| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Audi S1 som jag kommer ihåg...
|
18373 besök totalt |
den verkar inte funka just nu _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Re: fin sida
Ja, jag vill verkligen se nummer 3 igen. Klämma å kanske provsitta igen är en dröm. Nu när jag har vett att uppskatta bilen mer så skulle jag nästan kunna göra vad som hellst för att få se den igen. _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||
|
Det är konstigt att dessa Audi rallybilar fortfarande finns kvar känns skitballa efter 20 år. Jag kommer på mig själv ibland att sitta och frömma om en sport quattro med vingar komma ylande mellan två snövallar som den gjorde på tv på 80-talet under svenska rallyt. Då satt jag som 10-åring klistrad framför tvn. Självklart hade jag en rallyaudi som leksaksbil med extraljus och allt. Undrar om den finns kvar?
_________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
||||
ägaren heter/kallas Rollo och en lackerare som bor 1km från mig bättrade den för ett tag sen för dom skulle på S1 träff i tyskland... helt underbar bil.. stod och dreglade länge på den och tog ett kort med min så sofistikerade T630 telefon kamera =) _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||||
|
tja
kan nästan garantera att du får se nr 3 igen, sitta kanske är värre. får väll se hur många år renoveringen tar brodin kraschade ju den rätt ordentligt. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
|
En del Peugeoter finns i frankrike och holland. Har sett några på www.rallycars.info
Lanciorna går väll i Italien skulle jag gissa _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
Ja, av samma anledning som Sverige är så bra på att samla gamla Audbilar...ehhh?
kunde bara inte låta bli att fälla kommentaren, förlåt. _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||
Ja, av samma anledning som Sverige är så bra på att samla gamla Audbilar...ehhh?
kunde bara inte låta bli att fälla kommentaren, förlåt. _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||
He Nu går ju de flesta i Italien faktiskt. Av vilken anledning du själv vill. _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Hittade lite info om bil nummer 19
Verkar som att den är till salu....."
http://www.carclassic.com/stock.asp? _________________ Nicklas Åkerlund Admin @ Compello.se VW Squareback E Automatic -72 |
||||
Nå er det også å skille mellom hva som er hva. Audi hadde jo tross alt A1, A2, rally Sport quattro, Sport quattro S1 som Gruppe B biler... _________________ Ola Lereim |
||||
|
Åtminstånde EN av Lestanders bilar blev ordentligt skrotad.
Den byggdes om helt efter totalhaveri på en tävling jag såg. Han hade åxå ganska kraftiga finansiella problem under ägandet. Därav blev det då iaf en del suspekta delar använt på hans bilar. Jag har väl ingen korrkt info kanske men man såg och hörde väl lite i depån iaf även om man var yngre då. Förmodligen tillrättat i efterhand får man gissa. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
|
Noen som kan hjelpe meg å forstå eller bekrefte litt ting?
Disse sjåforene har jeg sett kjorer rallycross i Norge/Sverige med rally Sport quattro/Sport quattro S1; olle Arnesson Bertil Persson Bert Brodin Anders Carlsson Sven Lestander Tommy Kristoffersen(?) ut ifra det som sies her, bilder etc jeg har funnet, og annen info er det dette som gjelder? Har en liste som sier at 4 Sport quattro S1 ble solgt til Sverige. Noen som vet hvem som har hva? olle Arnesson - rally Sport quattro hvit med blå/gul dekor, Grimstad garasjene Har vel og hatt noen lang quattro biler? olle A, en langquattro og Anders Karlsson:
Bertil Persson - rally Sport quattro helt gul Team EG go'a grejer dekor. senere bygget med S1/Pikes vinger?
Men hva da med at det her står 3 gule Team EG biler? 1 rally Sport quattro + 1 S1 Anders Karlsson, 1 rally Sport quattro Bertil Persson?
Bert Brodin - Sport quattro S1 sort, Alanda Steel AB dekor denne bilen ble krasjet på Lyngås rallycrossbane utenfor Drammen i Norge. Tommy Rustad som forårsaket en kraftig dytt i lånt Ford RS200 av Martin Schanke. Film: http://home.no.net/audicars/temp/Ber
Anders Karlsson - rally Sport quattro ACE har haft en A1/A2 som nå er bygget med 20V motor, men har konkurrert med denne rally Sport quattroen(?), Clarion og PK Finans dekor.
Men er dette en annen bil eller den samme med annen dekor?
Sven Lestander - Sport quattro S1 '003 + '019 003 er den rode S1en som på et tidspunkt ble krasjet, nå er bygget opp igjen (ref: Lillen). Noen som VET om Lestander solgte chassisnummeret på denne S1en som siden dukket opp på Armin Schwarz S1 '003 bilen (sort Sq) ?
S1 '019 er Race of Champions bilen til salgs, noen info når Lestander hadde denne bilen?
Tommy Kristoffersen Vet bare at han har hatt en rally quattro A2 som ble solgt til Norge. Lang quattroen på dette bildet?
Jeg vil bare finne ut av hvilke biler som er hvor for å avklare endel ting! Der er bl.a. sporsmålet om chassisnummeret på den restaurerte Lestander bilen viktig. Hvis noen av "konfidensielle" forhold ikke vil besvare i denne tråden må de gjerne skrive en mail til wauola (a) hotmail.com eller en beskjed her på forumet!
_________________ Ola Lereim |
||||
Nej det stämmer att det blev lite problem med finansieringen. Ville inte dra upp det i tråden men...nu är det ju för sent
Har haft hans första fru som kemilärare btw
_________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||
|
Lestanders okonomi spiller ingen rolle for min del,
men jeg (og de som driver de gamle Audi Sport arkivene) har veldig interesse av å finne ut HVORDAN S1 003 har gått fra Lestanders röde til en sort Sport quattro gatebil bygget av Audi Sport. Så hvis noen kan bekrefte at Audi har anskaffet seg chassisnr direkte fra Lestander e.l. er det nettopp slike ting som er vesentlig. Hva status på den rode S1en er per i dag er og intressant!
_________________ Ola Lereim |
||||
|
Re:
http://hekta.org/~hanskb/ola/ZGA9050 Har hostet denne hos en kamerat, og onsker dere alle en riktig God Jul & Godt Nytt år!
Håper å få tatt en tur i sommer innom jobben din S2Dennis! _________________ Ola Lereim |
||||
![]() |
Bilder o videos
Audi S1 som jag kommer ihåg...
|
18373 besök totalt |