Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9761 totalt) |
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Här kommer en uppdatering:
Jag bestämde mig för att inte snacka mer innan jag faktiskt åstadkommit något. Nu har jag gjort det. Jag har berövat den här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=27890 på den här: ![]() ![]() Det är en Opel CIH 2.2. Förra ägaren har toppdeckat, o-ringat, jätteportat och kompsänkt den. Färdig för turbo ![]() Erikjakan:Jag vet att du rekommenderade 2.4, men det bidde ingen sån. Det blev ju iaf en Opel. ![]() _________________ Alexander Widell BMW E30 327iM -88 Opel Kadett coupé -75 Buell XB12S -08 |
||||||
Detr ser bra ut =)
om du ska åka turbo så spelar det nog mindre roll ang 2.2 eller 2.4? MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Trevligt projekt du har på G, gamla oplar är aldrig fel
![]() Har du några planer för väghållningen? h. Andreas |
||||||
Inte mer exakt än att den ska bli bra. ![]() ![]() _________________ Alexander Widell BMW E30 327iM -88 Opel Kadett coupé -75 Buell XB12S -08 |
||||||
Grattis till motorköpet! Den är ju rätt lik min, förutom färgen. Till och med samma oljekyl, SAAB 900 va?
Jag kan rekommendera ett par prylar när det gäller oljetillförseln; sätt dit ett oljefilter från en 6-cyl CIH, det har större volym och filteryta=bättre flöde och rening. Du kan även byta locket på oljepumpen till ett från en dieselmotor, typ Rekord 2,1 eller 2,3 D -80 tals. Det locket är gjort av stål och har en mycket kraftigare fjäder till övertrycksventilen=högre oljetryck. Dags att börja snickra på grenrör nu då? ![]() _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||
Tackar. Tror det kommer bli kalas. ![]()
Kommer bli svart så småningom. Och så ska jag köpa mig en aluventilkåpa. Har redan slipat och fejat på insuget så att det blänker och har sig. Inte världens nödvändigaste jobb kanske... Kylet vet jag inget om. Kan kolla.
Vilken massa matnyttig information! Det blir nog både det ena och det andra. Sitter du inne med mer sånt så hör av dig. ![]() _________________ Alexander Widell BMW E30 327iM -88 Opel Kadett coupé -75 Buell XB12S -08 |
||||||
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Det går lååångsaamt framåt. Bilen står i ett garage och har befriats från diverse onödiga tunga delar. Det som finns kvar nu är framvagn, rutor fram och bak, styrstång tank och pedalställ. Det ska också bort, sen ska jag skrapa äckelmattor, laga en del rost, Slipa ner färg över hela bilen (ligger ju dubbla lager efter omlacken, jättetungt ju.
![]() ![]() ![]() _________________ Alexander Widell BMW E30 327iM -88 Opel Kadett coupé -75 Buell XB12S -08 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9761 totalt) |