra. Men i det stora hela tycker jag ändå det är snyggt kört i den farten! ![]() ![]() Gör det bättre själv!!! ![]() Här är fö en länk till Radicals hemsida där de skriver om rekordet: http://www.radicalmotorsport.com/news_folder/nord0905/index.php _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Film från rekordet lär finnas på länken nedan.
http://www.radicalextremesportscars. För mig går det dock så segt så jag har inte lyckats få ner den ännu. _________________ Anders Dauner |
||||
Enligt uppgift från bromsbänken kan man räkna med närmare 425hk ur den slutliga versionen av motorn.
![]() |
||||
Video'n finns nu som bittorent:
http://www.mininova.org/tor/123557 _________________ Kees van Holland 997 GT3 några BMW-Alpina |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (11287 totalt) |