Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Finns det någon klass för en bil som min? Saab 4wd TURBO
<<   1, 2, 3   >>
6412 besök totalt
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Har talat med bilsportförbundet och det ser inte så lovande ut thumbs down . Bilar konverterade till fyrhjulsdrift osv. gillades nog inte.

Har dock fått ett tel nr till en herre på Racing utskottet vid namn Klas G Eloffson. Någon som brukar kika in här?

Skam den som ger sig.

Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

SAAB 900 T 4WD skrev:
Har talat med bilsportförbundet och det ser inte så lovande ut thumbs down . Bilar konverterade till fyrhjulsdrift osv. gillades nog inte.

Har dock fått ett tel nr till en herre på Racing utskottet vid namn Klas G Eloffson. Någon som brukar kika in här?

På vilka grunder ogillas ombyggda bilar
Claes är ordförande för racingutskottet och brukar inte kika in här tyvärr, iaf inte officiellt.

Här sen Nov 2002

SAAB 900 T 4WD skrev:

Skam den som ger sig.

det är bara att hänvisa till SLC GT's reglemente och säga att du bygger för det..... det tillåter nämligen både Rörramskonstruktioner och 4-hjulsdrift..... så den du pratade med har inte så mycket koll tyvärr.

Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
SAAB 900 T 4WD skrev:

Skam den som ger sig.

det är bara att hänvisa till SLC GT's reglemente och säga att du bygger för det..... det tillåter nämligen både Rörramskonstruktioner och 4-hjulsdrift..... så den du pratade med har inte så mycket koll tyvärr.

Han sa att han nyss börjat så det kan förhoppningsvis stämma. Dock trodde han att det var omöjligt.

Finns det någon lista på telefonnr till SBFs besiktningsmän? Hittar inget bra på deras hemsida

Här sen Nov 2002

SAAB 900 T 4WD skrev:
Fredrik - SLC skrev:
SAAB 900 T 4WD skrev:

Skam den som ger sig.

Han sa att han nyss börjat så det kan förhoppningsvis stämma. Dock trodde han att det var omöjligt.

Finns det någon lista på telefonnr till SBFs besiktningsmän? Hittar inget bra på deras hemsida

här hittar du alla

http://www.sbf.se/besiktare.php?id=336

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

SAAB 900 T 4WD skrev:

Dock trodde han att det var omöjligt.

oroväckande
Vart på förbundet ringde du?

Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Tack för telefonlistan

Jag ringde och blev kopplad via växeln. Komme inte ihåg vad killen hette tyvärr. Men han var ju som sagt ny.

Här sen Nov 2002

SAAB 900 T 4WD skrev:
Tack för telefonlistan

Jag ringde och blev kopplad via växeln. Komme inte ihåg vad killen hette tyvärr. Men han var ju som sagt ny.

aha, då ringde du till SBF kansli ?

På kanslit finns INGEN regbesiktnings-kunnig utan enbart tjänstemän...... ska du veta regler så måste du ringa någon av besiktningsmännen.

Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
SAAB 900 T 4WD skrev:
Tack för telefonlistan

aha, då ringde du till SBF kansli ?

På kanslit finns INGEN regbesiktnings-kunnig utan enbart tjänstemän...... ska du veta regler så måste du ringa någon av besiktningsmännen.

Hittade ett telefon nr i listan till en kille som bor bara ett par mil hemifrån. Ska ringa senare och fråga lite.

Tack för all hjälp

Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Trådstartare
om någon är nyfiken och vill veta så har jag nu pratat med min lokala SBF besiktningsman (en mycket trevlig herre thumbs up ) och han hänvisar till dom regler som står i SLC GT. Det är dom som han använder som grund när han gör en besiktning. Han sa att det dom igentligen kontrolerar är i första hand att säkerheten uppfyller SBFs reglemnte vad gällande bur, stolar osv. Sedan var det upp till respektive klass bestämelser.

Så det finns hopp

Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

Per W skrev:

Så det finns hopp

73 dagar till nästa race

Här sen Nov 2002

Per W skrev:
om någon är nyfiken och vill veta så har jag nu pratat med min lokala SBF besiktningsman (en mycket trevlig herre thumbs up ) och han hänvisar till dom regler som står i SLC GT. Det är dom som han använder som grund när han gör en besiktning. Han sa att det dom igentligen kontrolerar är i första hand att säkerheten uppfyller SBFs reglemnte vad gällande bur, stolar osv. Sedan var det upp till respektive klass bestämelser.

Så det finns hopp

Precis, det är lite synd att det är så svårt att få rätt information på www.sbf.se direkt .... men tur att vi har Rejsa.nu där man kan ställa direktfrågor thumbs up

Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Kristian Larsson skrev:
Per W skrev:

Så det finns hopp

73 dagar till nästa race

Lite väl kort tid . 2007 är nog lite mer realistiskt. Tiden finns ju men sedan är det så att det måste faktiskt finanseras

Forshaga
Här sen Dec 2002

Man måste lära sig vem man frågar om vad.

Dom gemensama reglerna frågar man SPF om.
Det tekninska reglementet för klassen...frågar man besiktningschefen för klassen.

Racingutskottet kan man inte fråga om övergripande regler....utan bara specifika frågor som går att svara ja eller nej på.

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

När det gäller rördragning, så är det innringande "ajabaja"

Som princip kan det se ut tex. så här.

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Nu börjar det likana något thumbs up

Dom där bilderna är väldigt inaktuella. Alla dom rören som du ringat in är borta .

Jag har införskaffat coilovers till bakvagnen så dämpare och fjädrar är även dom helt borta.

Rören som går från huvudbågen har kompliterats med nya som sitter där dom borde. Med andra ord längst ut på huvudbågen för att mötas med det bakre tvärgående röret i ytteränden.

Funderar på att ta bort dom som sitter i "mitten" och ersätta dom med ett "X".
Ska ta lite nya bilder i kväll.

Satt och skissade på en ny konstruktion på dämparplacering. Skulle vara bra ur platssynpunkt.

OBS!! detta är bara en skiss på dämparplacering och ingen ritning!!

Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Nu börjar detta handla mer om min bil än möjligeten att få tävla med mer "rätt" byggda bilar än min.

Denna diskution får fortsätta i min Byggtråd i stället.

En beställning är förövrigt snart på väg till Guss för lite nya mer reglementsenliga rör.

Nu är bilen bara ett stort "Skal" så det är inte myckat kvar av bilen som finns på bilderna.

Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Fortsätter här fast min bil inte längre ser ut som Butterflys inlägg.

Hur är det med SSK? Där verkar man ju tillåta bilar med fyrhjulsdrift i klass3 Yokohama Scandinavia Cup
. Gäller det bara bilar med fyrjulsdrift original eller gäller det även specialbyggen. Har läst lite regler på hemsidan och får inte klarhet i detta.

Någon?

Stockholm
Här sen Nov 2006

FOLKRACE

#27, JTCC 2009.
Citera
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Tack den värmde i vinter kylan. Sitter i tankar om man ska fortsätta eller sälja av dom delar man fått köpa billigt och få ihop lite extra

RÖNNINGE
Här sen Dec 2006

I klass 3 SSK får du ha fyrhjuldrift men då får du ha max 11" bredd på däcken. Du kan ha 12" men då skall du ha 100kg extra på bilen. Kämpar själv med att få råd med en bil för att köra i klass 3 i år. Hoppas du är med! Tycker dock att inbjudan borde ha kommit ut nu ifrån SSK:s kansli, men det kommer väl.

Elitracing (åskådarracing)
Finns det någon klass för en bil som min? Saab 4wd TURBO
<<   1, 2, 3   >>
6412 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande