| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Cobra 780 cui
|
6405 besök totalt |
|
Re: Cobra 780 cui
Du har rätt. Jag läste bara det som Nicke skrev men i den engelska texten så framgår det att det är en manuell låda. Det gör den något roligare i mina ögon iallafall...
Fast ändå ett övermotoriserat monster som säkert är hyfsat svårbemästrad på bana....
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||
|
Jag kollade i mina gömmor igår och hittade faktiskt VHS-bandet med inslaget om Weineck-Cobran. Kruxet är att jag sitter nere i Tyskland, har ingen video och framför allt ingen kunskap om hur man för över "video" till "dator". Har någon ett förslag, jag skulle gärna vilja dela med mig så alla får avnjuta inslaget!
_________________ Nordschleife: 626 varv |
||
|
Re: Cobra 780 cui
och hur många tveksamma bilar i "våra race- och banåkabilar" finns det då? Varför skulle inte en övermotoriserad bil platsa här? 800 hästar ur 10 liter är betydligt lättare att kontrollera än 800 hästar ur två...
Personligen tycker jag ju kärran har svängarambitioner då den är utrustad med lämpliga däck tex. Finns ju många fler kärror som visats i detta forumet med gatdäck. Varför har inte de fått någon syrlig kommentar ang. svängambitionerna?
Porschar och andra bilar har också publicerats stillastående i en snygg miljö och då borde ju kopplingen till banåka vara lika svag? Eller har kanske porsche en bättre racinghistoria än Cobran? |
||
![]() |
Bilder o videos
Cobra 780 cui
|
6405 besök totalt |