Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5 besök senaste veckan (8461 totalt) |
Höpp höpp! Prioriterar lika som du, men hur har du löst oljeförsörjningen? Skvalpplåt? Har inte knäckt den nöten än nämligen. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
Har nog "lite för mkt olja i"... ![]() Den verkar inte dra ngn olja heller. Vet inte hur det blir om man får på R-däck. Om man ser till att ha välfyllt TROOR jag det ska funka. Har inte för mig att Håkan la i ngn skvalplåt, i min gammla racer, då de bytte till R-däck i klassen han körde. |
||||||
Mmmmm. Jag är kanske lite feg av mig, men jag vågar inte kränga på R-däck innan jag har slängt i en skvalpplåt nämligen, men det är säkrast att höra vad andra med samma bil har för åsikt. ![]() _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
Det sitter ganska bra skvalpplåtar i tråget original samt att det sitter också en skrapplåt.
Jag vet annars av en komplett torrsumpsanläggning som går att montera på M52:an. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Skönt att höra!
Tell me more! Jag ska nog montera torrsump till hösten så berätta gärna var jag kan köpa, mer info samt pris.
_________________ /Per Hyltén |
||||||
Det är den anläggningen som vi provade på Fredrik Tigers rallycross compact. Pumpen ska nog lämnas tillbaka till motortrimmaren som monterade det, men oljetråget, oljetank, en massa slangar samt adapterplattan som tar bort oljefilterhuset finns kvar, allt passar på M52. Oljetråget måste dock modifieras lite för att fungera bra.
![]() _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5 besök senaste veckan (8461 totalt) |