Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Scuderian 2006 blir 10-13 maj och 6-9 september
<<   1, 2, 3   >>
5238 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Re: Scuderian 2006 blir 10-13 maj och 6-9 september

nottehed skrev:
Jag såg att datumen för Scuderia-kursen numera är spikade. 10-13 maj och 6-9 september. Jag längtar redan och har anmält mig till både vår och höstkursen.

Ska vi lyckas fylla grupp 11 med svenskar nästa vår? Tyskarna var för snabba för mig förra året...

/Lars

om inte kommer det en massa landsmänn till mig från Norge, närmare bestämmt ca 14st. De är visst just anmälda.

Skåne
Här sen Okt 2003

RS6 skrev:
MatroxMGA skrev:
RS6 skrev:

Jo jag förstår vad du menar Philip. Men jag är helt övertygad om att det finns en del ex på detta forum, en del som man känner som säkerligen skulle köra samma ca tider som honom om de fick lika mycket tid på banan o s v. Han kör VLN vet jag, säkert gör han det bra oxå, jag vet inte hur bra, men det vet säkert Lennart eller Anders D.

Det var mer en tanke, säg att du spenderar lika mycket tid på banan, tja vad tror du själv du skulle prestera.
om Horst spenderade lika mycket tid som du gör på det du är duktig på skulle han ha en god chans att bli kanske lika duktig som du? Men han kommer ju aldrig lägga den tiden där, lika lite som du och jag kommer lägga vår tid på ringen.

Nåja, har du kvar MKII?

Skämtade lite med dig Gaute, förstår vad du ville komma fram till och det ligger säkert en hel del i ditt resonemang. Man ska dock inte underskatta Horsts förmåga att köra bil

GT3:an är såld

Gud vad det omsätts bilar i södra Sverige hos skånepågarna Vad för kul blir det nu?

Det blir en 997 S (keramiska bromsar, Porsches ställbara sportavgas, adaptiva sportstolar, short shift etc...). Får se vad det blir till våren

Philip Lundh
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002

Ska åka ner någon gång i vår, funderar på om jag eventuellt skulle gå Scuderia kursen.
Vilka härifrån kommer att åka ner eller funderar på att åka ?
Är det någon som vet hur pass bokat det är ?

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Staffan Bergholm skrev:
Är det någon som vet hur pass bokat det är ?

Jag tror det börjar bli ganska 'tjockt.'

Sitter absolut inte på några fakta i absoluta tal, men det är många som ska med ner och många har redan bokat.

RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

Bokad o bekräftad i Gruppe 11.

Malmö
Här sen Feb 2004

RS Patrik skrev:
Bokad o bekräftad i Gruppe 11.

Jag har också fått en bekräftelse, bad om att få vara med i den svenska gruppen och får väl hoppas att det blir rätt.

stockholm
Här sen Maj 2004

Nu verkar grupp 11 vara ganska fullbokad enligt scuderia.

stockholm
Här sen Maj 2004

MatroxMGA skrev:
RS6 skrev:
MatroxMGA skrev:
RS6 skrev:

Jo jag förstår vad du menar Philip. Men jag är helt övertygad om att det finns en del ex på detta forum, en del som man känner som säkerligen skulle köra samma ca tider som honom om de fick lika mycket tid på banan o s v. Han kör VLN vet jag, säkert gör han det bra oxå, jag vet inte hur bra, men det vet säkert Lennart eller Anders D.

Det var mer en tanke, säg att du spenderar lika mycket tid på banan, tja vad tror du själv du skulle prestera.
om Horst spenderade lika mycket tid som du gör på det du är duktig på skulle han ha en god chans att bli kanske lika duktig som du? Men han kommer ju aldrig lägga den tiden där, lika lite som du och jag kommer lägga vår tid på ringen.

Nåja, har du kvar MKII?

Skämtade lite med dig Gaute, förstår vad du ville komma fram till och det ligger säkert en hel del i ditt resonemang. Man ska dock inte underskatta Horsts förmåga att köra bil

GT3:an är såld

Gud vad det omsätts bilar i södra Sverige hos skånepågarna Vad för kul blir det nu?

Det blir en 997 S (keramiska bromsar, Porsches ställbara sportavgas, adaptiva sportstolar, short shift etc...). Får se vad det blir till våren

Super skön bil, en god vän ägde en under sommaren, testade den lite och den var skit kul.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Göte RS6 S skrev:
Nu verkar grupp 11 vara ganska fullbokad enligt scuderia.

Grupp 11 är full sedan en tid (29 bilar). Det finns därefter oxå en mixad grupp med bla svenskar, engelsmän och tyskar med tysk engelsktalande coach som de som anmält sig för sent slussas till nu.

stockholm
Här sen Maj 2004

Jag(CSL) ,Stefan(GT2), Peter(996 RUF turbo), Mino(Gallardo), Mats(996 RUF turbo) samt ett gäng av mina landsmän från Norge ska enligt uppgift vara i grupp 11.

Enligt uppgift skulle gruppen vara 25st igår, om vi nu är 29st bör vi alla vara väldigt samspelta under sektionskörningen med alla vändningar o s v om vi ska hinna med fler än några vändor per sektion thumbs up Nåja det blir nog bra även om gränsen per grupp brukar ligga på ca 20 bilar som jag förstått det.

El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Göte RS6 S skrev:
nottehed skrev:
Det blev 8min 16s som bäst i år, så det är klart jag har ju en hel del kvar att jobba med för att nå nästa års mål. Men, det borde vara möjligt att jobba sig neråt ordentligt. 07:59 BTG är ju fortfarande 30 sekunder långsammare än tiden Sport Auto körde på i sitt test.

/Lars

Helt rätt inställning Lars thumbs up Bara att du har den inställningen till det hela gör att du lätt kommer kapa en väldigt massa sekunder är jag övertygad om.
996 Turbon är en väldigt kompetent bil, särskilt på en så snabb bana som ringen!
Den gör ju trots allt 7.56 fullt varv med gatdäck runt ringen, sport auto varv.

Själv har jag en stark tro att jag på ett fritt varv kommer hyggligt lätt ner på ca 7.50 BTG.
Då jag satte min 8.05 tid var det ganska mycket trafik samt två vägarbeten upp längs Kesselchen, var av åtminstonde det ena var ett litet hinder.
Jag räknar med att sträckan gantry till bron med min bil inte tar mer än ca 30 sekunder.

Så på fullt varv ligger jag då på spekulativa ca 8.20, alltså ca 30 sekunder efter sport auto med CSL.

Utan att sitta på för höga hästar, så varför skulle man inte kunna köra samma tid som Sport Auto om man hadde samma möjligheter att i princip bo på banan som Horts gör. Om man inte annat gjorde än köra bil där nere är jag övertygad om att både jag och Lars och många andra skulle köra fulla varv åtminstånde på ca de tider som Sport Auto gör.

Men nu kommer ju ingen av oss att ha möjlighet att göra det Horts gör till vardags, så vi får nöja oss med att Kanske ligga ca 30 sek efter thumbs up
Kör hårt Lars, du har ju åtminstonde bur och det är ju bra att ha!

Jag funderar på att skaffa mig en full bur

Jajaaaa, skaffa gärna Bur om jag skall åka med dig

Har det ordnat med platser för mina 2 kamrater också?

Mvh
Pete

RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

Göte RS6 S skrev:
Jag(CSL) ,Stefan(GT2), Peter(996 RUF turbo), Mino(Gallardo), Mats(996 RUF turbo) samt ett gäng av mina landsmän från Norge ska enligt uppgift vara i grupp 11.

Enligt uppgift skulle gruppen vara 25st igår, om vi nu är 29st bör vi alla vara väldigt samspelta under sektionskörningen med alla vändningar o s v om vi ska hinna med fler än några vändor per sektion thumbs up Nåja det blir nog bra även om gränsen per grupp brukar ligga på ca 20 bilar som jag förstått det.

oroa dig inte Göte, vet inte om du gjort lumpen, men oavsett så ser Hacke (2006 blir 16:e året i rad som coach )till att militär precision får en helt ny betydelse!
Samling 07.45 varje morgon, du bör inte vara sen...

stockholm
Här sen Maj 2004

RS Patrik skrev:
Göte RS6 S skrev:

oroa dig inte Göte, vet inte om du gjort lumpen, men oavsett så ser Hacke (2006 blir 16:e året i rad som coach )till att militär precision får en helt ny betydelse!

Jo tack, nog är det tempo allt. Jag gick ju kursen första gången i september och blev smått chockad över just vilket tempo det var hela tiden, det var rena drillsargent övningar, man var helt slut på kvällarna.

Nåt helt annat, undrar om Hacke får gå från Skandia med anledning av oldmutal?

Skåne
Här sen Mar 2004

Göte RS6 S skrev:
RS Patrik skrev:
Göte RS6 S skrev:

Jo tack, nog är det tempo allt. Jag gick ju kursen första gången i september och blev smått chockad över just vilket tempo det var hela tiden, det var rena drillsargent övningar, man var helt slut på kvällarna.

Nåt helt annat, undrar om Hacke får gå från Skandia med anledning av oldmutal?

Det lär vi nog veta innan kursen, men jobb diskuterar man inte...

Malmö
Här sen Jan 2006

Min målsättning för årets ringenkörning är att stressa dig i backspegeln Gaute ... Skämt åsido, ser framemot årets körningar (diverse Norrlandsiskörningar, Spa, Polen, alla RR-träffar, Nrbg..). Funderar fortfarande om man ska sikta på att försöka köra ngt VLN-race. Ska du (Gaute) köra ngt race i år?

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

haggenasjonas skrev:
Min målsättning för årets ringenkörning är att stressa dig i backspegeln Gaute ... Skämt åsido, ser framemot årets körningar (diverse Norrlandsiskörningar, Spa, Polen, alla RR-träffar, Nrbg..). Funderar fortfarande om man ska sikta på att försöka köra ngt VLN-race. Ska du (Gaute) köra ngt race i år?

Ja, Jonas dig får man passa sig för du får bra fart i bilen din. Kul att du ska med så vi får tampas på scuderians slalom
Jag hoppas köra något VLN i år.
Jag slår en signal någon dag.

Kul och se dig här.

Skåne
Här sen Mar 2004

Jag och Nottehed hade tänkt att åka ner på söndagen, men med tanke på öppet tiderna, se annan tråd, så kanske det blir nedfärd på måndagen istället. Detta är inte bra med tanke på alla lastbilar etc.

När tänker övriga åka ner?

Inte klokt att man sitter och tänker på detta, då snön i Skåne fullkomligt vräker ner....
Då är det bevisat, man har en skruv lös!

stockholm
Här sen Maj 2004

RS Patrik skrev:
Jag och Nottehed hade tänkt att åka ner på söndagen, men med tanke på öppet tiderna, se annan tråd, så kanske det blir nedfärd på måndagen istället. Detta är inte bra med tanke på alla lastbilar etc.

När tänker övriga åka ner?

Inte klokt att man sitter och tänker på detta, då snön i Skåne fullkomligt vräker ner....
Då är det bevisat, man har en skruv lös!

Vi flyger ner på tis och hem sön. Bilarna går på transport ner.

Inte har du en skruv lös Patrik utan detta är utan tvekan högst normala tankar .

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Jag kan knappt tänka på annat heller.

Gaute vet jag är i eld och lågor redan. Sist jag sprang förbi för en lunch satt han och ringde biltransporter

RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

Göte RS6 Sjögren skrev:

Inte har du en skruv lös Patrik utan detta är utan tvekan högst normala tankar .

Eller så får vi mängdrabbatt på mentalsjukhuset.... thumbs up thumbs up

Ekerö
Här sen Apr 2004

Jag är anmäld till Scuderias höstkurs, sedan några månader tillbaka...

Men innan dess ska jag ha hunnit med en hel del både VLN och turistkörning!
Årspremiären blir den 6-9 april. (Med ett tätt påföljande besök på Spa...)

Citera
Nürburgring
Scuderian 2006 blir 10-13 maj och 6-9 september
<<   1, 2, 3   >>
5238 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande