|
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 892

28 Jan 2007 12:01
Jag har varit med om att göra huvar till Saab Safari eller MFI 17.
Vi gjorde tre stycken och det var med killar som visste vad dom sysslade med.
Vi drog polycarbonaten för hand över en mall som var tygklädd.
Plastskivan kom direkt ut ur ugnen, temp kommer jag inte ihåg.
Skivan hade träram i varsin ända, sedan drog vi två och två på var sida.
om jag minns rätt så blev det tre OK på fem försök.
Minsta svajning i skiktet blev underkänt.
Skulle tro att vakuummodellen hade varit avsevärt effektivare.
Men just det faktum att man relativt enkelt skulle kunna kopiera metoden var intressant.
Huven/bubblan var ju väldigt böjd. Avsevärt mer än någon bilruta.
_________________ Fredrik Reichel
|
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308
Trådstartare

28 Jan 2007 16:16
Re:
| Frallan2 skrev: | Jag har varit med om att göra huvar till Saab Safari eller MFI 17.
Vi gjorde tre stycken och det var med killar som visste vad dom sysslade med.
Vi drog polycarbonaten för hand över en mall som var tygklädd.
Plastskivan kom direkt ut ur ugnen, temp kommer jag inte ihåg.
Skivan hade träram i varsin ända, sedan drog vi två och två på var sida.
om jag minns rätt så blev det tre OK på fem försök.
Minsta svajning i skiktet blev underkänt.
Skulle tro att vakuummodellen hade varit avsevärt effektivare.
Men just det faktum att man relativt enkelt skulle kunna kopiera metoden var intressant.
Huven/bubblan var ju väldigt böjd. Avsevärt mer än någon bilruta. | '
Det verkar ju vara en väldigt bra metod! Tyvärr stannar även detta vid avsaknaden av en tillräkligt stor ugn.
_________________ Morgan Staaf
|
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165

30 Jan 2007 17:52
|
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308
Trådstartare

30 Jan 2007 22:48
Re:
Ett mail är skickat
mvh
Morgan
_________________ Morgan Staaf
|
Mats R
Norrtälje
Här sen Feb 2007
Inlägg: 254

03 Feb 2007 18:45
Är intresserad av en bakruta till min Toyota Supra -91, något du kan fixa?
_________________ TOYOTA SUPRA MKIII WIDEBODY
Mats Redestad
mabire@gmail.com
070-66 99 212
|
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308
Trådstartare

03 Feb 2007 22:00
Re:
| Mats R skrev: | | Är intresserad av en bakruta till min Toyota Supra -91, något du kan fixa? |
Hej!
Du har PM.
mvh
Morgan
_________________ Morgan Staaf
|
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308
Trådstartare

27 Mar 2007 21:28
Ni som ska på custom-motorshow i jönköping i påsk, passa på eftersom jag bor i närheten, så slipper ni frakten.
mvh
Morgan Staaf
_________________ Morgan Staaf
|
beemern
östersund
Här sen Apr 2007
Inlägg: 44

14 Apr 2007 23:05
har ett tag nu funderat på dessa rutor. men har då först en fråga. hur mycke vikt känar man på dessa  . Och hur mycke blir frakten om du skickar dom till borås?. mvh...
_________________ lars-erik edvardsen
|
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308
Trådstartare

15 Apr 2007 20:54
Re:
| beemern skrev: | har ett tag nu funderat på dessa rutor. men har då först en fråga. hur mycke vikt känar man på dessa . Och hur mycke blir frakten om du skickar dom till borås?. mvh... |
Polycarbonate väger cirka hälften så mycket som glas.
Jag brukar skicka med bussgods och frakten hamnar vanligtvis runt 100-150:- beroende på vikt +50kr i efterkravsavgift.
mvh
Morgan
_________________ Morgan Staaf
|
Carrera1974
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 10

16 Apr 2007 06:51
Lexanrutor
Pris till Porsche 911 -74 dörrutor,sidorutor samt bakruta.
Mvh Tomas
_________________ Tomas eriksson
|
error
Fagersta
Här sen Aug 2004
Inlägg: 16

16 Apr 2007 13:06
Morgan har du utrustning för att tillverka strålkastarglas?
_________________ Mikael Westerberg
Varför nöja sig med en vanlig bil?
|
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308
Trådstartare

16 Apr 2007 16:18
Re: Lexanrutor
| Carrera1974 skrev: | Pris till Porsche 911 -74 dörrutor,sidorutor samt bakruta.
Mvh Tomas |
Pm i din låda det finns...
_________________ Morgan Staaf
|
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308
Trådstartare

16 Apr 2007 16:19
Re:
| error skrev: | | Morgan har du utrustning för att tillverka strålkastarglas? |
Vilken typ av strålkastarglas och till vilken bil?
mvh
Morgan
_________________ Morgan Staaf
|
andrem3
Norge
Här sen Jan 2007
Inlägg: 6

04 Jun 2007 10:46
Hei!
Jeg er interrisert i å kjope et komplett sett med ruter til min e30m3.Jeg vil ha skyveluker på begge sider.
Er rutene farget eller klare? Kan du sende rutene til Norge?
_________________ Andre Vikestrand
|
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308
Trådstartare

05 Jun 2007 06:24
Re:
| andrem3 skrev: | Hei!
Jeg er interrisert i å kjope et komplett sett med ruter til min e30m3.Jeg vil ha skyveluker på begge sider.
Er rutene farget eller klare? Kan du sende rutene til Norge? |
Ett PM är skickat.
mvh
Morgan
_________________ Morgan Staaf
|
tyskstuk
Malmö
Här sen Jan 2008
Inlägg: 392

28 Apr 2008 15:26
Är det någon som tagit fram en mall till en M3 e30 bakruta? Eller någon som har en ruta som jag kan göra mall av, alternativt köpa? Jag bor i västra götalands län och kan köra en bra bit för att lösa detta.
_________________ Peter Pileryd
BMW e30 Alpina V8 (M3 Leichtbau) www.acm-ab.se
|
zim
småland
Här sen Jul 2007
Inlägg: 243

18 Okt 2008 17:30
Till rätt pris så är jag också intresserad av en bakruta till M3 e30. Kanske sidorutor bak med.
Har ju en ruta på bilen som kan agera mall om det behövs.
Skicka ett Pm om du kan göra det och pris osv.
_________________ Simon Möllefors
Kör: M3 e30 -87
Körde: Mini Cooper -97
|
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308
Trådstartare

19 Okt 2008 08:24
pm
Ett pm är skickat till er båda.
_________________ Morgan Staaf
|
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005
Inlägg: 521

20 Okt 2008 16:46
Nån som vet vad sfro eller sbp skulle säga om man rullar in på bes med bakruta och bakre sidorutor???
Lite nyfiken om man ska köpa och slänga på med en gång eller vänta tills efter reg. bes.
|
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166

20 Okt 2008 17:27
Har du mallar till en Golf mk2, 2-dörrars (eller 3, hur de nu räknar)?
Intresserad av bakre sidorutor samt bakrutan.
_________________ //Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
|
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308
Trådstartare

21 Okt 2008 19:43
Re:
| thoern skrev: | Nån som vet vad sfro eller sbp skulle säga om man rullar in på bes med bakruta och bakre sidorutor???
Lite nyfiken om man ska köpa och slänga på med en gång eller vänta tills efter reg. bes. |
om det är godkänt av SBP/SFRo vågar jag inte svara på, dock vet jag flera som har bes. utan problem.
_________________ Morgan Staaf
|
|