Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Plastrutor till BMW E30 2dörrars (Även andra bilar)
<<   1, 2, 3, 4   >>
17845 besök totalt
Frallan2
Hörby
Här sen Sep 2006
Inlägg: 892



Jag har varit med om att göra huvar till Saab Safari eller MFI 17.
Vi gjorde tre stycken och det var med killar som visste vad dom sysslade med.
Vi drog polycarbonaten för hand över en mall som var tygklädd.
Plastskivan kom direkt ut ur ugnen, temp kommer jag inte ihåg.
Skivan hade träram i varsin ända, sedan drog vi två och två på var sida.
om jag minns rätt så blev det tre OK på fem försök.
Minsta svajning i skiktet blev underkänt.

Skulle tro att vakuummodellen hade varit avsevärt effektivare.
Men just det faktum att man relativt enkelt skulle kunna kopiera metoden var intressant.
Huven/bubblan var ju väldigt böjd. Avsevärt mer än någon bilruta.

_________________
Fredrik Reichel
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Re:

Frallan2 skrev:
Jag har varit med om att göra huvar till Saab Safari eller MFI 17.
Vi gjorde tre stycken och det var med killar som visste vad dom sysslade med.
Vi drog polycarbonaten för hand över en mall som var tygklädd.
Plastskivan kom direkt ut ur ugnen, temp kommer jag inte ihåg.
Skivan hade träram i varsin ända, sedan drog vi två och två på var sida.
om jag minns rätt så blev det tre OK på fem försök.
Minsta svajning i skiktet blev underkänt.

Skulle tro att vakuummodellen hade varit avsevärt effektivare.
Men just det faktum att man relativt enkelt skulle kunna kopiera metoden var intressant.
Huven/bubblan var ju väldigt böjd. Avsevärt mer än någon bilruta.
'

Det verkar ju vara en väldigt bra metod! Tyvärr stannar även detta vid avsaknaden av en tillräkligt stor ugn.

_________________
Morgan Staaf
Citera
Spitfire 2,4 TURBO
Gjovik Norge
Här sen Dec 2006
Inlägg: 165



Kan du sende en mail med bilde på skyveluke/skjutlucka til meg?
Mvh Ketil
ketil.frengen@norgespost.no
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Re:

Spitfire 2,4 Turbo skrev:
Kan du sende en mail med bilde på skyveluke/skjutlucka til meg?
Mvh Ketil
ketil.frengen@norgespost.no


Ett mail är skickat

mvh
Morgan

_________________
Morgan Staaf
Citera
Mats R
Norrtälje
Här sen Feb 2007
Inlägg: 254



Är intresserad av en bakruta till min Toyota Supra -91, något du kan fixa?

_________________
TOYOTA SUPRA MKIII WIDEBODY
Mats Redestad
mabire@gmail.com
070-66 99 212
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Re:

Mats R skrev:
Är intresserad av en bakruta till min Toyota Supra -91, något du kan fixa?


Hej!

Du har PM.

mvh
Morgan

_________________
Morgan Staaf
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Ni som ska på custom-motorshow i jönköping i påsk, passa på eftersom jag bor i närheten, så slipper ni frakten.

mvh
Morgan Staaf

_________________
Morgan Staaf
Citera
beemern
östersund
Här sen Apr 2007
Inlägg: 44



har ett tag nu funderat på dessa rutor. men har då först en fråga. hur mycke vikt känar man på dessa . Och hur mycke blir frakten om du skickar dom till borås?. mvh...

_________________
lars-erik edvardsen
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Re:

beemern skrev:
har ett tag nu funderat på dessa rutor. men har då först en fråga. hur mycke vikt känar man på dessa . Och hur mycke blir frakten om du skickar dom till borås?. mvh...


Polycarbonate väger cirka hälften så mycket som glas.

Jag brukar skicka med bussgods och frakten hamnar vanligtvis runt 100-150:- beroende på vikt +50kr i efterkravsavgift.

mvh
Morgan

_________________
Morgan Staaf
Citera
Carrera1974
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 10



Lexanrutor

Pris till Porsche 911 -74 dörrutor,sidorutor samt bakruta.

Mvh Tomas

_________________
Tomas eriksson
Citera
error
Fagersta
Här sen Aug 2004
Inlägg: 16



Morgan har du utrustning för att tillverka strålkastarglas?

_________________
Mikael Westerberg
Varför nöja sig med en vanlig bil?
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Re: Lexanrutor

Carrera1974 skrev:
Pris till Porsche 911 -74 dörrutor,sidorutor samt bakruta.

Mvh Tomas


Pm i din låda det finns...

_________________
Morgan Staaf
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Re:

error skrev:
Morgan har du utrustning för att tillverka strålkastarglas?


Vilken typ av strålkastarglas och till vilken bil?

mvh
Morgan

_________________
Morgan Staaf
Citera
andrem3
Norge
Här sen Jan 2007
Inlägg: 6



Hei!

Jeg er interrisert i å kjope et komplett sett med ruter til min e30m3.Jeg vil ha skyveluker på begge sider.
Er rutene farget eller klare? Kan du sende rutene til Norge?

_________________
Andre Vikestrand
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Re:

andrem3 skrev:
Hei!

Jeg er interrisert i å kjope et komplett sett med ruter til min e30m3.Jeg vil ha skyveluker på begge sider.
Er rutene farget eller klare? Kan du sende rutene til Norge?


Ett PM är skickat.

mvh
Morgan

_________________
Morgan Staaf
Citera
tyskstuk
Malmö
Här sen Jan 2008
Inlägg: 392



Är det någon som tagit fram en mall till en M3 e30 bakruta? Eller någon som har en ruta som jag kan göra mall av, alternativt köpa? Jag bor i västra götalands län och kan köra en bra bit för att lösa detta.

_________________
Peter Pileryd

BMW e30 Alpina V8 (M3 Leichtbau) www.acm-ab.se
Citera
zim
småland
Här sen Jul 2007
Inlägg: 243



Till rätt pris så är jag också intresserad av en bakruta till M3 e30. Kanske sidorutor bak med.
Har ju en ruta på bilen som kan agera mall om det behövs.


Skicka ett Pm om du kan göra det och pris osv.

_________________
Simon Möllefors

Kör: M3 e30 -87
Körde: Mini Cooper -97
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
pm

Ett pm är skickat till er båda.

_________________
Morgan Staaf
Citera
thoern
Lidköping
Här sen Mar 2005
Inlägg: 521



Nån som vet vad sfro eller sbp skulle säga om man rullar in på bes med bakruta och bakre sidorutor???

Lite nyfiken om man ska köpa och slänga på med en gång eller vänta tills efter reg. bes.

_________________
Fredrik Thörn, Lidköping

Projektet: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43179
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166



Har du mallar till en Golf mk2, 2-dörrars (eller 3, hur de nu räknar)?

Intresserad av bakre sidorutor samt bakrutan.

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
errorwashere
Bankeryd
Här sen Okt 2005
Inlägg: 308


Trådstartare
Re:

thoern skrev:
Nån som vet vad sfro eller sbp skulle säga om man rullar in på bes med bakruta och bakre sidorutor???

Lite nyfiken om man ska köpa och slänga på med en gång eller vänta tills efter reg. bes.


om det är godkänt av SBP/SFRo vågar jag inte svara på, dock vet jag flera som har bes. utan problem.

_________________
Morgan Staaf
Citera
SÄLJES
S: Plastrutor till BMW E30 2dörrars (Även andra bilar)
<<   1, 2, 3, 4   >>
17845 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande