Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4 besök senaste veckan (23159 totalt) |
850-spak? Menar du Volvo 850? Har du vänt den bakofram för att få ut vajrarna bakåt? _________________ Calle Olsson ![]() |
||||
Man får helt enkelt hålla reda på var backen ligger! ![]() _________________ Joakim Piejko |
||||
|
||||
Grymmt bygge!!!
![]() ![]() Skulle hemskt gärna vilja ser mer bilder på hur du gjorde för att få bromsar till och passa, adapterplattor osv! _________________ Markus Andersson 1600 Variant -72, Brukis 1302S Typ4 2,0T -71, Racern 1302 -72 orginal, Projektet |
||||
Hur har du gjort med fälgarna? Behövde du smalna av nått för att få platts med 205:or eller passade det? Är nämligen lite sugen på att sätta på nått liknande själv på min 1303s -74. Vad är det för ET på dom fälgarna du har?
Vad blir det för framtidsplaner nu? Blev ju riktigt sugen på o börja bygga lite mer på min nu.. MVH // Anton _________________ Anton Åstrand |
||||
Var tvungen att bredda skärmarna 3.5cm7sid fram och 4cm/sid bak. Hade inte räknat ned detta så det blev lite merjobb! och plastskärmar som finns att köpa passar inget bra! _________________ Joakim Piejko |
||||
Har nu hittat lite inspiration och införskaffat en Porsche fläkt. Blir nog lite jobb med att få det att passa ihop.
Sen ska det tillverkas remhjul, remspännare, och spjällhus. Och kanske ska jag införskaffa ett bättre sprut! ![]() _________________ Joakim Piejko |
||||
ser ju bra ut det där, har en typ-4 motor med ligande elfläkt. HAr fåt för mig att det kyler mer när den liger ned _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||||
Hej Morgan!
Jag har fått bygglovet klart, ![]() Har varit i garaget och hängt upp motorn i motorstativet, så nu känns det som om jag har kommit i gång där lite oxå! Kommer att börja med att passa ihop fläktkåpan och fläktan, börja tillverka nya spjällhus, och fixa remhjul och spännare! // Jocke _________________ Joakim Piejko |
||||
jag bara undrar var du hittade dessa
![]() ![]() jag har precis beställt nya coilovers, och tänte tillverka såna här, men kan man hitta till överkomligt pris så är det ju enklare och snabbare ![]() eller en ritning/Mått. _________________ Krister Malm BMW 540iA Touring -94 Chrysler Neon -98 Opel Rekord -66 |
||||
Hittade dessa från en firma i USA som annonserade i Hot VW för ett par månader sedan. Det var med en liten bild på en sån där sida som är full med "vill ha" grejor. Kommer inte på vad firman heter på rak arm, men jag ska se om jag hittar den!
// Jocke _________________ Joakim Piejko |
||||
Uppdatering, och på G!
Var länge sedan jag uppdaterade sist, men det har ändå hänt en del! Börjar se ganska OK ut, och hoppas på uppstart av motorn till kommande helg! Kommer att känna mig jättenöjd om den går lika bra som den ser ut att göra! Allt får plats bakom stängd lucka, så sleeperkonceptet funkar nog fortfarande! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Joakim Piejko |
||||
Snyggt GL bygge. Hoppas att uppstarten av motorn går bra, ser ut att kunna röra på sig riktigt ordentligt.
Har du monterat kuggstångs styrning? I en av de tidigare bilderna du lagt ut, där du skurit bort reservhjulsbaljan ser det ut så. // Anders |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4 besök senaste veckan (23159 totalt) |