Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
guide för en total färsking
<<   1, 2
3381 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

[quote="Sgt.Slacksoff"][quote="Göte RS6 Sjögren"]
Sgt.Slacksoff skrev:
Glömde att fråga om man kan köra båda två under kursen? Det roliga är ju vi ska ner tillsammans, så det kanske blir trist att sitta bredvid i 4 dagar?

Finns det andra kurser än Scuderian?

Tack åter igen för svaren [/quote

Är du inresserad av att gå scuderia kursen i maj? I så fall kan du skicka ett PM till mig så kanske jag kan ordna en plats åt dig din far och er bil.
]
Citat:

Fick du mitt PM?

Nej.

Kalmar
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Hej Göte

Jag får banne mig inte iväg något PM! Jag har skickat 3 st. men de ligger kvar i utkorgen!

vad göra?

sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Sgt.Slacksoff skrev:
Hej Göte

Jag får banne mig inte iväg något PM! Jag har skickat 3 st. men de ligger kvar i utkorgen!

vad göra?

De ligger kvar i utkorgen till mottagaren loggat in.

Kalmar
Här sen Feb 2006

Trådstartare
AHA!

Tackar

carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004

Simone skrev:
PatrikT skrev:
Hej och välkommen till rejsa.
En Scuderiakurs det första du gör om du aldrig varit på ringen kanske inte är att rekommendera. Eller vad säger rävarna?

Annars finns det mycket matnyttigt att läsa på div hemsidor om ringen. Denna länk är bra.

http://www.nurburgring.org.uk/index.html

Sök annars i forumet där finns det mycket.

Personligen tycker jag att första besöket bör ängnas åt att ha roligt och köra lite och lära sig hitta runt. Suga upp atmosfären etc.

Ja rekommendera Scuderiakursen för första "kontakten" med ringen.
1. Ni lära känna ringen step by step i sektionen
2. Ni kan köra båda, Fahrer och Beifahrer
3. Ni kan lära sig hitta runt och suga upp atmosfären på "free driving" mellan kursen med "beginners".
4. Ni kan bestämma hastighet(en?) som ni behöver
5. På "Fahrsicherheitszentrum" ni kan lära att kontrolera bilen

Jag tänka att det är riktigt, riktigt svår att köra runt ringen om där är "normal" bedrivande med båda, bilar och motocyklar. Om du har mycket traffic där, du maste koncentrera för att inte blockera annan bilarna och du kan inte koncentrera på ideallinien eller suga upp atmosfären.......

Men jag kan inte rekommendera Scuderiakursen om du söka efter en snabbt sätt för att lära sig köra på ringen. Tyvärr kursen är dyr (men värd varje krona )

(Men det är blott en tips från en tjej )

I alla fall: ha det finnt ock lycka till

Simone

Simone hur många varv har du?

Nic

Tyskland
Här sen Sep 2004

Stopped counting...

Malmö
Här sen Jan 2005

44. Internationaler Fahrerlehrgang

En annan möjlighet att bekanta sig med ringen är http://www.fahrerlehrgang.info/. Här hittar du ett reportage från 2005 års event: http://www.evo.no/modules.php?op=modload&name=News&file=articl . . . .
Det går att finna tre filmer på länkarna, 2 st M3 CSL som roar sig, den snabbare, svenskregistrerade!, körs av en norrman som vann uppkörningen. Samt en film som visar några delövningar.
Upplägget liknar Scuderia, dela ringen i sektioner som gnuggas fram och tillbaka, samt avslutande uppkörning som bedöms efter spårval.
Trots undertiteln "Besser fahren mit BMW" är alla märken välkommna, bara bilen är hel, ren och registrerad.

guide för en total färsking
<<   1, 2
3381 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande