| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Hjälp med spel till min dator..!
|
3 besök senaste veckan (3308 totalt) |
|
ja, Ctrl + F borde funka, det gör det i fullversionen i alla fall
Annars finns demot av fraps ( www.fraps.com ) som man kan ha rullande i bakgrunden Den datorn du har verkar vara ungefär som min förra (Intel P4 2.2 GHz) så den klarar rFactor ganska bra, fast nu tjänstgör den mest som dedikerad server, när inte lillgrabben kör tåg på den
Kör man ensam kan man skruva upp grafiken ganska bra på den, men med AI-motstånd kan det vara jobbigt, fast det är mest i starten när mycket händer på en gång... Men klarar du att starta sist i fältet med LFS med 11 AI-bilar utan att det hackar för mycket så borde den klara rFactor ganska bra också... (mycket av det grafiska lull-lullet är ju inte heller direkt nödvändigt för att rejsa) _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
En anna grejj att ta hänsyn till i rFactor är hur moddarna funkar, det verkar ju vara de som körs mest. Själva orginalspelet är det väl inte många som kör?
Är moddarna bra gjorda slukar det väl inte alltför mycket men jag gissar att inte alla moddar är så bra på den punkten. Eller? Ni som kör rFactor vet väl ... ? |
||
|
Till viss del kan det nog vara beroende på bilarna,
men störst påverkan har nog vilken bana man kör... T.ex stadsbanan Sardian Heights sägs vara jobbig för många datorer, men banor med färre detaljer går bättre... Sedan kräver ju online-motståndare mindre CPU än AI-motståndare (För AI måste ju datorn räkna ut hur de ska köra o.s.v. men för online är det ju bara att vidarebefodra signalerna) Har man problem så får man helt enkelt testa sig fram, ju högre FPS desto bättre... _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Polaren har rFactor fuick jag reda på.
Satt hos honom igår kväll. Var ruskigt kul. han hade lite "mods" så jag körde BMW M3 på någon slingrig bana. han har lika "dålig" dator som mig med samma grafikkort. Och spelet flöt på riktigt bra måste jag säga. Har i dag i alla fall beställt ett par 3d-glasögon
Fast jag skulle köpa rfactor egentligen. Har ju LFS jag får spela en stund i värsta fall. _________________ Andreas Lundberg |
||
|
Den nya versionen, v1.150 ska tydligen ha en trial funktion innehållande ZR bilen plus BMW Sauber F1'an och två banor. Enligt uppgift Toban och Nurnburg. Visserligen är hela filen på 700MB men demon tenderar ju att bli stora, och gillar du den har du hela spelet hemladdat redan.
Göran |
||
Det får man ju prova. |
||
|
|
||
|
|
||
Det är inget problem. Det är bara det att jag tyckte det var pissdåligt. Kanske inte rätt att dömma ett helt spel efter ett demo, men det imponerade inte på mig. Jag tyckte faktiskt det var helt värdelöst. |
||
|
Jag kan intyga att fullversionen är väldigt mycket bättre än demot. Jag vet inte vad de tänkte med det där demot för det håller jag med om var totalt odugligt. Men jag har för mig att det egentligen var någon test-version (väldigt tidig sådan oxå)... så kasta inte handduken ännu Stackis.
_________________ Henrik Rosén |
||
|
Instämmer med er båda Demon är hel kass, Det är Modarna som fins som är kanon bra, Inte alla men väldigt många, o det kommer nya hela tiden, Så jag säger som Liverpoolarn ge inte upp Stacken,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
var det den gamla demot du testade eller den nya?
I den nya kan man tydligen köra BMW F1an och nån bil till på 2 banor _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
Det var det nya demot och någon F1 såg inte jag till. |
||
|
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Hjälp med spel till min dator..!
|
3 besök senaste veckan (3308 totalt) |