Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
20,832 km = BTG?
<<   1, 2
23 besök senaste veckan (2480 totalt)
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

QVISFR skrev:
Anders Jonsson skrev:
Fredrik, ingen orsak att be om ursäkt!! Det är bara det att somliga av oss här på Ringen-delen av forumet älskar att teoritisera detta ljuvliga ämne!

Vi ses!!

Det hoppas jag. Kanske i Karusellen en dag!
Jag tar tid förresten. Har sett i annan tråd att detta är en het potatis.
Stuck filmen, är det en köpfilm? hittade ingen på hans hemsida?

Visst är ringen förförisk?!
Min tyske kollega tittade på mig häromdan och konstaterade lugnt att jag : " been strucked by the virus".

Kul

Filmen finns inte via Stucks hemsida.

Den ursprungliga videon gjordes av Mike (en Ringer) för BMW och kom ut i en begränsad upplaga som nu är slut. Det varvet finns dock med på en ny DVD som också innehåller lite godbitar från Spa mm. Mike har också gjort lite andra intressanta DVD.er med bland andra Uwe Alzen, Johannes Scheid. Tyvärr blev det lite strul med hans partner i detta video-projekt så hemsidan saknar beställningsfunktion för tillfället.

Gå in på www.renn.tv så kan du ladda ner lite exempel. Om du vill köpa DVD, skicka ett mail på redaktion@renn.tv och fråga vilka filmer de har till salu (engelska går bra). Om du inte får svar, så hojta till så tar jag direkt kontakt med Mike och ser hur läget är.

Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re: 20,832 km = BTG?

Anders Jonsson skrev:
Qvarnis skrev:
Varför kör Sportauto inte fullt varv men redovisar fullt varv???

om du tittar i deras supertest så står det ganska tydligt att deras varv är 20.6 km. Jag vet inte varför de inte kör fullt varv. Jag tror det kan ha historisk skäl som går tillbaka till tiden innan den nya påfarten kom till och man använde "depån" vid T13.

Det är helt riktigt men alla tar ju deras tider för att vara ett helt varv när det snackas tider. Använder i princip alla detta 20.6 varv när de mäter tider, jag tänker ex på tider redovisade av Porsche själva för CGT jmfr Autosport?

20,832 km = BTG?
<<   1, 2
23 besök senaste veckan (2480 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande