Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3624 besök totalt |
ok butterfly e kung idag.
toyota startrek -83. innehållande en 2l turbomotor på cirka 280hk. detta är med all sannolikhet den sämsta bil som jag varit inblandad i att bygga. ett svart hål att hälla pengar i som aldrig gav utdelning. den här bilenvar helt utan väghållning och en motor som gav ketchupeffekt ett ansikte. dom senare ägarna stoppade sedemera i en v6 och den blev iallafall inte sämre av det. må denna bil aldrig närma sig mitt garage igen. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Men vi som stod bredvid banan hade det ganska så kul och titta på er när ni snurrade PÅ banan hela tiden.... (den var så kort och snabb i snurrningen att den inte ens hann snurra av banan utan var kvar där
![]() ![]() |
||
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Enkelt, jag har en gång, på en racerbana, snurrat mer än ett varv, runt bilens längdaxel, utan att någon del, under detta varv, tog i marken. ![]() Synd att jag inte nöjde mig med ett varv, då hade jag kanske sluppit få så ont i huvudet då jag landade. ![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
skrev kanske lite otydligt.
först snurrade han i ingången till kurvan och i sin upphetsning att komma iväg, så skulle han spinna runt ett halvt varv. istället blev det ett helt varv och var tillbaka i samma läge.andra försöket gick bättre så han hann få i tvåan på väg ut ur kurvan , men då dök laddtrycket upp och en ytterligare snurrning blev resultatet. det som vi lärde oss från denna bil var följande. det är inte bra med extremt kort hjulbas ihop med bred spårvidd, påputtandes av en hysterisk turbomotor ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3624 besök totalt |