Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3248 besök totalt |
Vad man brukar justera är hävarmens längd.
Har man långt stag mellan bärarm och krängare kan man få mycket justering. Kan man inte ha långt stag kan man ha så man flyttar staget både på krängarn och bärarmen. Hmm nu talar jag i bilens längdrikting. Det är bra om staget sitter så långt ut på bärarmen som möligt för då får man mindre utväxling. Här har vi nästa justermölighet att flytta staget ut och in på bärarmen, ändra utväxlingen. Vad man skall ha för matrial, stålsort, beror mycket hur höga spänningar man får i krängarn. En mastodånt krängare med liten rörelse kan man göra i dondstål. Annars skulle jag välja ett matrial med hög flytgräns som är svetsbart för tvärstången. I armanar räcker det med ett stående plattjärn, hälst men en över och underligger så det blir en typ en I-balk. Hmm går inte OG900ans krängare fram kringelekrok? _________________ Johan Sjölinder |
||
Jajjemän, fast å andra sidan har de varit duktiga och fäst den så långt ut det går. http://www.tfd.chalmers.se/~burenius Bilden visar visserligen en 900-krämmare monterad på en 99a, men men..... _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||
|
||
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3248 besök totalt |