Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2 3411 besök totalt |
Men det borde väl vara den säsongen (-96)?? När Hill hade tagit titeln köptes han av Tom Walkinshaw till Arrows och hade ingen konkurrenskraftig bil öht -97, dvs borde inte varit inblandad i några toppstrider. Är rätt säker på detta för han hade no. 1 på sin Arrows. _________________ /David Söderblom |
||||||
oj... vad mycket nostalgi det blev!
![]() Ville var en den absulota favoriten under en längre tid (från dess att han började med CART, där han fortf gjort sina häftigaste körningar). Sen han blev champion i f1 har det bara gått utför och nu gillar jag karln inte. Mest för att han själv inte fattar att han passerat sitt bäst före datum. Skulle hellre se honom satsa på dtm lr wtcc... Gp legends??? _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||||
och vad har han gjort sedan dess? Inte många poäng de sista 8 åren. ![]() Nog för att han alltid satsar men bort med pensionärerna och in med nytt friskt blod! ![]() Ser oxå fram mot F1 2006 men helst utan att Ville förpestar luften... _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
[quote="Samson"]
Analyzera varför han inte tog så många poäng innan du skriver. Ledtråd; bra team/bilar... Förklara på vilket sätt "Ville förpestar luften"? Tycker sådana uttalanden gör det däremot ![]() Man behöver inte gilla alla men man behöver heller inte kasta skit på dom. _________________ Jan Å |
||||||
En av de häftigaste såg jag live, när han vann Indy 500 genom att köra 502,5 miles... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Det finns fler förare som är mycket skickliga på att förpesta tillvaron... OM man nu väljer att se det hela från det synsättet, vill säga För egen del ser jag som sagt fram emot F1 2006 ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||
Har själv en stor låda med vhs-band i garderoben ![]() ![]() ![]() Hade egentligen tänkt att köpa inspelingsbar dvd och börja spela in igen. Vhs tar så oerhört mycket plats ![]() ![]() *längtar* Det känns verkligen som att det är något som saknas när racingsäsongen är över ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||||
Tufft! ![]() En egen favorit jag minns är från ngn flygplatsbana, där Ville ligger fyra när två varv återstår. Vilken plats det blev i mål behöver väl knappt sägas... (såg det inte live dock ![]() _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||||
Sorry, vill inte förstöra ett i toppenforum! ![]() Naturligtvis beror inte ett teams framgångar enbart på en person men efter att ha läst ett antal intervjuver och uttalanden från honom har jag fått känslan av att Villeneuve snarare försöker motarbeta teamkompisen än att försöka höja sig själv. Jag tror att BAR är ett stall i betydligt större harmoni sedan Ville försvann därifrån. Det blev ett helt annat "Go" och de har sedan dess (hmm, undantaget denna säsongens första halva...) tagit hyggligt med poäng. När sedan Ville kom tillbaka till Reanult var han pinsamt långsam och att han fick kontrakt hos Sauber är för mig ett stort mysterium. Tycker det är synd för tidigare var han storfavorit hos mig just på grund av att han alltid laddade fullt, lite av karaktären hos gamle roadracing-hjälten Kevin Schwantz. Jag hade hellre sett att BMW-Sauber satsat på en yngre förmåga som har framtiden för sig, t ex Kovalainen (stavas det så?? ![]()
Definitivt, det finns en och annan som koncentrerar sig mer på att baktala konkurrenter än att köra räserbil, men jag ser det som ett desperationstecken när inte farten räcker till. _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
Sådärja, då har man kollat igenom en del gamla f1-lopp
![]()
Incideten som skrevs om tidigare i tråden, när ville kommer i full karriär och nästan krokar ihop med hill, så gräs och grus yr, inträffade under ungerns gp på hungaroring 1997, här finns info: http://www.mcz.com/f1/97race/97hungp _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||
Den var is-mannens bästa! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Håller helt med. Men Kovalainen blir ju i alla fall tredjeförare hos Renault. Bara att vänta på att Fisi skadar sej/är lite snuvig/får sparken... _________________ Johan Rådlund |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2 3411 besök totalt |