Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (29072 totalt) |
För att kunna bygga vidare så söker jag:
Backspegel vänster typ RS -73 kvadratisk 146x87mm Luftbox fram 65-68 års modell (sitter i insuget av friskluft vid huven) Huvemblem klistermärke mod -73 Supertrapp ljuddämpare (2 st) Lexan rutor bakre (3 st) Är det något som någon har eller vet någon som har så hör gärna av er. 0708-917 911 Mvh _________________ Stefan Lundin |
||
Har precis fått besked ifrån Dr Tolli att operationen skall ske om 2 veckor.
Hulda (min bil) skall få ett nytt hjärta! Det gamla hjärtat (RS -73 motor) skall få återförenas med originalbilen. Huldas nya hjärta blir en 3.6 l motor ifrån Sylvia (964 C4 -90) Sylvia var en av mina kompisars förra "älskarinna" som han övergav efter ett besök i räcket. Sicken svikare!! ![]() Sylvias hjärta kommer säkert trivas i gamla Hulda. och jag kommer nog att trivas bakom ratten på denna lilla besten ![]() _________________ Stefan Lundin |
||
Jag hoppas (givetvis) att Gevalias gamla 26.000-milare till rova INTE packar ihop i
år heller, men... Det låter som om en 3.6 från en 964 är ett mycket vettigt alternativ till (en lika) dyr renovering. Jag ser fram emot att få se konverteringen SNART! ![]() _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 ![]() GEVALIA, ett snabbkaffe |
||
låter som intro på en b porrfilm |
||
Vårens chassiprojekt är nu påbörjat.
Bakre bärarmar i aluminium håller på att monteras. Torsionsstavarna fram byts ut. Dock inte till hårdare som man kunde tro utan till mjukare. Jag hade 21 mm stavar som på min bil blev stenhårt. Detta eftersom kofångare, framskärmar och huv är i glasfiber samt att bilen är rensad på onödiga saker farm (tex värmepaket etc) Det blir nu 19 mm stavar fram istället. Jag hoppas att bilen kommer att gå bättre efter detta bytet. Framför allt att jag får bättre bromsverkan. Förut kändes det som om jag flöt ovanpå och däck låstes upp ganska lätt. Bilder kommer om en vecka. Mvh _________________ Stefan Lundin |
||
Igår kväll hände något stort.
Vi kunde starta motorn (3.6 l 964 motor) med vårat egenhändigt byggda rostfria 2,5" avgassystem. Ljudet var gött och allting verkar fungera. Enda missödet är ett litet oljeläckage i en skarv på oljeslingan. Så nu vore det väl själva fa... Om Knutstorp måste ställas in. Mvh _________________ Stefan Lundin |
||
Kanske dags att skriva lite om vinterns uppdateringar.
Till min fasa så hittade jag några blåsor på taket vid dropplisten. Det visade sig vara rester av gammalt sprutspackel som legat kvar under när vi lackade om bilen förra året. Så det var bara en sak att göra - ![]() Skall man göra något så gör man det ordentligt. Notera breddningen. ![]() Nå vad tror ni - hinner den bli klar till Påsk? Bilderna togs i förrgår. _________________ Stefan Lundin |
||
Jodå bak är det Carrera breddning.
Har dessutom gått och blivit lite seriös med framskärmarna. Under förra säsongen så blev det 4 rejäla stenskott inifrån hjulhuset. Det gav ganska stora sprickor (ungefär som spindelnät) eftersom det är plastskärmar. Skadorna är nu igenplastade och spacklade. Det kommer dessutom att sprutas ett 5mm tjockt lager med karosserikitt på insidan skärmarna fram där det kan vara "sprutrisk" ifrån R-däcken. _________________ Stefan Lundin |
||
Jag håller med om att gallret hade gjort sig bättre i svart.
Nu blir det som så att nummerskylten kommer att hamna precis där. Dvs gallret fyller egentligen ingen funktion (just nu). Den dag nummer plåten försvinner så blir gallret svart. _________________ Stefan Lundin |
||
Kul att se att du aven meckar med dina tyska projekt. Vi LandRover agare
vet ju att den mesta tiden MASTE laggas pa de engelska patienterna! ![]() Uesakta bristen pa svenska tecken, men jag har semester... ![]() Tjipp _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 ![]() GEVALIA, ett snabbkaffe |
||
Den ena Land Rovern (Range Rovern) har fortfarande vinterpyjamasen på.
Apambulansen har fått nya bromsar och en mycket effktiv ekonomitrimning. Ekonomitrimning = bilen går billigare. (i detta fall en ny bensintank som inte läcker) _________________ Stefan Lundin |
||
Härligt Stefan.
Kommer ihåg hur jag slängde lystna blickar på Hulda på Kinnekulle RIng förra sommaren! ![]() Får hon hänga med till Eifelbergen i år? ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (29072 totalt) |