Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 18 besök senaste veckan (12265 totalt) |
|
||||||||
Så läckert.. Undrar vad Guss svarar när du frågar om han har färdiga rörsatser..
![]() Men det går att ställa dit den hos honom så mäter han på plats, jag kommer att göra det med min Capri. Hehe, jag såg en sån som din på Blocket, fast rysk, men fegade ur. Ett tag tänkte jag Bullmersa eller Pug 403 för att ha älsta retron.. tur att jag inte. Härligt bygge. /Arne _________________ Arne Lindgren |
||||||||
Det blir nog och köra dit bilen för min del också ![]() Guss förövrigt är en av dom bästa leverantörerna som jag har stött på. Aldrig nåt skitsnack om konkurrenter och alltid ett snyggt jobb inom rimlig tid + en av Sveriges ballaste verkstäder(Gillar framför allt telefonkiosken ![]() _________________ S tefan Ir lander |
||||||||
Stefan: Psykoterapeut var det som det pratades om, inte psykfall ![]() _________________ Jonas Edling |
||||||||
Nänä... Där har du helt fel. Bisting är den optimala personen och prata ut med om man har bilproblem. Typ, ska jag köpa den här bilen? -Självklart. Ska jag ha programerbart sprut på bilen? -Va f-n eru' helt bäng i skallen eller?? klart du ska. osv. ![]() ![]()
Bilderna ljuger lite. Den är "mellanstor", smal och har HÖG markfrigång orginal. Kommer att sänkas ca 25-30 cm _________________ S tefan Ir lander |
||||||||
Re: CooooOL
order från generalstaben!!!!!! Ring när det är dags för avlämning!!!! Till Generalen alltså. Hur ball som helst. När jag var barn (vilket är mycket länge sedan) hade min granne en sådan vagn, fast av 39 års modell. Den saknade dessvärre backväxel, varför han varje dag passerade hemmet och körde 100 meter uppför en backe, la ur växeln och med en sjuh-lv-t-s fart rullade baklänges in genom sin garageinfart och parkerade bakom huset med nosen utåt. Nästa morgon var det bara att peta i ettan och dra. Ljuva minnen. Lycka till med bygget! _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||||
Re: CooooOL
En order från Generalen kan man ju inte säga nej till ![]() Ska försöka bända i en backväxel tills dess ![]() _________________ S tefan Ir lander |
||||||||
Hej.
Vi har en liknande olympia i skogen hemma : ![]() Ganska komplett även reg plåt fast det är av gammla typen ![]() _________________ Rikard Martinsson Äger följande: BMW M235 -14 BMW 330 -06 Banbil/bruksbil *BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt) |
||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Skulle vilja be (eller snarare böna) om en sak. Kan du försöka behålla patineringen av bilen? ![]() Detta är ju en förädling av utseendet som tar några år. Inte helt lika vittringen av cellulosalack på tjock och ren stålplåt som ses på gamla jänkare och personvagnar, men sjukt snyggt! Thinnertvätt och ett par lager cellulosaklarlack nu, så hinner den bli lagom 'skabbig' till 2007 kanske? Världens första 'rat racer'? ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||
Lite bus stuk ska det bli ![]() i skärmarna innan plastning. ![]() _________________ S tefan Ir lander |
||||||||
Jag tror Länsstyrelsen har nåt register över gamla sortens regplåtar. Polaren som köpte min fars Husqvarna 110 cc grejade med det där. Hojen fick självklart ny skylt efter bes, men det gamla numret behövs för att bevisa att fordonet "finns", så det inte är ett hemmabygge utan identitet. MCn blev dessutom besiktningsbefriad eftersom den visade sig vara årsmodell -50. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 18 besök senaste veckan (12265 totalt) |