| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Batteri-fråga!
|
9101 besök totalt |
Är du säker på att du skall ha ett 80-827, och inte ett 80-828 (det som skiljer är polplaceringen)? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
|
Jag har tänkt testa att köra med Biltemas gelbatteri.
Det jag funderar på är om batteriet tål att bli laddat av generatorn. Ett gelbatteri ska ju laddas med aningen lägre styrka. Jag tror att det är 13,8V och en bilgenerator ger 14,4V. Skillnaden är inte stor men det är tillräckligt för att batteriet ska riskerar att gasa. Någon som har funderat kring detta och kommit på någon lösning? Eller kör man bara så länge det håller och köper ett nytt när det blir dåligt. |
||||
|
Re:
Var ett tag sen denna tråden var uppe så nån kanske har hunnit köra ett tag med biltemas gel-batteri nu? funderar själv på de som nämns! _________________ Daniel Sundström |
||||
|
Re:
Mitt' funkar fortfarande utmärkt (på vintern; 'behöver det laddas ~ var 3:e månad). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
Har kört 3 år med biltemas 19Ah gelbatteri i racerbilen. Funkar utmärkt både sommar som vinter, även när det är -20.
/benny _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Batteri-fråga!
|
9101 besök totalt |