Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Gocart hjälp
<<   1, 2
4590 besök totalt
Peter Svelenius
Oskarström
Här sen Jan 2006

[/quote]

Tycker bara att 6-växlat och skivor runt om verkar mumma!

/Johan[/quote]

Tyckte jag också, men insåg snart den hårda vägen att det innebär fem växlar, två skivbromsar och en huvudbromscylinder till som kan krångla...och hindra en från att köra. Jag var själv helt anti mot slirkoppling och bara bakbroms, tills jag provkört och upptäckte att växellådan och frambromsarna inte bidrar så himla mycket till körupplevelsen. Man har fullt upp ändå med spårval, bromsa, styra, spjärna emot och påminna balansnerven om vilket håll världen lutar åt egentligen.

Ducati Monster 797
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

Rotax Max Challange är fortfarande en enhetsklass men precis som Peter skriver så är den godkännd för Sport2000.

Då lär vi synas Peter Jag och flickvännen tränar mest i Klippan men även Väla. Inte omöjligt att det blir Väla på söndag.

Mvh Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Peter Svelenius
Oskarström
Här sen Jan 2006

Hej Björn!

Hur är Klippan jämfört med Väla? Har varit så mycket mekande innan så det har inte blivit tid att testa andra banor. Men nu så... Om det inte vore för allt annat som också ska ske på helgerna. Men vi ses nog någon gång på banan!

/ Peter

Ducati Monster 797
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

Peter Svelenius skrev:
Hej Björn!

Hur är Klippan jämfört med Väla? Har varit så mycket mekande innan så det har inte blivit tid att testa andra banor. Men nu så... Om det inte vore för allt annat som också ska ske på helgerna. Men vi ses nog någon gång på banan!

/ Peter

Klippan är roligare än Väla tycker jag. Roligare än Lockarp också som jag nog tycker är tråkigast av dessa tre banor.

Har varit strul för mig med, först gick slirkopplingen och det medförde totalrenovering efter att motorn öppnades. Sen gick den 20min inkörning på Välabanan, den skar sedan på körningen efter

Så nu ska den köras in igen, blev ingen körning i helgen så det lutar åt i morgon ist.

Mvh Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Allmänt banåkaforum
Gocart hjälp
<<   1, 2
4590 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande