| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Växellåda BMW M3 E30
|
<< 1, 2 7638 besök totalt |
Tänkte mest att 5,13 är riktigt kort, varvar du 8000rpm så går den ~180km/h. Då kommer du nog att varva ut på mitten av rakorna på sveriges banor, själv kom jag upp den farten med min 320 2,5 (190hk/1400kg, 3,45:1) på knutstorprakan. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Jag varvar 8700 har jag för mig sen har jag 2453518 R däck som är rejält höga så jag tror jag kommer att toppa ca 200-210kmh.Blir den alldeles för kort får jag väl leta upp en annan utv runt 4.40-
_________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||
|
slettet
|
||
|
Frågar mig i stillhet varför folk föreslår Sellholms seklådor för 100 kkr när Tractiv tar 65 för sina.
Vilken som är den bästa beror nog mkt på vem du frågar. Jag tror mig dock veta vem som har mest gedigen kunskap och kuggingrepp, flankvinklar, kuggmoduler osv...
Mkt nätta saker som man kan placera lååångt bak även i original tunnel.
Annars låter ombyggnadsatsen mkt bra. Vktigast tycker jag är att få dogbox. Rakskurna drev är ju mest en hållbarhetssak och åker man inte race eller med mkt vrid som Jonas så tror jag det funkar mkt bra med snedskuret. Dock blir jag väldigt att du säger att det inte finns rakskuret...alla grp.A var ju det??? Du menar kanskeatt denan nyframtagna sats kanske bara görs snedskuret.
Sen skulle jag tänka till 2 ggr till om 5.13. På tok för högt och förga användbart. Bla P-E Axehult åkte 5.00 på sin och det var en rakt igenom 2,5l DTM-maskin, stora hjul och enkom bana... Ganska nice att kunna åka på lite lägre varv även om man är på bana, det är jut rots allt bara för det är kul. 4.xx ngt skulle nog bli så mkt bättre. Bara mina egna tankar. |
||
|
Enl Köhler finns inte grupp A lådan i rakskuret, vad vet jag .
Jag får väl se om det blir för högt varv isåfall får jag väl byta utv till något på 4.. Fick svar på hollingern nu i kväll den är urplockad imorgon skulle kanske åka och titta på den. Är ändå ganska sugen på den, man kanske kan få med kopplingen oxå. _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||
|
Det bör inte vara någon fara med huset. Lådan funkade fortfarande när jag rev ur den fast det lät rätt ila med kuggar som for omkring
Testade dock inte treans växel...
om huset är trasigt får jag köpa tillbaks lådan eller så får du kasta skiten och så får du pengarna tillbaks. _________________ Jonas Edling |
||
Nej det hoppas jag för då kan jag ta tilbaks den direkt Fast man kan iaf inte snacka om dolda fel
Läste mitt tidigare inlägg nu igen och konstaterade att jag lät grining men det var inte meningen, sorry. _________________ Jonas Edling |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Växellåda BMW M3 E30
|
<< 1, 2 7638 besök totalt |