Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hallandsposten skriver om F1-planer för Halmstad
<<   1, 2
2808 besök totalt
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Roger Gustafsson skrev:
Petter U skrev:
...kanske det skulle vara smartare av dem att lägga banan på andra sidan Halmsad för att komma så nära E6 som möjligt.
De håller på att bygga en ny genomfartsled rakt genom Halmstad som går nästan rakt på det tänkta området.
Aha, start/målrakan är redan på gång då mao

FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Kristoffer R skrev:
Jag tycker det är konstigt att det alltid siktas bortom vettets gräns.
Det F1-banor jag besökt i Europa har utan undantag varit jätteanläggningar (och de nya är ju ÄNNU större).
Främst känns det som kortslutning i huvet på den som skriver /fantiserar (osv).
Senaste loppet jag var på (Nurburgring 2005) drar nåt i stil med 100000-140000 åskådare som kommer från angränsande länder. Att få till det på F1 i Sverige känns smått främmande.

Ja, skrämmande. En annan sak som ganska ruskig är att en lokal tidning skriver om det som om det vore helt realistiskt.

Det är troligare att Laholm arrangerar sommar OS 2007 än att detta projekt blir nåt annat än en fullständigt ogenomförbar idé.

Percys idé om gator förberedda för stadslopp i Malmö/Köpenhamn (dock inte F1) tycker jag är en toppen idé.

Vaggeryd
Här sen Mar 2005

Är det inte väl många som tror att de kan bygga en F1 bana i Sverige?
Det är ju det där projektet i Stockholm, Gotland ring är ju byggs för att kunna ta emot F1 när allt står klart och nu är det några i Halmstad som ska försöka med samma projekt. Sedan finns det säkert någon galning som tror att Anderstorp kan få tillbaka F1. Enda möjligheten att lyckas borde nog vara att satsa gemensamt istället för att arbeta på olika håll eller är det bara jag som tycker det verkar konstigt med så många F1 banor/satsningar i Sverige

Med all respekt för drivna människor men det är lite skillnad mellan att kunna köpa en bil kontant och bygga en F1 bana.

Jag hoppas verkligen att det kunde bli ett F1 lopp i Sverige någongång i framtiden men tycker inte att jag hört något som jag tror på ännu.

Själv är jag ganska intesserad av att dra igång ett ringen projekt i dom småländska skogarna, det kanske inte är så svårt

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Erik Tryggvesson skrev:
Hur kunde man missa detta

Trodde jag var ensam i den här stan om att vilja ha en lekplats för oss som gillar att svänga. Kul att det finns dom som försöker ta tag i det. Tyvärr blir det väl som allt annat i den här stan, en till jä*lar golfbana

Nää, nu ska man inte vara negativ, hoppas det blir en bana en vacker dag thumbs up

Det finns en bra bana i Falkenberg. Hur långt tar det dit från Halmstad, 25 minuter eller nåt sånt???

Dom två senaste åren har jag varit där 4ggr i samband med Falkenbergs Motorklubbs onsdagskörningar. Alla gånger så har det varit toppenväder och varje gång har det varit mellan 5 och 9 bilar på plats. Förvisso är det krav på att man har licens och nån form av tävlings eller hobbyliknande bil med båge men dom har inget vagnbokskrav.

Känns lite konstigt att åka varv efter varv i solskenet och inte se en bil när det verkar finnas en så stort efterfrågan på krokig enkelriktad asfalt.

Banan finns och borde användas, det kommer att dröja många många år innan det finns nåt alternativ närmare Halmstad (om inte projekten antar något mer realistiska proportioner).

Lobba för att Falkenbergs Motorklubb öppnar upp några onsdagar för vanliga bilar på samma sätt som dom har för MC.

Hallandsposten skriver om F1-planer för Halmstad
<<   1, 2
2808 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande