| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR 29/1, 19:00 :: Sista dagen i vår "köra på skoj-liga"
|
3000 besök totalt |
|
Ville bara säga sorry för
- en liten touch på en porsche på första eller andra varvet i först racet - att jag missade bromsningen när låg jämsides med Liverpoolatn och vi båda åkte av, men du kom ju upp först, så det gick ju bra ändå. Lite svårt upptäcka bromspunkten, Sorry.
_________________ Ainis Noritis |
||||
Jag kollade lite på vår incident Ainisse, för jag tänkte vara taktisk när du kom som ett skott på insidan för inte skulle du kunnat hålla igenom kurvan så jag tänkte låta dig kana förbi ut i gräset och sedan bara tuffa igenom lungt o fint. Men det visade sig att du fick ett litet kast i inbromsningen o bumpade in i sidan på mig så vi snurrade av båda två... Osis! Visst blir man förbannad i hettan när sånt händer... men jag vet hur lätt det är att missa lite... särskillt den kurvan där banan är som en tvättbräda (jag snurrade två gånger tidigare där under rejset... )
Jag kollade även lite på starten av rejset på Anderstorp och det var riktig kalabalik! Det hela började med att Nisse fick en touch o snurrade av, varpå bilarna bakom "bromsade på sig" lite o halkade ut i ytterkurvan (mig själv inräknad). Med tanke på hur det såg i "in action" så var det imponerande att inte fler åkte av! Svart Ferrari i ruta 1 el 2 gjorde en snygg parering i första kurvan med 4-wheel drift...
_________________ Henrik Rosén |
||||
Ja det var lite jobbigt där... fick ju ändå starta som 4'a.. å så går man av i första kurvan och hamnar 15'e och sist... inte kul.. Jag fastnade lite på kanten när jag skulle ut på vägen igen... FAN FAN FAN.. men så var det nån som råkade köra på mig lite igen.. Och det gjorde att jag kom över kanten Tack för den knuffen, vem det nu var?
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Lite stötar får man ju räkna med i stridens hetta
. Sånt händer ju i verkligheten oxå när alla vill in först i första kurvan samtidigt .
Tycker ändå att det är stor skillnad på dessa rejs än om man går ut på nätet o lirar. Där kan det ju komma bilar i 200knyck o kör på en !
Satt o tittade på Tony o Stackens race efter att jag brutit på Barcelona. O det var en riktigt snygg fight med givande o tagande. Sedan missade tyvärr tony en inbromsning i slutet på långa rakan . Stacken hade kanske kommit i fatt igen om han inte kört av igen nån kurva senare.
Kul serie på lagom nivå tycker jag _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||
Tack Marcus .
Lite förvånande, jag trodde faktiskt Tony skulle ta hem det. Med tanke på att jag inte tränat inför ett ända lopp så får man vara mycket nöjd .
och ni andra kombatanter får ta och ligga i lite i träningen till nästa liga
|
||||
|
|
||||
Ja grattis grattis!!!!!
Ja det var kul! Men jag har inte GTL.. så man får väl inhandla det om vi ska köra GTL-liga! Ingen som var intresserad av mitt förslag på tvåmanna liga? _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Jag hade tur i starten på Anderstorp. Lyckades hålla mig borta från folket som var involverade i kraschen, och lyckades köra upp mig för att sedan köra alla varv UTAN att köra av banan.
Alla kvaltider och bästa varvtider är nu upplagda på min sida. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR 29/1, 19:00 :: Sista dagen i vår "köra på skoj-liga"
|
3000 besök totalt |