Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-25 Gelleråsen OSC och GTi-Klubben
<<   1, 2
7022 besök totalt
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Gelleråsen är en av mina favorit banor, alltid lika kul att slänga bilen genom kurvkombinationerna.

Lite bilder:

Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

ThomasT skrev:
Gelleråsen är en av mina favorit banor, alltid lika kul att slänga bilen genom kurvkombinationerna.

Lite bilder:
......
..

Weee. T.o.m bild på min kärra, fast iof farsan bakom ratten, du råkar inte ha fler ?
När jag såg följa john bider kom jag och tänka på sista passet jag körde, skoj, kom ikapp en ljusgrön/gul golf, tog körde väl ikapp ett halvt varv ungefär. Sedan låga jag resten av passet precis bakom och försökte ta mig förbi. Man vill ju inte köra om i kurvorna, och på rakorna så lyckades jag inte riktigt. Så va hela körpasset i princip, hade säkert 6-7 bilar bakom mig i kö. Frågade honom efteråt men han svarade med att jag aldrig hade kunnat köra om =/

Bortsett från denna lilla tråkighet så måste jag säga att jag är positivt överraskad av folks uppträdande på banan, jättebra kört, trots att jag körde i endagslicensgruppen. thumbs up

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
SlimVince
Stockholm
Här sen Aug 2004

ThomasT skrev:
Lite bilder:
thumbs up thumbs up

Biten eller botad efter provsittningen i en Speedster?

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Shit vad softtopen buktar up på speedstrarna när det går fort...

Varför körde ni med taket på förresten? var det inte närmare 20 grader varmt? Berodde det på SBF regler kanske (ni kör alla med öppen hjälm?)...?

Stockholm
Här sen Jun 2005

meldert skrev:

Varför körde ni med taket på förresten? var det inte närmare 20 grader varmt? Berodde det på SBF regler kanske (ni kör alla med öppen hjälm?)...?

Jorå, vi var några speedstrar som gick utan tak, mycket på grund av långa förare

SlimVince
Stockholm
Här sen Aug 2004

Några körde med taket av, några med taket på. Bättre aerodynamik? Har själv öppen hjälm så jag brukar låta taket sitta på.

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

SlimVince skrev:
några med taket på. Bättre aerodynamik?

Med en hardtop blir det säkert bättre, med softtop är jag inte lika säker. Inverkan på varvtider är nog minimal. För egen del så tycker jag att det brukar bli så förbaskat varmt när man kör med taket på så jag föredrar att köra nercabbat på bana.

Katrineholm, Södermanland
Här sen Maj 2003

Fina bilder! Hade ju dock lite otur med saneringar efter den lilla olyckshändelsen, annars tycker jag det flöt på bra.

Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Kul med lite snygga bilder på sin bil från någon annan bana än Kinnekulle!

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Cédric skrev:
Weee. T.o.m bild på min kärra, fast iof farsan bakom ratten, du råkar inte ha fler ?

Jodå.. en till..

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

0la skrev:
meldert skrev:

Jorå, vi var några speedstrar som gick utan tak, mycket på grund av långa förare

Måste vara trångt med taket på....

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

SlimVince skrev:
ThomasT skrev:
Lite bilder:
thumbs up thumbs up

Biten eller botad efter provsittningen i en Speedster?

Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker det är helrätt med ren alu, eller om jag trivs i min komfortabla Golf....

(men om det är Alu som gäller så blir det nog att trimma chauffören en hel del... typ minst 10kg å lite yoga)

vitascona
Sandviken
Här sen Feb 2005

Micke Holmström skrev:
vitascona skrev:
tokrolig bana!!synd att asconan inte orkade riktigt hoppas det blir flera träffar där
hur går det med bilderna figgz?

Vad fick du för problem? Det var väl ganska tidigt du lade av?

det är kammen på 4s insug som har gott ner sej..+topp packningen,vill trycka ur sig kylarvattnet.å diffen är inte i det bästa laget.. men roligt var det!vart ju nått varv..

Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Nu har jag äntligen lyckats kommentera och visa lite bilder!

Uppradat för körning var allt från familjevectror, porschar, speedstrar till små corsor och kombiastror

Extraljus på banan? Jadu, inget fel på det... här var alla på plats för samma nöje - otroligt rolig körning!

Efter att en stake hittat en genväg genom blocket på Mickes o Johans Vectra GT 8v så vart det dags att sopa lite... "ååhhhh - sopa!" hehe. Tack alla som hjälpte till! Hoppas ni andra kunde stå ut med avbrottet, men 4liter olja på banan är jättedumt... jag vet, jag snurrade i det

Igång var körningen! Henke o Maria var självklart där med Asconan... eller får jag kalla den Ascona-Tick, inte att förväxla med TIC...

Överexponerad som sjutton,m en vadå... ni ser ju Badstern på bilden! Westberg var där som vanligt o lekte!

Widde - nu med streetracestuk med plåtfälgar fram... skönt att vara tillbaka på banan va?

Vincent i sin Speedster... såg ut att gå rätt effektivt, sålänge nosen pekade åt rätt håll... :-P

Snygg Astra Coupe... en undran, är såna fälgar standard nu på Astra g? ;-)

Stafvan i sin GSi 16v... den bilen har ju jag ägt!

Mats hade nu lättat ytterligare... inget värmepaket och en del kolfiber inuti bilen... som om du inte var snabb nog innan mats, det börja bli fuskigt...

Resten av bilderna finns på http://figgz.mine.nu/traffar/gellerasen050925/
Bara titta och njuta!

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

lite fortsättning

Cedric i 125hk ren Porschekraft

Trots vad de flesta säger om vilken som är snabbast... så var inte denna Speedster Tuuuuurbo alls slö, eller så tung

Vilse från rallyskogen...

Vilse från Stylingträsket...

Italiensk körglädje

Motala-Porsche, den lär se fin ut inuti efter vintern!

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Eftersnack
2005-09-25 Gelleråsen OSC och GTi-Klubben
<<   1, 2
7022 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande