| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tips på mappningsfirmor sökes (omex)
|
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (8439 totalt) |
Jo, problemet är att det inte finns några exakta värden att få tag i. Nya spridarna har jag sett siffror på allt från 150 cc/min till 230 cc/min och jag vet inte om det var vid 80, eller 100% duty. Samma sak med gamla org spridarna, fick ett värde av mikael på 136cc/min (tror jag det var) det borde inte vara vid 100% för då skulle bilen inte ge 140hk med dom spridarna, men man vet ju inte. Utgår från att den "nya" bränsletrycksregulatorn ger ungefär samma tryck som tidigare. Så tanken är att dra ner injector scaleing ca 15 - 20 % och testa med det. _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
Det där vägrar jag tro på.. Det mesta brukar gå att surfa fram eller få svar på genom de forum som finns för styrsystem. Hittar du bara den data du behöver så har du ju sparat några tusenlappar. _________________ Rikard Ahlin |
||||
|
Jo det finns mycket information, men som vanligt säger alla olika...
typ: nån hade en kompis ingifte farbrors kusin som hade mätt upp dom till XXX cc/min och någon annan hade "minst" 160hk i sin hoj med dessa spridare och då "måste" dom ju ge minst XXX cc/min.
Finns ju obegränsad mängd info om Bosch spridare, men när man kör med Denso-spridare från en GSX 750-R, finns det inte så mycket info att hitta. Dessutom sitter ju dessa spridare org på en maskin som varvar dubbelt så mycket som min, + att hojar bruklar ha högre bränsle tryck, runt 50psi. (Kan inte använda vanliga Bosch, dom är för höga, huven tar i) _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
|
Har idag försökt starta bilen med både minskad och ökad skala på spridarna. Med minskad skala går den inte alls på tomgång men svarar hjälpligt på gas. Med ökad skala startar den och SKENAR... detta nästan oavsett hur tomgången är justerad mekaniskt (spjällöppning vid TPS = 0)
The search goes on... _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
|
Jo man kan ju mäta upp dom, men jag tror att insugsbytet har gjort så stor skillnad att gamla mappen inte stämmer alls längre oavsett hur man "skalar" spridarna.
Har föresten fått svar på mailet jag skickade till Trollspeed, 900:-/h tar dom, vilket egentligen också är överkommligt, dock är det ju en bit till Trollhättan. _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Tips på mappningsfirmor sökes (omex)
|
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (8439 totalt) |