Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Jacques Villeneuve kör Sauber-BMW
<<   1, 2
3411 besök totalt
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002

Frazze skrev:
Dubbelfel av mig

Jag har "1996 F1 season review" på vhs, ett 4 h långt F1'96-sammandrag från eurosport.
Rotade fram bandet och kollade igenom det.
Jag har blandat ihop det där med depåstoppet med någon annan incident
Loppet ifråga (som jag tänkte på) var estoril -96,
ville gör först en ganska imponerande omkörning av schumacher på start/mål-rakan samtidigt som de två kommer ikapp och varvar en långsammare bil.
Senare passerar ville även hill, detta sker dock i samband med villes sista depåstopp.

Det är dock inte den allvarligare incidenten där ville och hill krokade ihop och en av bilarna körde en bit ut i gräset. Sorry

Men det borde väl vara den säsongen (-96)?? När Hill hade tagit titeln köptes han av Tom Walkinshaw till Arrows och hade ingen konkurrenskraftig bil öht -97, dvs borde inte varit inblandad i några toppstrider. Är rätt säker på detta för han hade no. 1 på sin Arrows.

Kristianstad
Här sen Nov 2002

Ska kolla lite mer på mina f1-vhs under helgen, jag har ganska många f1-lopp from. -96 och framåt bandade.

Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

Frazze skrev:
Ska kolla lite mer på mina f1-vhs under helgen, jag har ganska många f1-lopp from. -96 och framåt bandade.

Det verkar kunna bli en trevlig helg

Katrineholm
Här sen Dec 2003

oj... vad mycket nostalgi det blev! thumbs up

Ville var en den absulota favoriten under en längre tid (från dess att han började med CART, där han fortf gjort sina häftigaste körningar). Sen han blev champion i f1 har det bara gått utför och nu gillar jag karln inte. Mest för att han själv inte fattar att han passerat sitt bäst före datum.
Skulle hellre se honom satsa på dtm lr wtcc... Gp legends???

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Frazze skrev:
1994: 1'a i Cart-serien
1995: vinnare i Indy 500-loppet
1996: F1-vm 2'a, väldigt nära att bli världsmästare under sitt rookie-år i F1, Damon Hill fick en hård kamp om vm-titeln med teamkompisen det året.
1997: F1-mästare

En racerförare med dessa meriter i bagaget kan väl knappast anses vara ointressant

Jag ser iallafall fram emot F1 2006

och vad har han gjort sedan dess? Inte många poäng de sista 8 åren.
Nog för att han alltid satsar men bort med pensionärerna och in med nytt friskt blod!

Ser oxå fram mot F1 2006 men helst utan att Ville förpestar luften...

NS: 38 varv
Citera
Sportbilsentusiasten
Sverige
Här sen Mar 2004

Namndispens
Namndispens

[quote="Samson"]
Frazze skrev:
Nog för att han alltid satsar men bort med pensionärerna och in med nytt friskt blod!

Analyzera varför han inte tog så många poäng innan du skriver.
Ledtråd; bra team/bilar...

Förklara på vilket sätt "Ville förpestar luften"? Tycker sådana uttalanden gör det däremot thumbs down
Man behöver inte gilla alla men man behöver heller inte kasta skit på dom.

Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
ege skrev:
Ville var en den absoluta favoriten under en längre tid (från dess att han började med CART, där han fortf gjort sina häftigaste körningar).

En av de häftigaste såg jag live, när han vann Indy 500 genom att köra 502,5 miles...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002

Samson skrev:

Det finns fler förare som är mycket skickliga på att förpesta tillvaron... OM man nu väljer att se det hela från det synsättet, vill säga

För egen del ser jag som sagt fram emot F1 2006

Mölndal
Här sen Feb 2004

Sportbilsentusiasten skrev:
Frazze skrev:

Det verkar kunna bli en trevlig helg

Har själv en stor låda med vhs-band i garderoben De flesta rejsen från och med slutet av -99 till slutet av -04. Bla Schumis återkomst sedan han bröt bägge benen och totalt utklassade all motstånd och försökte hjälpa Irvine till titeln och bäst är nog nästan Mikas oerhört grymma omkörning på Spa då han körde om både en bil som skulle varvas och Schumi på minimalt med utrymme och med en fart på över 300km/h Sånt glömmer man inte i första taget

Hade egentligen tänkt att köpa inspelingsbar dvd och börja spela in igen. Vhs tar så oerhört mycket plats Förhoppningsvis börjar jag spela in under -06

*längtar* Det känns verkligen som att det är något som saknas när racingsäsongen är över

Katrineholm
Här sen Dec 2003

Sörpan skrev:
ege skrev:
.

En av de häftigaste såg jag live, när han vann Indy 500 genom att köra 502,5 miles...

Tufft! thumbs up
En egen favorit jag minns är från ngn flygplatsbana, där Ville ligger fyra när två varv återstår.

Vilken plats det blev i mål behöver väl knappt sägas...
(såg det inte live dock )

Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden.
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Sportbilsentusiasten skrev:
Samson skrev:

Analyzera varför han inte tog så många poäng innan du skriver.
Ledtråd; bra team/bilar...

Förklara på vilket sätt "Ville förpestar luften"? Tycker sådana uttalanden gör det däremot thumbs down
Man behöver inte gilla alla men man behöver heller inte kasta skit på dom.

Sorry, vill inte förstöra ett i toppenforum! Ska försöka förklara vad jag menar...

Naturligtvis beror inte ett teams framgångar enbart på en person men efter att ha läst ett antal intervjuver och uttalanden från honom har jag fått känslan av att Villeneuve snarare försöker motarbeta teamkompisen än att försöka höja sig själv.

Jag tror att BAR är ett stall i betydligt större harmoni sedan Ville försvann därifrån. Det blev ett helt annat "Go" och de har sedan dess (hmm, undantaget denna säsongens första halva...) tagit hyggligt med poäng.
När sedan Ville kom tillbaka till Reanult var han pinsamt långsam och att han fick kontrakt hos Sauber är för mig ett stort mysterium.
Tycker det är synd för tidigare var han storfavorit hos mig just på grund av att han alltid laddade fullt, lite av karaktären hos gamle roadracing-hjälten Kevin Schwantz.

Jag hade hellre sett att BMW-Sauber satsat på en yngre förmåga som har framtiden för sig, t ex Kovalainen (stavas det så?? ), Wirdheim eller någon liknande, men tyvärr bestämmer inte jag.

Frazze skrev:
Det finns fler förare som är mycket skickliga på att förpesta tillvaron...

Definitivt, det finns en och annan som koncentrerar sig mer på att baktala konkurrenter än att köra räserbil, men jag ser det som ett desperationstecken när inte farten räcker till.

NS: 38 varv
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002

Sådärja, då har man kollat igenom en del gamla f1-lopp

David Söderblom skrev:
Men det borde väl vara den säsongen (-96)?? När Hill hade tagit titeln köptes han av Tom Walkinshaw till Arrows och hade ingen konkurrenskraftig bil öht -97, dvs borde inte varit inblandad i några toppstrider. Är rätt säker på detta för han hade no. 1 på sin Arrows.

Incideten som skrevs om tidigare i tråden, när ville kommer i full karriär och nästan krokar ihop med hill, så gräs och grus yr,
inträffade under ungerns gp på hungaroring 1997, här finns info: http://www.mcz.com/f1/97race/97hungp.htm#analysis

Stockholm
Här sen Nov 2002

Rash skrev:
Mikas oerhört grymma omkörning på Spa då han körde om både en bil som skulle varvas och Schumi på minimalt med utrymme och med en fart på över 300km/h Sånt glömmer man inte i första taget

Den var is-mannens bästa!

Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Jag hade hellre sett att BMW-Sauber satsat på en yngre förmåga som har framtiden för sig, t ex Kovalainen (stavas det så?? ), Wirdheim eller någon liknande, men tyvärr bestämmer inte jag.

Håller helt med. Men Kovalainen blir ju i alla fall tredjeförare hos Renault. Bara att vänta på att Fisi skadar sej/är lite snuvig/får sparken...

Jacques Villeneuve kör Sauber-BMW
<<   1, 2
3411 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande