Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4948 besök totalt |
Det vore snällt, man åker ju gärna med nån som har koll och erfarenhet av spårval etc! Man vill lära sig så mycket som möjligt därnere! ![]() Mvh Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||||
Autotrack tog 5200 för två hela dagar open pitlane...körde 100 mil as ballt! Bil, Har svårt för bestämma mig men följande är på tapeten: 1: 360 Stradale: På plus :Ger en total upplevelse ,padelväxlingar, ljudet,balansen,bromsar, Minus: Andrahands värdet hur mycket tappar den?Rädsla för att behöva betala en avåkning 2: M3 csl : På plus :"billigare"omkostnader,Padelväxlar,Balansen,lättskörd,vågar nog riskera mer (billigare resrvdelar) Minus : Bromsar behöver uppgraderas,Är en bmw inte ferrari.. 3: GT3 rs: På plus: Fulländad "racebil", Bromsar, bur, Minus: Traditionel växelåda,Har börjat sjunka i pris,Har kört mycket porsche och vill pröva något annat. Vad göra? _________________ Niclas Thorvaldsson |
||||||||
Ja, som Johan säger följ ditt hjärta ![]() Jag skulle säga att alla sportigare bilar av idag är lättkörda, därför skulle alla passa tycker jag om det gäller det. Nu får du ta min lekmana tankar för vad de är, men jag tror inte Ferrari CS skulle vara sämre än nån av de andra i andrahandsvärde, tvärt om kanske den behåller värdet bäst. Som ägare o säljare av en Ferrari CS har man ett ansvar att hålla upp priset ![]() Klart du inte ska ha Porsche, det räcker nu, du har haft dem ![]() CSL är grymt mycket bil för pengarna tycker jag i vart fall, de som sa att 250 000 kr mer för en CSL mot en vanlig M3 inte är motiverat har ingen aning(Ny pris) ![]() När du kör under 7.50 fullt varv på ringen kan du tänka på att uppgradera bromsarna, inte förens dess. Äh självklart köper du en Ferrari CS, det finns ingen bil som låter bättre när den drar i väg, F430 låter inte alls lika ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Kan jag med risk för mitt eget eller en av mina kamraters liv boka upp ditt passagerarsäte! Mvh Peter _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||||
Har tankar om det vore kul om du kontakta mig lite då vi bor väldigt nära varandra. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||||
Jag följde hjärtat och bestämde mig för Cs'n, men sen hinner man inte lägga handpenning innan man tänker på andra saker, jag fick för mig att csl var det man skulle ha...
På inrådan av Gaute stryker jag Porsche (om inte 997 gt3 kommer med den sekvensiella lådan som sitter i cupbilarna). one down to more to go...Får nog bli den som jag kan göra bäst affär på... _________________ Niclas Thorvaldsson |
||||||||
Ja en 997 GT3 är jag oxå sugen på, kommer den med sek låda måste jag ju bara ha en! Jag kan skriva hur mycket fint om CSL en som helst, den är skit kul tycker jag, men det trodde jag du visste. SMG II i CSL är outstanding, särskilt när man kör helt utan esp, inte förens då tillåts man sätta lådan i snabbaste/hårdaste läget. Det är bara där man ska köra den tycker jag, den verkligen slår i växlarna så man vekligen känner i ryggslutet att det är skillnad mot näst hårdaste läget. Bara de är värt mycket, det känns liksom så race ![]() ![]() SMG III är faktiskt 20% snabbare som jag förstått och det känns, men SMG II i CSL är precis lika bra, den funkar helt underbart. Nackdelen med F CS är väl kanske underhållet, det är väl väldigt dyrt att serva o s v. Samt reservdelar är kanske väl dyra ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Vi ska ha ett lunch möte i morgon om vilka som ska med o s v. Hoppas kunna återkomma i ärendet efter det ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Kalas! Finns det fler än en co driver plats i ditt sällskap så hör av dig om det oxå.. ![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||||
kursen vore ju mer magnetistisk om snabbaste tiden (i avencerad Paaaav tabell kg/hk för fordonet)vore bestämande för poängen o inget annat.
Det skulle va två åk med omvänd startordning i andra åket för 1-30!När det blir så ska jag ner o åk.. ![]() _________________ Robert Kinderwall pugge rc Btg 8:48 |
||||||||
Re: Ringen kursen våren 2006...
En mycket sund inställning!!! ![]() ![]() om du bara är lite allert och verkligen passar på att åka med med "öppna ögon", så har du som beifahrer mer tid att ägna dig åt att lära dig banan och idealspåret, än om du kör kursen själv första gången. Att det dessutom är billigare och att du kan sitta och ljuga längre på Pistenklause på kvällarna är bara en bonus! ![]() ![]() Det är dock tålamodskrävande att sitta i passagerarstolen och inte själv få köra. ![]() Men å andra sidan har man igen det sedan i kubik, när man kan praktisera de kunskaper man införskaffat. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||||||
Det löser sig tror jag. Det kommer 14 av mina landsmänn från Norge oxå, de är just anmälda! _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Re: Ringen kursen våren 2006...
Jo det var det jag misstänkte! Som du säger är det alltid nervöst i passagerar sätet men vad gör man inte för att lära sig ringen! /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||||
Lovar att se över detta Q. Jag återkopplar så snart jag vet hur vi vill ha det denna timme. |
||||||||
om jag inte fått det hela är inte tiden på uppkörningen som bedöms utan hur bilen framförts och uppkörningen poängsats. _________________ Anders Hansson |
||||||||
Borde man inte kunna ta in 5-10 (riktigt snabba) bilar på detta för att få det kostnadseffektivt? Det verkar otroligt att de skulle kunna vara ivägen för varandra? Var bor ni? Ska du köra kursen själv elr är det full fokus som manager på rekordet? _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Spårval och fart om jag förstått det rätt. Enbart hundra spårval men långsam fart ger inte maxpoäng efter vad jag hört elr vice versa. _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4948 besök totalt |