Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17981 besök totalt |
Jag var med på den träffen när han gick av efter bron på Kinnekulle och den avåkningen var inte så allvarlig att den skulle ha skadat chassit. Rikard _________________ Rikard Sjöholm (fd Svensson) |
||||||
Att en sån här bil har små skavanker ingår i konceptet.. Jag är - tro det eller ej - fullt medveten om vad jag har köpt. ![]() Det här är ju så nära Folkrace man kommer i en Porsche. ![]() Efter 40 mils shakedown så känns den helt okej. Bilen har inga större strukturella skavanker, och kommer nog att gå att få hyfsad ordning på... Det här är min fjärde nioelva och kanske den trettionde som jag provkör - jag har helt klart kört både bättre och sämre exemplar... På den första att-göra-listan står nu: 1) Höja bilen 2 cm bak (däcken går mot innerskärmen vid inspirerad körning). 2) Camber, toe + cornerweight. 3) Fixa vindrutetorkaren (den gav upp med ett "klonk"). 4) Kolla varvtalsstoppet. Den bryter redan vid 5500 varv... 5) Fixa till några små elekriska gremlins... _________________ -- |
||||||
Härligt med ännu en elva-frände med tråd. Precis som någon sa "smart att köpa färdig banbil".
Jag hinner inte få Gevalia klar i tid till Mantorp och sedan saknar jag möcke av din bils godis. "Quaife diff" låter coolt. Jag har läst om den, men inte lyckats finna något pris på den eller med installation. Åf i Sverige? Grattistill en cool bil (och färg)! Varv-tiderna låter ju spännande. När/hur mäter man dom? ![]() _________________ Daniel Stenberg 3.2 Carrera -84 ![]() GEVALIA, ett snabbkaffe |
||||||
okej: Dagens positiva chock: Försäkringen....
![]() Jag, man, 35 år, lägenhet med garage i Malmös lugnare delar: Helförsäkring helår hos Folksam, där jag har lyan och min bruxare försäkrad också: 2941 kronor per helår. Nä, jag har inte skrivit fel... Tvåtusenniohundrafyrtioen. Kalkylera dessutom med nioelvornas traditionella, obefintliga, värdeminskning - och man börjar fråga sig hur man har haft råd att åka något annat egentligen. ![]() _________________ -- |
||||||
Haha, skåning i ett nötskal ![]() ![]() Instämmer föresten i alla utrop att det är en kul bil i kul färg! _________________ Pär Hylander |
||||||
Kolla Gärna att Varvräknaren visar rätt först. Har sett en Ferrari 328 motor där ägaren glatt varvade fullt . tyvärr visade varvräknaren 1500 varv för lite vid 7 000 varv...... _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
_________________ Johan Berg Såld! =( Porsche 993 C2 -94 Porsche 996 TT -01 Porsche 928 S -84 Audi A6 2,4 -98 PCS 5810 |
||||||
Grattis Fredrik!
![]() Jag får nog ta o komma förbi någon dag och titta närmare på denna bilen. ![]() |
||||||
Låter dyrt ![]() ![]() Jag, man, 31 år, lägenhet med garage i Malmös värre delar: Helförsäkring helår hos Bilsport & MC, där jag har inte också har lyan och min bruxare försäkrad : 1061 kronor per helår. Bilen verkar helrätt, grattis till köpet ![]() _________________ Anders Olsson |
||||||
Dessutom är det ju faktiskt närmare (båtresan borträknad) till GR än till kinnekulle från Malmö. _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||||
Ha ha, nä, knappast ![]() ![]() _________________ Anna Eriksmo Porsche 911 SC -82 Mercedes Benz C180 -07 |
||||||
Utmaningen antagen, gärna i ösregn! ![]() _________________ Anders Hansson |
||||||
ok, en uppdatering:
Bilen har nu testats på bana, med bra resultat. Anna tog sin licens på Anderstorp, här under bromsprov: (ABS är för veklingar.) ![]() ![]() Jag fick även själv testa bilen en del på banan. Bilen känns välbalanserad och fin. Lagom klipp i motorn och så lite åt det understyrda hållet i högfart - precis som jag vill ha det med andra ord! Problemet med skrap mot skärmkanterna löstes enkelt med att vi bytte ut 17"-cupfälgarna mot lite mer old-school 16" BBS. Visst blev det snyggt? Nu ska den kompletteras med en svart Carrera-stripe också, sen får det vara nog med 70-tals-bling... ![]() (Fotot taget inatt - under ett tillfälligt konstärligt infall - med digital kompaktkamera på McDonalds parkering i Ljungby...) _________________ -- |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17981 besök totalt |