Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2 3112 besök totalt |
Var hos en kompis i Västerås. Vi gick upp vid 7 och det var det värt!
Jag brukar gnälla på att F1 är tråkigt men denna gången ....hmmm.. det är ju så här det ska va! Ett par riktigt grymma omkörningar, bättre och sämre taktiker men vilket lopp! // magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||
arghhh.... efteren 22-timmars svensexa igår så satt jag på sänkanten å önskade att jag var en struts när loppet sändes...
all info i min hjärna om F1 å söndagar var som bortblåsta... ![]() Jag söker som en galning på både DC å torrentsidor för att hitta loppet men utan resultat.. ![]() någon som har tipps på var jag kan hitta detta superlopp ?? snälla hjäääälp..... _________________ MackeMaehlum |
||
http://www.mininova.org/search/?search=f1+japan _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||
Kommentatorerna pratade knappt om någon annan än Kimi och Alonso, skittrist tyckte jag.
Även om det var spännande med omkörningarna så såg vi vad som hände, de för ingen radio diskussion där de behöver berätta varje detalj. Det var de sämsta loppet ur hela F1 kalendern för kommentatorernas del, jag längtar tills Viasat tar över för det kan bara bli bättre. Annars var det ett toppen lopp, absolut ett av de bästa under året. Sitter här och drömmer vad som hade kunde ha hänt och skett om inte SafetyCar hade skickats ut på banan. Kunde ha blivit riktigt spännande ![]() _________________ //Mikael Olsson, |
||
Såja.. då har man sett loppet..
![]() är det bara jag som blir lite förbryllad över bestraffningarna i F1 ?? ![]() jag har sett många värre omkörningsförsök än satos som slutat på samma sätt där förarna INTE blivit uteslutna... ![]() Är inte reglerna till för alla och skall att det skall dömmas lika för alla ?? ![]() _________________ MackeMaehlum |
||
Ibland känns det mer som att det är pga att bilarna kostar för mycket idag, och att man kanske inte vill spoilera chanserna till kontrakt nästa år igen genom att försöka köra om på banan.
Depåbesöken är ju utmärkta för att slippa detta. _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||
vi såg ju inte minst i 180r kurvan att det va svårt att köra om! snacka om att marktrycket försvann då man låg bakom någon i den kurvan. enbart med helt annan linje in kunde man köra om. är nog måna kurvr i F1 idag som gör att man måste ta ett smuttsigare halare alternativspår för att köra om om inte motståndaren klantat sig i en kurva tidigare så man kommer fram till kurvan först...
mer mekaniskt tryck (läs slicks!) och mindre marktryck åt folket! mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
Jo, jag måste erkänna att jag saknar "spänningen" som slippstreamingen gav....
idag så förekommer det endast på raksträckor å då de inte kan ligga så nära i sista kurvan innan raksträckan så blir de inte många fall av spännande slippstreaming... Enda gången det händer är om förstabilen tabbat sig.... _________________ MackeMaehlum |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2 3112 besök totalt |