| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Har ni några drömbilar ? förutom dom ni redan har :)
|
5 besök senaste veckan (11840 totalt) |
Det ÄR rejsigt den har legat på min "VIL HA" lista hur länge som helst känns det som.......slutar väl med en trött 2.0 och kitt lol
Andra bilar man drömt om....hm listan kan ju bli hur lång som, men ett axplock är följande. Countach (-88 QV) Testarossa (första versionen...och så vit....Miami Vice wanna be hi hi) De Tomaso Pantera (nästan vilken version som helst...men en sen GTS eller den absolut sista versionen hade funkat) F40 eller GTo (den som ser ut som 308/328) BMW M1 (Der UBER BMW enligt mig....tätt följt av 3.0 csl och 2002 turbo) Renault Alpine (första och andra serien) samt R5 Turbo. Diablo i race utförande (hette den GT elelr SV?) eller Murceliago GTR ja....skulle kunna fortsätta hur länge som helst känns det som....men som Opel-freak så avslutar jag med at en Manta/Ascona 400 med runt en 300 sugpållar hade ju funkat alldeles utmärkt he he
Mv. _________________ Ascona_A |
||
|
Frågan är ju intressant. MEn frågan är om man ska hålla sig till nått man kan nå eller nått man vill ha? om alla gör två listor blir de kanske mer spännande...många har ju redan kommit på den smarta iden.
Uppnåbart: Radical SR3 (för gata) Enbart en dröm. McLaren F1 GTR Ferrari F40 _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||
|
okej ni får en lista, man har ju ingen aning om nån av de här bilarna blir uppnåbara en dag =)
drömbilar(i ungefärlig alfabetisk ordning): Alfa Romeo 8c Competizione Audi rs4 Audi le mans Aston Martin dbr9 Ariel Atom BMW m3 csl BMW m5 BMW m6 Bugatti Eb 110 Bugatti Veyron Chevrolet Corvette Z06 de Tomaso pantera Ferrari 360 challenge stradale Ferrari f430 Ferrari F40 Ferrari enzo Ferrari FXX Ford gt/40 Koenigsegg CCR Lamborghini murcielago Lancia stratos Lotus exige Lotus elise Lotus elan Maserati MC12 Marcos TSo-GT McLaren F1 gtr Mercedes SLR Mercedes clk dtm Mercedes sl 65 amg MG x-power Mitsubishi evo X Opel speedster Pagani Zonda Peugeot 907 Radical s3 Porsche 911 gt3 Porsche 911 gt3 rs Porsche carrera gt Renault clio sport Renault megané rejs-edition(vet inte vad den heter på riktigt) Saab Sonett Saleen s7 Seat toledo GT Spyker c8 Subaru impreza wrx sti TVR Sagaris VW golf r32 VW dakar/race touareg volvo S60 R nähäpp, det får räcka _________________ Eric Bolin |
||
|
Imolaröd Bmw M3 E46
Porsche 911 turbo från åttiotalet Bmw Z3 M Coupe Även om jag inte har råd med de i dagsläget känns det ändå som ganska realistiska bilar. _________________ MVH Mattias G |
||
|
En absolut drömbil är en äldre F1, innan alla vingar och skit förstörde designen.
Ungefär som den här... http://download.cpz.nl/movies/zandvo Jag skulle ALDRIG tröttna på det ljudet, jag lovar. Åt det mer realistiska hållet så skulle jag gärna ha en superkart eller en enklare veteranformelbil, formel ford kanske. När det gäller gatreggade bilar så skulle jag vilja ha nya Ford GT40. Mums! _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||
|
|
||
|
Finns ju så många drömbilar men min topp 5 är:
Lotus omega
AC Cobra Daytona Coupe
Saab Sonett III
BMW M3 CSL (helst med allt lull lull som sitter på Mr Carbons "LOADED")
Vintage F1 (Ska bygga mig en replika av en sån någon dag)
Sen finns ju alla Lamborginis, Ferarris, Porschar osv men dom får inte vara med på min lista. Sen tog jag inte med min absoluta favoritbil heller: Saab 96 "Monte Carlo Edition"
För där kan man ju faktist köpa en gammal saab och bygga själv.... _________________ Oscar Zettervall |
||
|
Min drömbil alla kategorier, "Världens snabbaste bil" 0-160-0 på 9,8sec.
Jag SKALL bygga en, någon gång... Ultima GTR
_________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||
|
_________________ Daniel Runn Mappad för E85 - Twin TURBO Project Started... Black Pontiac Trans Am WS.7 www.ws7.se |
||
|
Audi 90 Imsa - kärlek vid första ögonkast...
Audi S1 - En Drömbil sen jag var liten... RS200 Evolution - Vem vill inte ha en? E30 M3 - BMWs mest lyckade bil!! _________________ Lars Wennberg ----------------- Audi S4 -92 (bruksbil) Golf GTi 16v -87/-91 (Pågående projekt) 242DL-T -75, flippfront å allmännt råball! (Pågående projekt) |
||
|
Efter som jag redan är lycklig nog att ha min absoluta faviritbil sedan 15 (torreadorröd Saab 96 2-t I Gr 2 utförande)
så bli drömlistan som följer i ologisk och okronologisk ordning
Ford GT40 (den ursrpungliga i Mk1 utförande) Porsche 917 K Ferrari P4 Ferrari Daytona Gr 4 Ferrari 250 GT Swb Morgan 4/4 Brabham BT 15 Brabham BT 28 Brabham BT30 Ralt RT 3 Porsche 911 S -71 Porsche 356 A-B-C går lika bra, men det ksa vara en coupe Opel Ascona A Irmscher Gr 2 oepl Rally Kadett Sprint 1972 Gr 2 Fiat Abarth 1000 Corsa Fiat Abarth OT2000 Alfa Romeo Alfasud 1200 Berlina eller 1,3 Ti Trofeo Saab 900 Cab generation 1 Saab Sonett 1 Saab Formula Junior Saab V4 Rally 1815 cc gr 2 Kanske vore kul att snickra ihop en Westfield elven också? I verkligheten får nog mina 2 st Saab 96 2-T och 93 -59:an kompletteras med en nostlagisk eller tidstypisk dragbil, där har jag int kommit längre än till Volvo Duett, Peugeot 404 D Break eller Mercedes 200D (Fenmerca) racebialrna ska vara kalra för tävlign allihop innan -tror jag.... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Jag är riktigt avundsjuk på din SAAB... Hade inte du en till som några killar på ett bilmek komvuxprogram höll på att fixa? _________________ Oscar Zettervall |
||
![]() |
Bilder o videos
Har ni några drömbilar ? förutom dom ni redan har :)
|
5 besök senaste veckan (11840 totalt) |