Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4736 besök totalt |
Enligt senaste rapporten via telefon hade Ulf kört bra och tagit in på framförvarande ekipage, men när det var dags för förarbyte var det något bromskrångel, så de blev stående i boxen, men tog sig ganska snabbt ut på banan igen
![]() ![]() _________________ Cathrin Ekbåge |
||||
kanske inte var så mycket glädje med den nya länken heller. Nu tycks systemet brakat ihop i Dubai.
klipp från www.24hdubai.com: Latest News! Live Timing!!! Due to a server-problem we had to stop the live timing. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
Tjenare Lars, Hoppas du har piggnat till sedan sist, det var hårt på söndagen... ![]() Mvh, Peter ovner X3M Racing Partners _________________ Peter ovner |
||||
Verkar att live timing funkar igen nu. Ska ha hänt ett rejalt stort crash mellan 2 Clio Cup:
"Due to a big accident at the pits-straight, the race was stopped at 03:00 hrs. Two Renault Clios of Dutchmen Ronald Morien and Jaap van der Ende collided and got on fire. The track is being cleaned at this moment and there will be a restart as soon as possible. Both drivers involved have been transported to the hospital but seem to be alright at this moment." Restart var 1.5 timmar senare... _________________ Kees van Holland 997 GT3 några BMW-Alpina |
||||
Hubbes team har precis klättrat upp på andra plats, då AC bratislava varit i depå. De är ett varv före med en tidsdifferens på 2m31s, nu är det spännande. Leder gör fortfarande Duller motorsport med 6 varvs försprång, tidsdiff 14m 26s. Tempot verkar ökas på, 3, 4 samt 5 placeringarna har nyligen satt sina snabbaste varvtider.
Peter _________________ Peter ovner |
||||
Det hade ju varit intressant att även se de aktuella varvtiderna för senaste passering, för att på så sätt bilda sig en uppfattning om vilken tempo som hålls av de olika teamen. Nu ser man endast när snabbaste varvet körts vilket inte säger mycket, men väldigt många team har nyligen satt sina snabbaste varv, så en kvalificerad gissning är ju att tempot är i ökande.
_________________ Peter ovner |
||||
Håller med. Hubbe tappade nyss två varv och satte sen sitt snabbaste varv. Depåstopp med nya puckar eller lite jävlar anamma för att köra ikapp förlorad tid? Depåsiffran uppdaterades iaf inte. New Beetle, vilken natt de måste haft ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
New Beetle har ju alla förutsättning, bra team med bra bil. De gick precis upp på 21 plats totalt ![]() _________________ Peter ovner |
||||
Givetvis har de bra förutsättningar, det visar deras prestationer här på hemmaplan om inte annat. Men jag tycker ändå inte att VW är ett klokt val om man kör race där dom klassar in bilar efter cylindervolym. De har säkert 100-150 kusar mindre än klasskonkurenterna ![]() ![]() Du har väl noterat att de är på god väg mot tredjeplatsen i sin klass? ![]() Edit: Fast nu verkar Charlet Racing fått fart på sin Bmw igen... _________________ /Kristian Elisson |
||||
Kan ju vara lite olyckligt när man skall klassa in i andra serier, de har ju som du säger ett rejält effekthandikapp mot M3:orna. Ja, jag har noterat det, men jag tror och hoppas att de kan lyckas hinna ikapp. Som du säger skall det ju hålla också, de här sista timmarna kommer nog tunna ut fältet avsevärt. Hubbe på andra igen, AC Bratislava har vi varit i depå redan. Min gissning är att Hubbe går imål först av alla, de brukar ju ha rätt taktik och tempo, vad tror du? _________________ Peter ovner |
||||
Hubbe är helt klart en vass taktiker. Men det är racevana team med hög budget de slåss mot... Duller blir nog svåra att slå så länge bilen håller ihop. Att vinna klassen ser jag dock som fullt möjligt. Om alla "om" håller sig borta och teamen får köra om det så blir det en spännande förmiddag. Det vore riktigt kul om New Beetle kunde knipa en pallplats. Men återigen, utan hjälp av "om" och "kanske" blir det nog tufft. _________________ /Kristian Elisson |
||||
Nu verkar livetiderna ha packat ihop igen
![]() Läste mig till att ledande Duller har lite bekymmer med sin bil. De ligger på tider kring 2:16 vilket är ett par sekunder "tapp" per varv. _________________ /Kristian Elisson |
||||
Du har rätt, lätt blir det inte att vinna totalt, men hoppas kan man ju alltid. ![]() Nu skall man till jobbet, men man får väl arbetsskolka lite å kika på sluttampen. ![]() _________________ Peter ovner |
||||
|
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4736 besök totalt |