Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
rFactor problem..
<<   1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (4487 totalt)
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Behöver lite hjälp....

NorthQ 4001AT, ATX 400W, 120mm fläkt, 12-17dBA, 2xSATA, PCI-E, 20/24pin

18A på 12V är väl bra? Den kostar ca 550 kr.

Tagan Easycon 430W, Modular Cables, 120m fläkt, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

20A på 12V Den kostar 850 kr

Vad säger ni????

Team Swedish Racing Mates
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002

Schumi skrev:
En fråga från en som inte är så haj på detta med att överklocka...jag har en 3,4Ghz,1024DDR2 RAM,dubbla hårddiskar på 300Gb tillsammans,GeForce 6800GTo,DVD-rom,DVD-brännare,EJ ÖVERKLOCKAD och min burk funkar klockrent.Niklas har sett den med egna ögon och blev förvånad att jag har så hög FPS.I PCC modden till rFactor så ligger jag och pendlar mellan: 150-drygt 200 FPS.om jag nu skulle överklocka den så är det ens märkbart för min del?Eller är det att chansa lite grann?

Överklockning ger sällan något, det är när man ligger på gränsen för att det skall vara spelbart det kan vara skillnaden mellan "går inte" och "funkar nästan".
Grafikkort är allt i en spelburk numera.

Niklas - Tagan rockar generellt, tysta är de med..

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308875&cks=PRL <- om du inte behöver ha möjligheten att köra med enbart de strömkablar du behöver ("modular cables"-grejen)

/J

Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

SecretAgentMan skrev:
Schumi skrev:
En fråga från en som inte är så haj på detta med att överklocka...jag har en 3,4Ghz,1024DDR2 RAM,dubbla hårddiskar på 300Gb tillsammans,GeForce 6800GTo,DVD-rom,DVD-brännare,EJ ÖVERKLOCKAD och min burk funkar klockrent.Niklas har sett den med egna ögon och blev förvånad att jag har så hög FPS.I PCC modden till rFactor så ligger jag och pendlar mellan: 150-drygt 200 FPS.om jag nu skulle överklocka den så är det ens märkbart för min del?Eller är det att chansa lite grann?

Överklockning ger sällan något, det är när man ligger på gränsen för att det skall vara spelbart det kan vara skillnaden mellan "går inte" och "funkar nästan".
Grafikkort är allt i en spelburk numera.

Niklas - Tagan rockar generellt, tysta är de med..

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308875&cks=PRL <- om du inte behöver ha möjligheten att köra med enbart de strömkablar du behöver ("modular cables"-grejen)

/J

ok,tackar för svaret Kolla bilden så ser ni min FPS i rF3:

Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Så här har jag,

Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Niklas Maravic skrev:
Behöver lite hjälp....

Vad säger ni????

Håller med SecretAgent oxå! Tagan e riktigt bra. Jag har själv, som jag sade tidigare, Tagan EasyCon (fast 530W) och det där Easy-Con-grejen är inte att förakta! Det är grymt skönt om man har lite prylar i datorn och ont om plats att gömma undan extra-kablarna på. Sedan är agget som sagt grymt stabilt!
Hade jag varit dig (och haft lite slantar till) så hade jag lagt på lite till för att få 480W eller 530W så behöver du inte byta nästa gång du köper nytt grafikkort... de lär INTE förbruka mindre ström i framtiden.

Sedan att ett agg kan ge 25A på 12V-linan betyder inte mycket... det kunde mitt Q-tec oxå (har jag för mig) och det var inte bra ändå!

Lycka till!

Kavic: Det där e GRYMT!!! Vad e det där för upplösning du kör?

EDIT: Humph det var ju Schumi som hade 246 FPS... fast du ser ut att stå ganska stilla... kan ni inte daska upp screens under rejs när det är 15 bilar framför er? Det är då systemet testas ordentligt...

Örebro
Här sen Feb 2004

Liverpoolarn skrev:
Niklas Maravic skrev:
Behöver lite hjälp....

Vad säger ni????

Håller med SecretAgent oxå! Tagan e riktigt bra. Jag har själv, som jag sade tidigare, Tagan EasyCon (fast 530W) och det där Easy-Con-grejen är inte att förakta! Det är grymt skönt om man har lite prylar i datorn och ont om plats att gömma undan extra-kablarna på. Sedan är agget som sagt grymt stabilt!
Hade jag varit dig (och haft lite slantar till) så hade jag lagt på lite till för att få 480W eller 530W så behöver du inte byta nästa gång du köper nytt grafikkort... de lär INTE förbruka mindre ström i framtiden.

Sedan att ett agg kan ge 25A på 12V-linan betyder inte mycket... det kunde mitt Q-tec oxå (har jag för mig) och det var inte bra ändå!

Lycka till!

Kavic: Det där e GRYMT!!! Vad e det där för upplösning du kör?

EDIT: Humph det var ju Schumi som hade 246 FPS... fast du ser ut att stå ganska stilla... kan ni inte daska upp screens under rejs när det är 15 bilar framför er? Det är då systemet testas ordentligt...

Som jag skrev så pendlar det mellan 150-drygt 200 och det är när jag kör rejs.Kan testa med Al bilar så får vi se

m00ndancer
Lomma
Här sen Apr 2003

Niklas Maravic skrev:
Behöver lite hjälp....

Vad säger ni????

Jag hade valt Tagan, tveklöst!

Det här med ampere.... det räcker naturligtvis inte bara med minst 25A på 12v det behövs en massa
ampere på 3.3 & 5 också :-). Många 400w nät agg klarar bara 400w peak och bara en 150-200w kontinuerligt.
Kontentan: Köp så kraftigt nätagg som budgeten tillåter och bara märkesvara.
Den här sidan har en del braha länkar till lämpliga "offer".

http://extreme.outervision.com/index.jsp

GRC Endurance League Admin
"GRC - Gentlemens Racing Club"
Citera
Magnus Hagström
Tullinge, Stockholm
Här sen Nov 2004

Men rätt intressant är det att veta mer än bara spec på burken, vad kör ni för inställningar i spelen? Upplösning? Alla inställningar på max? Kantutjämning? Anistropisk Filter?

Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002

Jag kör rubbet på max, 1600x1200, och vsync på...det står på 75 fps (samma som min skärmuppdatering...vsyncprylen sas) hela tiden...oavsett om det är GTR, GTL, rFactor eller RBR.

7800GTX...och en opteron 146:a som snurrar glatt i 2,9 GHz.

/J

Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Absolut max på allt som går,1024 upplösning,ej vsync.Körde lite med fullt startfält(Al bilar enbart),startade sist och var aldrig under 110 i FPS.

m00ndancer
Lomma
Här sen Apr 2003

Schumi skrev:
Absolut max på allt som går,1024 upplösning,ej vsync.Körde lite med fullt startfält(Al bilar enbart),startade sist och var aldrig under 110 i FPS.

Testa att göra samma sak i PCC modden med 21 bilar. Vore kul att veta hur det går. DX7, 8 eller 9?
Glöm inte att rFactor default kör i DX7.

Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

m00ndancer skrev:
Schumi skrev:

Testa att göra samma sak i PCC modden med 21 bilar. Vore kul att veta hur det går. DX7, 8 eller 9?

Ska testa senare...jag har väl DX9 i burken tror jag.och en fråga från en nolla:vad för skillnad med DX7 eller DX9?

Magnus Hagström
Tullinge, Stockholm
Här sen Nov 2004

Tror mitt 9800 bör bytas snart
Jag kör iofs med 4xFSAA och 4xAnistropisk och 1024, men kan inte köra allt på max.

Citera
m00ndancer
Lomma
Här sen Apr 2003

Schumi skrev:
m00ndancer skrev:
Schumi skrev:

Ska testa senare...jag har väl DX9 i burken tror jag.och en fråga från en nolla:vad för skillnad med DX7 eller DX9?

Rfactor kan köras både i 7,8 och 9. Så även om du har 9 installerat så är det inte säkert att du kör 9 i just rFactor. Kör bara rF Config.exe och ställ in max på allt inkl fsaa och dx9. Testa sedan att ställa in allt påslaget inne i rFactor inkl 16?anostropic och full på allt. Skillnadden är främst ögongodis och prestanda.
Dx7=hög fps "låg" kvalité
DX8=mitt emellan
DX9=låg fps "hög" kvalité

Citera
Magnus Hagström
Tullinge, Stockholm
Här sen Nov 2004

FSAA ska man väl låta inställningarna man har i Windows sköta och inte spelet har jag hört..?

Citera
m00ndancer
Lomma
Här sen Apr 2003

Magnus Hagström skrev:
FSAA ska man väl låta inställningarna man har i Windows sköta och inte spelet har jag hört..?

Nix, om spelet har inställningar for FSAA/Aniso ställ in det i spelet. Annars kan det bli problem.
(Egen erfarenhet)

Citera
Magnus Hagström
Tullinge, Stockholm
Här sen Nov 2004

m00ndancer skrev:
Magnus Hagström skrev:

Nix, om spelet har inställningar for FSAA/Aniso ställ in det i spelet. Annars kan det bli problem.
(Egen erfarenhet)

ok.. har nämligen har totala motsatsen, men man får väl köra det som passar bäst helt enkelt.

Citera
m00ndancer
Lomma
Här sen Apr 2003

Magnus Hagström skrev:
m00ndancer skrev:
Magnus Hagström skrev:

(Egen erfarenhet)

ok.. har nämligen har totala motsatsen, men man får väl köra det som passar bäst helt enkelt.

Beror på spel

Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Hmm,nu tror jag att burken får vara som den är...ni snackar i gåtor för min del Så länge gammelburken funkar får det vara bra känner jag nu

m00ndancer
Lomma
Här sen Apr 2003

Schumi skrev:
Hmm,nu tror jag att burken får vara som den är...ni snackar i gåtor för min del Så länge gammelburken funkar får det vara bra känner jag nu

Mycket klokt! Gammal IT-sanning... Fungerar det, rör det inte!

Det enda som du skulle kunna testa är det med inställningarna i rFactor, men det enda det påverkar är hur snyggt spelet ser ut och hur många fps du får ut.

Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Så då fick jag tillbaka datorn igår...Hoppas nu att den håller. Nätagget lämnade de orört, men moderkortet böt de.

Jag köpte ett Tagan Easyconnect 530W men det blev inte ett dugg bättre, så det lämnade jag tillbaka. Det är en annan historia förresten, men vilket strul jag har med Datorbutiken.com...

Team Swedish Racing Mates
Citera
Racingsimulatorer
rFactor problem..
<<   1, 2, 3   >>
3 besök senaste veckan (4487 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande