Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Skvaller från vårkursen ?
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (6558 totalt)
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:
Man får absolut inte köra om på uppkörningen! Då blir det kaos i bedömmarnas protokoll!

Jaså? Jag trodde att de kollade på siffrorna på bilarna...
Hur stor lucka släpps man iväg med då då? 30 sek. lär ju knappast räcka. Det måste ta hela dagen?

Gävle
Här sen Jun 2004

Tack för inside infot, Gaute.... Jag ska testa kursen! Har "bara" gjort 9 varv på NS (3 st M3+6 st Viper) och något säger mig att detta (SH) är rätt sätt att gå vidare!

Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

BTG skrev:
Anders Jonsson skrev:
Man får absolut inte köra om på uppkörningen! Då blir det kaos i bedömmarnas protokoll!

Hur stor lucka släpps man iväg med då då? 30 sek. lär ju knappast räcka. Det måste ta hela dagen?

Det står där hela dage i regn och rusk. Till sin hjälp har den lista över bilarn i turordning. Så swischar en röd Porsche förbi, och så swischar en röd Porsche förbi, och så .... Att hinna se nummerlapparna är inte alltid så lätt och om de kom i blandad ordning skulle det bli kaos.

30 sekunder räcker gott. Efter halva varvet stannas man upp i Kesselchen och gör ny omstart med 30 sekunders lucka. Om "seedningen" är totalt galen så händer det att folk kommer ikapp. Likaså om det regnar så kan ju en "racer-bil" på slitna R-däck gå betydlgit långsammare än en Passat med ESP och fullt mönstrade gatdäck. Då gäller det att använda tiden på GP-slingan till lite kreativ anpassning. Man snackar helt enkelt med framförvarande och bakomvarande för att "ordna till" eventuella missar i startordningen.

Under mina 10 kurser har jag aldrig kommit i kontakt med fram- eller bakomvarande vad jag kan minnas.

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

ok. Ja, stannar man till i Kesselchen så förstår jag att det kanske blir bra.
Anledningen till att jag frågar är förstås att om jag skulle gå kursen skulle jag förstås ha kontakt redan i Hatzenbach!

NOT!

stockholm
Här sen Maj 2004

BTG skrev:
Anders Jonsson skrev:

De ser dina siffror på bilen, men som i Mats fall blir en bedömning nästintill omöjlig svår då han kommer just efter en annan. I detta läge kan instuktörerna omöjligt se båda bilarnas spår samt höra hur man använder gas o s v vilket man gör vid bedömningen, men visst lär instuktörn se båda bilarnas nr!. Men det är långtifrån detsamma som att bedömmningen blir adekvt. Det blir till att instuktörn då bedömmer den som kom först t o m hans bedömning kan försämmras, i synnerhet då man använder örat för att lyssna efter diverse gasuppsläpp eller om man håller fullt o s v. Om man kommer i kapp så bör man släppa av på gas och lämna lucka, men det är inte alltid så lätt att planera om sin körning då, samt att man sitter då och tänker på bakomvarande som snart kanske får samma problem. Som nämnt finns depå efter bergwerk.

Start ordningen är därför väl så viktig för alla parter. I det stora hela är ju kursen kul, särskilt kul första gången. Andra gången kan det bli lite mycket vänta i sektionskörningen samt det kan bli lite mycket körning gennerelt genom sektionerna. Inte för att det skiljer något mellan första och andra gången, det har mer att göra med att man gjort det redan. Frikörningen är i särklass roligast, den skulle gärna vara längre för egen del. Särskilt kul att köra långa rakan ner i tiergarten

om en person inte kommit ikapp framförvarande är det inte detsamma som att det aldrig händer, eller har hänt.
Nåväl nu fick jag ny r-däck fram just, så nu bär det av till sturup för körning, Ska bli spännande då jag aldrig kört där.

stockholm
Här sen Maj 2004

torque skrev:
Tack för inside infot, Gaute.... Jag ska testa kursen! Har "bara" gjort 9 varv på NS (3 st M3+6 st Viper) och något säger mig att detta (SH) är rätt sätt att gå vidare!

Väldigt nyttigt om man kört få varv, för att få kläm på banan!

Som sagt detta är bara min syn, andra upplever det anorlunda. Många är ju återkommande 10-20år så jag antar att de tycker sig får valuta för pengarna.
Är övertygad om att du får lite priser :Charlie även Barthanwin:
BMW har en liknande kurs.

Själv kommer jag köra andra frikörnings kurser då hela slingan är öppen. det finns flera då man kör med inte fullt så många bilar. Vill minnas att man vid vissa får tillfälle att köra med racebilar samtidigt, kanske lärorikt i sig. Kostnaden är oxå mycket lägre, kan i övrigt vara bra att vidga sina vyer och prova annat från gång till annan.

(Gör man det man alltid gjort, får man det man alltid fått)

Vi hörs Charlie.

Motala
Här sen Jan 2003

7.54 respekt!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Göte RS6 Sjögren skrev:
om en person inte kommit ikapp framförvarande är det inte detsamma som att det aldrig händer, eller har hänt.

Visst händer det, jag fick dock intrycket av att du "sågade" coachens förmåga att göra en bra startordning och menade att "gamla rävar" favoriserades.

Jag ville balansera detta genom att förklara att problem är sällsynta och när de uppstår kan det ha sin förklaring. Jag har vunnit gruppen ett par gånger utan att starta först, Tobias vann nu och startade väl inte först? Alltså, förutsatt att man inte hamnar så fel att man kör ikapp någon tror jag inte det har så stor betydelse var man startar.

OM man kommer ikapp så är det ju tråkigt och då är det inte lätt att göra sitt bästa eller att bli rättvist bedömd, det håller jag med om.

MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Anders Jonsson skrev:

OM man kommer ikapp så är det ju tråkigt och då är det inte lätt att göra sitt bästa eller att bli rättvist bedömd, det håller jag med om.

Jag kom ikapp bilen framför mig förra året, sådant som kan hända givetvis men det är som du säger svårt att få flyt i körningen.

Philip Lundh
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

MatroxMGA skrev:

Jag kom ikapp bilen framför mig förra året, sådant som kan hända givetvis men det är som du säger svårt att få flyt i körningen.

Kan tänka mig det. När man ser startordningen så får man ju ofta en känsla för hur läget är, man kanske vet att man är betydligt snabbare/långsammare än polarna framför/bakom. Då brukar det ju gå att ta ett taktik-snack med alla inblandade så man använder GP-banan för att dryga ut avstånden. När det är torrt skall det mycket till för att inte kunna lösa problemen men regnar det så kan ju hastighetsskillnaderna bli enorma och man hamnar i en "körd" situation.

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Har väl aldrig sagt att man inte kan vinna gruppen eller totalen beroende på vart man startar. Eftersom jag van totalen förra året och startade då som tredje eller fjärde starter så vet jag att det inte har någon betydelse. Dock kvarstår det andra jag nämnde om att det favoriseras o s v samt att det kan bli jobbigt att slå av på sitt eget tempo ändra körstil o s v för att startordningen av en händelse kommit fel. Det näms att snabbast startar först o s v, allt för att det inte ska bli ikappkörningar o s v. Men snabbast startar inte alltid först så är det, visst kan det vara svårt att bedömma ca 20 bilar så att alla får rätt startordning, men ibland är det uppenbart.

Råkar man va routinert som gått kursen 6-10 gånger så startar man hyggligt långt fram även om man riskerar att hindra andra och ev är långsamare än andra okända anskiten, Mats är ett lysande ex på att det händer, det finns fler.

Nåväl är helt slut efter provkörning i SLC på sturup, tidig godnatt i dag, hej.

Bromma
Här sen Dec 2002

Göte RS6 Sjögren skrev:
Dock kvarstår det andra jag nämnde om att det favoriseras o s v

Vad är det för favör du talar om? Jag tyckte vi var överens om att startordningen inte har någon betydelser för slutpoängen (förutsatt att man får köra ostört). Vad skulle det vara för favör att starta före någon som är snabbare och eventuellt kommer ikapp? Det är ju mardrömmen att få någon i backspegelen i Hatzenbach!

Att coachen gör fel ibland händer - men som jag sa, uppgiftern är inte lätt. Grupp 11 - som svenskarna alltid är placerade i på våren - börjar med 2 sektioner på NS. Därefter följer GP-banan och lite körövning på halkbana, sedan är torsdagen slut. Eftersom startordningen skall lämnas in på fredag lunch innebär det i praktiken att coacherna gör den på torsdag kväll (fredag förmiddag är de ju ute med gruppen hela tiden). Hur kan man begära att coachen då skall kunna pricka in 25 startande i rätt ordning på det underlaget, speciellt om gruppen innehåller 10-15 helt nya ansikten. Bara att hålla koll på vem som är vem är svårt nog.

Lägg där till att under fredag och lördag hinner det hända mycket. En del förare utvecklas jättesnabbt, andra står och stampar, vädret skiftar, däck byts, bilar byts.

Tråkigt när någon hamnar fel - men att skylla på "favorisering" är nog inte alltid korrekt.

Sedan finns det ju vissa deltagare som ser en väldig prestige i att vara snabbast och därför blir enormat förnärmarade när de inte får starta först, men det är ju en annan diskussion...

Visst kan man kritisera Scuderian för mycket, inte minst hur vissa saker organiseras, men ibland kanske man bör fundera på vad alternativet är innan man är alltför hård i kritiken.

Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

Göte RS6 Sjögren skrev:
Christian Eick skrev:
Visst är man lite nyfiken. Jag hade hoppats att kunna träffa några deltagare igår, men blev lite överraskad över att inte en endaste svensk gick att uppbringa. Jag trodde att en del skulle stanna över söndagens turistkörning också?

Du råkade inte se en tyskreggad Audi Avant 2.0 disel under söndagen, vi hade den under hela veckan, nåväl vi körde den runt hela söndagen.
Sista varven bottnade bromsarna helt 3-4 gånger på varvet. . Upp från bergverk gick den inte mer än 140km/h upp mot angst kurve som givet togs fullt i samma fart. Genom rävrytet ca 200km/h genom kompresionen, kul även med en disel faktiskt. Med skrikande däck hela vägen runt kom vi ner på ca. 9.30 BTG. Väldigt lärorikt med väldigt lite hk, spåret och apex blir så viktigt, kan inte kompensera med hk på rakan direkt. Tog man apex fel i högern efter swedenkytz orkaden den inte upp mer än ca 185 genom kompressionen, som sagt väldigt lärorikt.

Hyrbilarna är ju rätt diskreta, kan inte på rak arm säga att jag har en A4 Avant i minnet! Synd dock, om varven rörde sig runt 9.30 hade man kanske kunnat haka på med Clion!

stockholm
Här sen Maj 2004

Anders Jonsson skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Dock kvarstår det andra jag nämnde om att det favoriseras o s v

Vad är det för favör du talar om? Jag tyckte vi var överens om att startordningen inte har någon betydelser för slutpoängen (förutsatt att man får köra ostört). Vad skulle det vara för favör att starta före någon som är snabbare och eventuellt kommer ikapp? Det är ju mardrömmen att få någon i backspegelen i Hatzenbach!

Att coachen gör fel ibland händer - men som jag sa, uppgiftern är inte lätt. Grupp 11 - som svenskarna alltid är placerade i på våren - börjar med 2 sektioner på NS. Därefter följer GP-banan och lite körövning på halkbana, sedan är torsdagen slut. Eftersom startordningen skall lämnas in på fredag lunch innebär det i praktiken att coacherna gör den på torsdag kväll (fredag förmiddag är de ju ute med gruppen hela tiden). Hur kan man begära att coachen då skall kunna pricka in 25 startande i rätt ordning på det underlaget, speciellt om gruppen innehåller 10-15 helt nya ansikten. Bara att hålla koll på vem som är vem är svårt nog.

Lägg där till att under fredag och lördag hinner det hända mycket. En del förare utvecklas jättesnabbt, andra står och stampar, vädret skiftar, däck byts, bilar byts.

Tråkigt när någon hamnar fel - men att skylla på "favorisering" är nog inte alltid korrekt.

Sedan finns det ju vissa deltagare som ser en väldig prestige i att vara snabbast och därför blir enormat förnärmarade när de inte får starta först, men det är ju en annan diskussion...

Visst kan man kritisera Scuderian för mycket, inte minst hur vissa saker organiseras, men ibland kanske man bör fundera på vad alternativet är innan man är alltför hård i kritiken.

Presigen torde således ligga hos de som gått kursen år efter år och som av den anledningen blir satta som förste startare(eller före andra mitt i ledet trots att de borde stå längre bak) trots att de själva vet att de inte är snabbast, trots detta ber de bakomvarande ta det lungt för att ställa saker rätt, men att istället ta annan plats i kön verkar vara ett icke påtänkt alternativ, det tolkar jag som prestige det.

Hade jag kännt detta och vetat (eller mistänkt)att jag stått fel hade jag aldrig försökt manövrera bakomvarande så att mer eller mindre alla ev riskerar att få problem under uppkörningen bara för att jag promt skulle stå på min plats, sällan det är inte min stil. Hade jag kännt oro över att ha stått fel och någon ev skulle komma i kapp mig hade genast hört mig för med cocherna om vi möjligen inte kunde byta. Dettsamma gäller om jag för övrigt ser snabbare förare i backspegeln under bankörning, jag har inga problem att genast flytta mig! Det brukar väl kallas så, är någon i baken på en är de med all säkerhet snabbare, enligt alla cocher och instuktörer jag pratat med är då tipset att släppa förbi och kanske lära sig nåt under vägen.
Anders jag kan förstå att du förvarar upplägget i sin helhet, du har trots allt lagt ner en hel del pengar på ett otal kurser genom åren så jag antar att du funnit det lönt att fortsätta. Jag är övertygad om att du känner att du utvecklats som förare samt att du fått tillbaka motsvarande de du lagt ner i tips på spårval och annat matnyttigt. Själv känner jag att två kurser räcker och det har varit jätte kul och lärorikt så långt. Jag håller med om att det kan vara svårt med startordningen, du nämde väl själv att de gammla rävarna känner man ju igen, relationer skapas efter ett antal år, inget konstigt i det. Det konstiga vora väl om det inte berörde bedömningen som sådan efter säg 6-10år? Frågetecken kan det ju bli med anledning av att det hela bygger på bedömmning och jag vet många som efter 10 år är vädligt tjenis med sin instuktör, inte så konstigt. Jag håller isär Scuderians bedömning och tid, tid kan aldrig visa fel, men bedömning kan variera kraftigt åt ett eller annat hål, kanske oxå beroende på hur tjenis man är eller hur mycket pengar man spenderar?

Bromma
Här sen Dec 2002

Göte,

Du borde veta att startordningen sätts av coachen och när den väl är satt är den inte ändringsbar/förhandlingsbar. Det man kan - och bör - göra är att prata sig samman men de som står runt omkring sig när man ser att det blivit galet. Det blir då ALLA inblandades ansvar att försöka få till luckor som fungerar.

Startordningen tycks vara viktig för somliga. Uppenbarligen finns det prestigehungriga bland de som går kursen för första/andra gången likaväl som bland de som går den för femtioelfte.

Du berör också problematiken med folk som inte fill släppa förbi under den fria körningen. Visst finns det sådana, men det är ju en annan diskussion.

Lyckligtvis behöver jag inte försvara mina kurspengar för någon - inte ens för mig själv, så dina gissningar om mina motiv för dessa inlägg är helt och hållet felaktiga. De som känner mig vet att jag är en ivrig förespråkare av kursen - men också kritisk till många moment i den. Jag har själv valt att inte gå den på flera år då jag tycker den inte är lika kul som förut. En del tröttnar efter ett två gånger, en del efter 10 och en del aldrig - inget konstigt med det.

När det gäller själva startordningen kunde detta säkert förbättras MEN jag anser inte att det är coachen det hänger på - och det var därför jag tog upp denna tråd.

Eftersom jag själv alltid gillat att organisera saker och ting för mig och mina medmänniskor, antingen som företagsledare, förenings människa, eller bara öl- och lekledare så har jag givetvist reflekterat över hur Scuderian är uppbyggd. Slutsatsen är att det säkert går att finslipa både det ena och det andra men samtidigt är jag imponerad av en organisation som kan få 300 personer från 15 olika länder att befinna sig på rätt plats i rätt tid under 4 dagar och ha så mycket skoj tillsammans. Det - om något - förtjänare det här så slitna ordet - Respekt

Slutligen kan jag inte låta bli att tycka att du har en felaktig approach till hela konceptet. I nästan var och vartannat inlägg här på Rejsa talar du om hur snabb du är och hur fokuserad du är på varvtider. Med den inställningen så är uppenbarligen Scuderian - och även turistkörningen - fel aktivitet för dig. Om det är så att tiden är ditt enda rättesnöre är det väl dags att börja tävla? Bli dock inte förvånad om du då upptäcker att tiden faktiskt inte är allt - i racing gäller det faktiskt att komma först över mållinjen - men även det är ju en annan diskussion.

Ha det gott och tänk vad kul det är att vi kan tycka så olika fast vi egentligen gillar samma sak!

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Försöker numera köra på motorklubbens träffar då de kör samtidigt som SLC, så då får man låna transponder t o m, vilken lycka, tänk tidtagning är helt ok och alla tider loggas under dagen så nu får jag ju ännu mer att skriva om . Väldigt kul och lärorikt, självklart försöker jag tajma in alla deras träffar mycket p g a detta faktiskt thumbs up
Ja, tänk hur jobbigt det kan bli, du som ska behöva höra alla mina tids funderingar Anders, och jag får höra dina moral kakor om hur fel approch man har o s v samt hur du vill frälsa alla från att tid är ointressant gällande bankörning samt turistkörning och endast relevant vid tävling. (eller kanske tid är något man håller för sig själv och inte pratar högt om och absolut inte har som signatur, det verkar ju helt barockt på ett banåkarforum)

Race körde jag nyss i SLC på Sturup, det var jätte kul, tack för tipset men det kom lite sent. Trots detta race och kanske fler kommer jag hela tiden notera den egna tiden på banor här hemma samt på ringen, du får nog vänja dig vid att jag pratar tid Anders, även öppet på ett forum, samt jämför andra banors tider, jämför proffs mot amatör o s v även om jag kör race. Jag tror nämligen inte detta kommer upphöra bara för att jag kör race, edit det har ju inte upphört.

Pratar tid gör många på detta forum inget konstigt i det! Gör man inte det så berättar man hur många bilar man äger( den tråden intresserar inte mig, men den intresserar andra, aldrig skulle jag klanka ner på den bara för att den inte intresserar mig) Annars tar man bilder på varenda skruv och mutter på sin bil och berättar om uppdateringar, jättekul att se tycker jag, men hade jag inte tyckt det skulle jag aldrig klanka ner på just de som gillar att visa sina bilar och delar. Kort o gott detta forum rymmer mycket skilda saker men på det hela taget handlar det om detsamma, bilar och bankörning!

För mig känns detta som det mest naturliga forum att just prata tid, jämföra spår, fart andra banors tid, ex nya gelleråsens tid mot gammla, amatör mot proffs o s v. Jag har aldrig sagt att jag är snabb.
Jag berättar bara mina tider samt att jag tror jag kan åka snabbare än sista tiden jag gjorde på ringen o s v? Nu åkte jag snabbare i år vilket oxå var mitt mål kul tycker jag, nästa år åker jag lite snabbare igen tror jag. Samt att jag är inte rädd att jämföra mina tider mot andras snabbare tider o s v. Det är kanske du som av olika anledningar tolkar allt som så väldigt snabbt Anders, kanske är det för att du är så väldigt långsam? Jag menar du är ju något av en ringen know it all veteran här på forumet och har väl kört ca 1000 varv men ändå har du knappt någon fart Du har gått för många scuderia kurser Anders och tappat farten på vägen mot letandet efter den låga gyllene scuderia scoren kanske?

Nåväl på sturup blev det 1.13.6 med CSL.
Med en seat race bil (disel) på, tror jag ca 150hk på r-däck blev det under race 1.15.7.
Nå berättar jag hur snabb jag var eller berättar jag min tid mer eller mindre rakt up och ner?(snabb eller långsam?)
Själv tycker jag det självklart borde gå lite fortare, så nästa gång hoppas jag komma ner lägre, hoppas du ursäktar om jag nämner på rejsa om jag lyckas köra fortare på sturup eller inte nästa gång! Porsche klubb racing verkar vara ett billigt alternativ till racing vi kanske ses där framöver?

För övrigt bra sagt, vissa tröttnar på kursen efter två gånger andra tio gånger!

Frågan är vad Mats tycker då han fick hela uppkörningen förstörd då en routinert i en GT3 RS stod före honom i starten och Mats var i kapp i hatzenbach redan, kan man inte då tycka att ordningen var fel samt ligger inte ansvaret på cocherna, vem ligger det då på? Samt man kan ju fråga sig varför det blev så fel, han i RSen fick i vart fall en 10års nål, kanske har det med saken att göra kanske inte?. En gammal räv känner man igen på bekostnad av en okänd kanske?

Bromma
Här sen Dec 2002

Göte,

Jag vet inte om det är så meningsfullt att fortsätta denna diskussion, men jag gör ett försök och vill åtminsone kommentera några punkter.

1. Visst kan tidtagning vara intressant vid bankörning! Glöm inte att jag faktiskt själv har varit med och startat en racingklubb med tillhörande racingserie. Jag skulle knappast engagera mig i den verksamhet utan att tycka racing och tidtagning är kul!

2. Däremot handlar Scuderia kursen INTE om tidtagning något som du av döma av dina inlägg har svårt att acceptera. Det samma gäller turistkörningen. Jag ser risker och nackdelar med att somliga fokuserar på tidtagning under dessa evenemang.

3. Jag har inte kört 1000 varv runt Ringen.

4. Visst gillar jag att ge råd om Ringen - tycker att det är kul och jag vet att en del uppskattar det. Jag tror mig ha vissa kunskaper om hur ett vettigt spår runt Ringen ser ut, samtidigt är jag nyfiken på hur andra tar sig runt. Dessutom älskar jag livet runt banan. Därför är jag aktiv på detta forum. Hoppas du kan leva med det trots att jag är så så där fruktansvärt långsam.

5. Jag förstår att Mats upplevde frustration, men återigen - det är ingen lätt uppgift att göra startordningen. Ni hade ju en torr kurs fram till uppkörningen, hur hade det sett ut om det inte börjat regna? Hade Mats varit ikapp i Hatzenbach då? Ingen vet, vill bara försöka belysa problematiken.

6. "Jag har aldrig sagt att jag är snabb." Tja, jag vet inte riktigt om jag kan hålla med, men eftersom jag inte har ork att leta igenom dina rejsa inlägg så ger jag mig och konstaterar att du nog är lika långsam som jag då.

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

På ringers nämner du mig i inte allt för fina ordalag i en tråd jag själv inte var närvarande i har jag hört från dina egna vänner. Då jag inte hänger där blir det svårt att svara där, men här funkar det ju, värt att nämnas som en parantes!

Visa mig vart det står att man inte får ta tid på ringen under turistkörningen? Ursäka om jag inte rättar mig efter dina högst personliga uppfattningar om vad man får och inte får (bör) göra på ringen Anders.

Under scuderian är filmning tillåten, vilket det inte är under turistköningen. Således fick jag min tid på ett korrekt och riktigt sätt utan att bryta mot gällande regler. Inte heller då man klockar en tid under turisten torde man bryta mot gällande regler, mig veteligen kanske har jag fel?.

Bromma
Här sen Dec 2002

Göte RS6 Sjögren skrev:

På ringers nämner du mig i inte allt för fina ordalag i en tråd jag själv inte var närvarande i har jag hört från dina egna vänner. Då jag inte hänger där blir det svårt att svara där, men här funkar det ju, värt att nämnas som en parantes!

Nu får du väl ändå hålla dig till ämnet! Men för sakens skull - det som diskuterades var din däckexplosion på Audin. Jag lyckades faktiskt hitta vad jag skrev:

Någon skrev "Yes, a sensible lad after all.!

På vilket jag svarade:

"Sensible is probably the least fitting description for that guy!

I fyou read this Gaute - take it as a compliment! :-)"

Har du inget sinne för humor? Eller kanske fick du inte rätt information från dina vänner?

Göte RS6 Sjögren skrev:

Visa mig vart det står att man inte får ta tid på ringen under turistkörningen? Ursäka om jag inte rättar mig efter dina högst personliga uppfattningar om vad man får och inte får (bör) göra på ringen Anders.

Under scuderian är filmning tillåten, vilket det inte är under turistköningen. Således fick jag min tid på ett korrekt och riktigt sätt utan att bryta mot gällande regler. Inte heller då man klockar en tid under turisten torde man bryta mot gällande regler, mig veteligen kanske har jag fel?.

Du vägrar förstå vad denna diskussion handlar om. Jag har aldrig hävdat att det ena eller andra skulle vara förbjudet.

Du kritiserade coachen på Scuderian, du kritiserade poängsystemet och menade att tiden är det enda som gäller.

I båda dessa fall tycker jag att du har fel.

Eftersom du uppenbarligen tar hela detta personligt och gör allt för att göra detta till en pajkastning mellan oss båda så är det nog bäst att vi avslutar diskussionen. Finns ingen anledning att andra skall behöva läsa sådant på en ett annars så trevlligt forum.

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Håller med om forumet som sådant men det jag skrivit tycker jag inte är av sådan art att det inte skulle ha skrivits. Som du själv säger, du och jag tycker olika men i grunden gillar vi samma sak, bilar och bankörning.
En disskution tenderar ofta att svänga, läser du dina inlägg så ser du att jag försöker svara på dem, ibland svarar man på sådant som inte gäller urspungsdisskutionen ändå är det relevant, man kan omöjligt svara på allt. Dock missar du en del som jag skriver tycker jag. Att jag PERSONLIGEN värderar min egen tid runt ringen högre än mina båda vinst tillfällen på scuderian förra året och i år är inget annat än just det! Andra enskilda individer värdesätter kanske andra pokaler priser eller nålar, diplom eller låga scorer högre, vilket är helt ok med mig. Men egen tid verkar ingen annan än du ha svårigheter med. Att jag håller min egen tid högre än diverse priser som baseras på bedömning torde enligt dig betyda att tid är det enda som gäller för alla, vilket jag aldrig menat, för mig är det så!. Samt jag skriver tidigare att tid och en bedömning är två helt skilda saker och att man bör vara medveten om det, jag är det, men långt ifrån alla är det. Det säger sig självt att variationer åt alla håll och kanter är lika förekommande som sand i öknen gällande scuderian och dess bedömnings kriterier,om det är kritik eller inte får andra svara för. Du glömmer allt gott jag nämner om kursen, läs igen. Bara för att jag inte köper konceptet mer än två gånger betyder ju inget. Andra köper det tio gånger eller en livstid och får en nål för det. Affärsiden är som jag sagt tidigare mycket intressant.

Själv åkte jag med Thed Björk och han med mig runt Sturup, vilket ger mig väldigt mycket exempelvis. Väldigt bra initativ av motorklubben att presterande av idag racerförare är instruktörer thumbs up Han har lovat att hänga på till ringen faktiskt, vilket med all sanolikhet kommer ge mig personligen ännu mer än scuderian. Mitt spår bli säkert inte finare än det är i dag, men tror nog det kommer gå lite fortare, vilket jag tycker är kul thumbs up

Det jag menar gennerellt är att tid är vad det är på klockan inget mer, inga konstigheter. Inte vad 24 helt olika individer tycker just där och då, om alla nu såg och hörde alla bilar som passerade. Som sagt kuresen är kul ett par gånger.

Lidköping
Här sen Nov 2002

och därmed så tycker jag att denna diskussionen avslutas här på rejsa. Vill ni fortsätta så finns ju pm, mail, telefon och även verkligheten! Den kan ibland vara nog så bra att träffas i.

(För att det inte ska bli några missuppfattningar så menar jag inte med det att ni inte är i verkligheten...)

Förövrigt så var ju rubriken "Skvaller från vårkursen?" och prat runt den saken verkar vara avklarad.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Nürburgring
Skvaller från vårkursen ?
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (6558 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande