Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (11133 totalt) |
Jag ska ge dig lite dåliga idéer i alla fall, från en kompis bygge: Förlängd rattstång, flyttad instrumentbräda, pedalställ etc. ![]() ![]() _________________ -- |
||
Hej Fredrik.
Det där var väl ingen dålig idé. Väldigt snyggt och städat. Så vill jag också ha det. Vet du vad din vän har för pedalställ?. Köpe eller egentillverkat. Snygg bur installation. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||
Snyggt byggt, hoppas inte Europan blir avundsjuk bara...
Vill du ha en reserväxellåda? Jag har en fr Audi 100 80-tal över som du kan få. Det är en 016, samma familj som din. Köpte den för att malla / ha till Europen men valde generationen efter istället. Mvh Fredrik _________________ Fredrik Westin Ingegnere motorista |
||
|
||
Här är ett bevis på att det inte är helt omöjligt är det inte att ta sig in i buren, även om det saknas en hel del rör på denna några veckor gamal bild. Här är Hasse dessutom fortfarande glad och entusiastisk.
Jag kan intyga att det blir riktigt ordentligt gjort. Keep on Hasse. ![]() ![]() _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
Re:
är det ok att göra så här? måste göra det på min eller bygga en låda.[/quote] Hej Nicklas. Vet inte om det är OK. Jag har lagt igen hålet. Hoppas det var svaret du sökte. Har du några frågor hör av dig. Mvh Hasse _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||
Hej nu har jag varit i farten igen.
Jag närmar mig slutet i burbyggeriet. Puh vad jobbigt det har varit. Himmla bra arbetsställningar man hittar. ![]() Å skitig blir man. Närmre slutet, så lite glag är man allt. ![]() Mcpärson pinnar på plats. ![]() Lite färg. ![]() Nästa helg är jag kanske klar. Håll tumarna. Mvh Hasse _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||
Hej.
Det var ett tag sedan man skrev i tråden. Burbygget har stannat av kan man säga, Guss som bockade buren gjorde inget vidare jobb på A-stolps stävorna, så dessa skall kapas bort och nya införskaffas. Bytte till mig 2 plastskärmar och en plast front. Hittade 2 spindlar med lagerhus från en 89 turbo. Dessa kräver dock radial monterade bromsok. Å sådana sprang jag på. Det ingick ett par Alu bakok vilket var trevligt, fick även med skivor och klossar men de är bara att kasta, fram skivorna ska vara 32mm tjocka, min tjocklek enligt leverantör får vara 30mm, de jag fick med var bara 27,4mm inget att använda på bilen, men kan säkert funka bra som mothåll eller bojsänke eller något. Lite bilder. Fint va! ![]() Måste ju prova i en 16tumsfälg. Kanske att det går att knö in i en 15tummare? ![]() _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (11133 totalt) |