Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringen kursen våren 2006...
<<   1, 2, 3   >>
4948 besök totalt
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
gladiatorn skrev:
Vi kommer ett gäng till vårkursen, och kl 16:15-17:15 blir det rekordtest med RG. Utan regn denna gång hoppas vi.
Skulle tro 6-7 bilar som kommer köra i RingRunnersgruppen från vårt gäng och några av förarna har inte co-drivers. Jag kan lyssna.

Det vore snällt, man åker ju gärna med nån som har koll och erfarenhet av spårval etc!
Man vill lära sig så mycket som möjligt därnere!

Mvh
Pete

carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004

RS6 skrev:
carreracup skrev:
Japp höstkursen... samt besök på våren .

Spa med autotrack eller julicher på våren ,
Polen och gotland imellan + 5-10 andra track days....fattas bara bilen.

Nicklas vad blir det för bil?
Pratade som hastigast med Gustav och han nämde då något alternativ till julicher, jag antar att det är autotrack? Som jag minns det var julicher väl dyrt? När går den, är sugen att hänga på om det inte krockar med scuderian.

Autotrack tog 5200 för två hela dagar open pitlane...körde 100 mil as ballt!

Bil, Har svårt för bestämma mig men följande är på tapeten:

1: 360 Stradale: På plus :Ger en total upplevelse ,padelväxlingar, ljudet,balansen,bromsar,
Minus: Andrahands värdet hur mycket tappar den?Rädsla för att behöva betala
en avåkning
2: M3 csl : På plus :"billigare"omkostnader,Padelväxlar,Balansen,lättskörd,vågar nog riskera mer
(billigare resrvdelar)
Minus : Bromsar behöver uppgraderas,Är en bmw inte ferrari..
3: GT3 rs: På plus: Fulländad "racebil", Bromsar, bur,
Minus: Traditionel växelåda,Har börjat sjunka i pris,Har kört mycket porsche och
vill pröva något annat.

Vad göra?

Stockholm
Här sen Nov 2002

carreracup skrev:
Vad göra?

Följ ditt hjärta! thumbs up
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

carreracup skrev:
RS6 skrev:
carreracup skrev:
Japp höstkursen... samt besök på våren .

Spa med autotrack eller julicher på våren ,
Polen och gotland imellan + 5-10 andra track days....fattas bara bilen.

Nicklas vad blir det för bil?
Pratade som hastigast med Gustav och han nämde då något alternativ till julicher, jag antar att det är autotrack? Som jag minns det var julicher väl dyrt? När går den, är sugen att hänga på om det inte krockar med scuderian.

Autotrack tog 5200 för två hela dagar open pitlane...körde 100 mil as ballt!

Bil, Har svårt för bestämma mig men följande är på tapeten:

1: 360 Stradale: På plus :Ger en total upplevelse ,padelväxlingar, ljudet,balansen,bromsar,

Minus: Andrahands värdet hur mycket tappar den?Rädsla för att behöva betala
en avåkning
2: M3 csl : På plus :"billigare"omkostnader,Padelväxlar,Balansen,lättskörd,vågar nog riskera mer
(billigare resrvdelar)
Minus : Bromsar behöver uppgraderas,Är en bmw inte ferrari..
3: GT3 rs: På plus: Fulländad "racebil", Bromsar, bur,
Minus: Traditionel växelåda,Har börjat sjunka i pris,Har kört mycket porsche och
vill pröva något annat.

Vad göra?

Ja, som Johan säger följ ditt hjärta thumbs up Jag velade nåt grönjävligt om jag skulle ha CSL eller 380hk GT3 och det är inte lätt att välja alltid!
Jag skulle säga att alla sportigare bilar av idag är lättkörda, därför skulle alla passa tycker jag om det gäller det.
Nu får du ta min lekmana tankar för vad de är, men jag tror inte Ferrari CS skulle vara sämre än nån av de andra i andrahandsvärde, tvärt om kanske den behåller värdet bäst. Som ägare o säljare av en Ferrari CS har man ett ansvar att hålla upp priset
Klart du inte ska ha Porsche, det räcker nu, du har haft dem
CSL är grymt mycket bil för pengarna tycker jag i vart fall, de som sa att 250 000 kr mer för en CSL mot en vanlig M3 inte är motiverat har ingen aning(Ny pris)
När du kör under 7.50 fullt varv på ringen kan du tänka på att uppgradera bromsarna, inte förens dess.

Äh självklart köper du en Ferrari CS, det finns ingen bil som låter bättre när den drar i väg, F430 låter inte alls lika skönt! Köper du den får du så mycket mer än bara en bil, köper du CSL eller Porsche får du ju bara en bil.

Här sen Nov 2002

Trådstartare
RS6 skrev:
Jag tänker oxå åka ner, kanske finns plats hos mig eller hos flertalet vänner som oxå åker.
Dock bör du ha en eller fler livsförsäkringar Puppan . Jag kanske är feg men jag tror inte jag skulle anmäla mig på ett forum att jag vill åka som co driver på ringen med folk som jag kanske inte känner Jag är nog en fegis som sagt. På ringen kan ju allt hända.

Kan jag med risk för mitt eget eller en av mina kamraters liv boka upp ditt passagerarsäte!

Mvh
Peter

Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Abz skrev:
Är det ingen förutom lilla jag som ska vänta till höstens kurs
Abz

Har tankar om det vore kul om du kontakta mig lite då vi bor väldigt nära varandra.
Citera
carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004

Jag följde hjärtat och bestämde mig för Cs'n, men sen hinner man inte lägga handpenning innan man tänker på andra saker, jag fick för mig att csl var det man skulle ha...
På inrådan av Gaute stryker jag Porsche (om inte 997 gt3 kommer med den sekvensiella lådan som sitter i cupbilarna).

one down to more to go...Får nog bli den som jag kan göra bäst affär på...

stockholm
Här sen Maj 2004

carreracup skrev:
Jag följde hjärtat och bestämde mig för Cs'n, men sen hinner man inte lägga handpenning innan man tänker på andra saker, jag fick för mig att csl var det man skulle ha...
På inrådan av Gaute stryker jag Porsche (om inte 997 gt3 kommer med den sekvensiella lådan som sitter i cupbilarna).

one down to more to go...Får nog bli den som jag kan göra bäst affär på...

Ja en 997 GT3 är jag oxå sugen på, kommer den med sek låda måste jag ju bara ha en!

Jag kan skriva hur mycket fint om CSL en som helst, den är skit kul tycker jag, men det trodde jag du visste.
SMG II i CSL är outstanding, särskilt när man kör helt utan esp, inte förens då tillåts man sätta lådan i snabbaste/hårdaste läget. Det är bara där man ska köra den tycker jag, den verkligen slår i växlarna så man vekligen känner i ryggslutet att det är skillnad mot näst hårdaste läget. Bara de är värt mycket, det känns liksom så race Sedan kan du köra mjukaste läget och det är på ett sätt skönt det med, hur degigt och segt som helst i stan när man kör runt, vilken kontrast. Som de säger det är kontrasterna som gör livet värt att leva Nog för att SMG III i nya m5/6 slår i kuggarna nåt helt överjävligt, ja där känns csl inte lika jävl...i ryggslutet om än känns den rejält.
SMG III är faktiskt 20% snabbare som jag förstått och det känns, men SMG II i CSL är precis lika bra, den funkar helt underbart.
Nackdelen med F CS är väl kanske underhållet, det är väl väldigt dyrt att serva o s v. Samt reservdelar är kanske väl dyra Att den håller för hård körning tror jag, eller rättare sagt så hoppas jag min fördom kommer på skam vad gäller Ferrari och just hård körning.

stockholm
Här sen Maj 2004

Puppan skrev:
RS6 skrev:
Jag tänker oxå åka ner, kanske finns plats hos mig eller hos flertalet vänner som oxå åker.
Dock bör du ha en eller fler livsförsäkringar Puppan . Jag kanske är feg men jag tror inte jag skulle anmäla mig på ett forum att jag vill åka som co driver på ringen med folk som jag kanske inte känner Jag är nog en fegis som sagt. På ringen kan ju allt hända.

Kan jag med risk för mitt eget eller en av mina kamraters liv boka upp ditt passagerarsäte!

Mvh
Peter

Vi ska ha ett lunch möte i morgon om vilka som ska med o s v. Hoppas kunna återkomma i ärendet efter det

Här sen Nov 2002

Trådstartare
RS6 skrev:
Puppan skrev:
RS6 skrev:

Mvh
Peter

Vi ska ha ett lunch möte i morgon om vilka som ska med o s v. Hoppas kunna återkomma i ärendet efter det

Kalas!
Finns det fler än en co driver plats i ditt sällskap så hör av dig om det oxå..

Obbedoen
örebro
Här sen Mar 2003

kursen vore ju mer magnetistisk om snabbaste tiden (i avencerad Paaaav tabell kg/hk för fordonet)vore bestämande för poängen o inget annat.

Det skulle va två åk med omvänd startordning i andra åket för 1-30!När det blir så ska jag ner o åk..

pugge rc Btg 8:48
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Re: Ringen kursen våren 2006...

Puppan skrev:
Finns det nån eller några vänliga själar som kan tänka sig att ställa upp och låta mig eller min kamrat åka med som Co-driver?!
Jag tror jag lär mig lika mycket på att vara co-driver första gången som att köra själv!

En mycket sund inställning!!! thumbs up
om du bara är lite allert och verkligen passar på att åka med med "öppna ögon", så har du som beifahrer mer tid att ägna dig åt att lära dig banan och idealspåret, än om du kör kursen själv första gången.
Att det dessutom är billigare och att du kan sitta och ljuga längre på Pistenklause på kvällarna är bara en bonus!
Det är dock tålamodskrävande att sitta i passagerarstolen och inte själv få köra.
Men å andra sidan har man igen det sedan i kubik, när man kan praktisera de kunskaper man införskaffat.

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Puppan skrev:
RS6 skrev:
Puppan skrev:
RS6 skrev:

Mvh
Peter

Kalas!
Finns det fler än en co driver plats i ditt sällskap så hör av dig om det oxå..

Det löser sig tror jag. Det kommer 14 av mina landsmänn från Norge oxå, de är just anmälda!

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Det låter kalas!
Då bokar jag upp tre platser!
Är det nån som vet när avgiften för Codriver måste betalas?

Mvh
Pete

Puppan
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re: Ringen kursen våren 2006...

Peeter skrev:
Puppan skrev:
Finns det nån eller några vänliga själar som kan tänka sig att ställa upp och låta mig eller min kamrat åka med som Co-driver?!
Jag tror jag lär mig lika mycket på att vara co-driver första gången som att köra själv!

En mycket sund inställning!!! thumbs up
om du bara är lite allert och verkligen passar på att åka med med "öppna ögon", så har du som beifahrer mer tid att ägna dig åt att lära dig banan och idealspåret, än om du kör kursen själv första gången.
Att det dessutom är billigare och att du kan sitta och ljuga längre på Pistenklause på kvällarna är bara en bonus!
Det är dock tålamodskrävande att sitta i passagerarstolen och inte själv få köra.
Men å andra sidan har man igen det sedan i kubik, när man kan praktisera de kunskaper man införskaffat.

Jo det var det jag misstänkte!
Som du säger är det alltid nervöst i passagerar sätet men vad gör man inte för att lära sig ringen!

/Pete

Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Puppan skrev:
Det låter kalas!
Då bokar jag upp tre platser!
Är det nån som vet när avgiften för Codriver måste betalas?

Mvh
Pete

Det ska nog inte vara några problem att betala på plats tom?

Borås
Här sen Jul 2004

Qvarnis skrev:
gladiatorn skrev:
Vi kommer ett gäng till vårkursen, och kl 16:15-17:15 blir det rekordtest med RG. Utan regn denna gång hoppas vi.
Skulle tro 6-7 bilar som kommer köra i RingRunnersgruppen från vårt gäng och några av förarna har inte co-drivers. Jag kan lyssna.

Intresserad av att dela på kostnaderna för hyra av banan på rekordkörningen och låta oss testa ensamma på banan tillsammans med er? Vi lovar att inte vara ivägen!

Lovar att se över detta Q. Jag återkopplar så snart jag vet hur vi vill ha det denna timme.

http://www.facebook.com/loaded.se
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

obbedoen skrev:
kursen vore ju mer magnetistisk om snabbaste tiden (i avencerad Paaaav tabell kg/hk för fordonet)vore bestämande för poängen o inget annat.

Det skulle va två åk med omvänd startordning i andra åket för 1-30!När det blir så ska jag ner o åk..

om jag inte fått det hela är inte tiden på uppkörningen som bedöms utan hur bilen framförts och uppkörningen poängsats.

Stockholm
Här sen Dec 2002

gladiatorn skrev:
Qvarnis skrev:
gladiatorn skrev:

Intresserad av att dela på kostnaderna för hyra av banan på rekordkörningen och låta oss testa ensamma på banan tillsammans med er? Vi lovar att inte vara ivägen!

Lovar att se över detta Q. Jag återkopplar så snart jag vet hur vi vill ha det denna timme.

Borde man inte kunna ta in 5-10 (riktigt snabba) bilar på detta för att få det kostnadseffektivt? Det verkar otroligt att de skulle kunna vara ivägen för varandra?

Var bor ni? Ska du köra kursen själv elr är det full fokus som manager på rekordet?

Stockholm
Här sen Dec 2002

sweanders skrev:
obbedoen skrev:

om jag inte fått det hela är inte tiden på uppkörningen som bedöms utan hur bilen framförts och uppkörningen poängsats.

Spårval och fart om jag förstått det rätt. Enbart hundra spårval men långsam fart ger inte maxpoäng efter vad jag hört elr vice versa.

Norge
Här sen Dec 2005

tjena!
vi er endel påmeldte fra norge også 8-10stk ser det ut som.

Hva har Gaute for brukernavn her? Han er jo lite galen på at kora faan va det går.

Ringen kursen våren 2006...
<<   1, 2, 3   >>
4948 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande