Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-08-14 Sviestad Prova på bankörning
<<   1, 2
7565 besök totalt
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Kan det vara den här.

Tror att det här är samma bil.

Calle
Linköping
Här sen Aug 2006

tackar

Mustang Mamba
Citera
Davidn
Sthlm
Här sen Feb 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Calle skrev:
tackar

Här har du en bild på bilen i depåområdet, verkligen snygg. Min bil i bakgrunden!

Första gången jag provar på bankörning, men det kommer inte bli den sista. Jag hann med hela 3 varv innan bromsarna gav upp! Så det får bli någon slags uppdatering på bromsfronten. Någon som har nåt tips på vad man kan bör byta. Det är originalgrejer som sitter på nu.

Mvh

z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005

Vad man vill göra med bromsarna beror på hur mycket man kör bana och hur mycket man är villig att betala. Kör man inte så mycket är det enklaste är att byta (glömde visst bromsvätskan... ) belägg till något sportbelägg som funkar bra till vardags också. Annars kan man ju köpa värre racingbelägg och byta varje gång det är dags för banåka. Originalskivorna borde funka hyfsat bra, ser ingen anledning att byta dem i första läget. Sen är ju kylningen otroligt viktigt, en enkel slang så att du får luften dit du vill brukar funka bra.

Citera
marcus r33
Linköping
Här sen Sep 2005

Börja först med att byta bromsvätskan så kommer bromsarna hålla mycket bättre.

Fina bilder.

Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

Davidn skrev:
Första gången jag provar på bankörning, men det kommer inte bli den sista. Jag hann med hela 3 varv innan bromsarna gav upp! Så det får bli någon slags uppdatering på bromsfronten. Någon som har nåt tips på vad man kan bör byta. Det är originalgrejer som sitter på nu.

Mvh

Jag körde min 325 e36 på sviestad när jag gick licenskursen. Trots relativt hård körning märktes inga tendenser till bromsfadning.

Det var orginalbromsar med ny vätska.

Linköping
Här sen Jun 2004

Davidn skrev:
Calle skrev:
tackar

Mvh

Kanske såg du till min babyblå M3 ?

Jag har bytt skivorna till hålborrade Zimmerman, beläggen är Ferodo DS-3000, sedan har jag även bytt till stålomspunna slangar. Ska fortsätta den relativt enkla uppgraderingen av bromsar i vinter med bla lite kylluft till framskivorna, det är väldigt effektivt, och som sagt en vettig bromsvätska är mycket bra, kan rekomendera Motul RBF-600, finns för 105 sek / L på Beviks.

Racern:
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Davidn skrev:
Calle skrev:
tackar

Här har du en bild på bilen i depåområdet, verkligen snygg. Min bil i bakgrunden!

Aha, Calle har äntligen smittats av bilens inbyggda banåkarbacill!

Har du modifierat den något sedan senast?

(Calle köpte bilen av mig)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Calle
Linköping
Här sen Aug 2006

Davidn: Tackar tackar...bilen överträffar alla förväntningar jag hade innan jag äntligen köpte m3e30. Rekomenderas varmt att prova ifall du får tillfälle.

Sörpan: Bankörning gör verkligen bilen rättvisa! R-däck är dock riktigt dåliga nu så till nästa banmöte hoppas jag att däcken är bytta. Ska kika under nån sten efter lite slantar...ligger högt upp på prioritering listan.
Egentligen inga större uppdaterningar sen du ägde bilen, bussningarna är som sagt bytta såsom kylare. På gång att skaffa nya fälgar till "gatutförandet". Har ev. fått tag i BBS RS...ska tjata lite mer på säljaren så är nog affären hemma

Mvh Calle

Mustang Mamba
Citera
sprats
Tyresö, Stockholm
Här sen Maj 2004

Daniel Ahlin skrev:
Jag stod vid starten och experimenterade lite.

Tackar tackar, du tar verkligen snygga bilder!

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Calle skrev:
Sörpan: Bankörning gör verkligen bilen rättvisa! R-däck är dock riktigt dåliga nu så till nästa banmöte hoppas jag att däcken är bytta. Ska kika under nån sten efter lite slantar...ligger högt upp på prioritering listan.
Egentligen inga större uppdaterningar sen du ägde bilen, bussningarna är som sagt bytta såsom kylare. På gång att skaffa nya fälgar till "gatutförandet". Har ev. fått tag i BBS RS...ska tjata lite mer på säljaren så är nog affären hemma

Mvh Calle

Jag tror att R-däcken är inne på tredje säsongen så jag är imponerad att de fortfarande går att köra med.

Bytt kylare? Jag märkte aldrig något läckage när jag hade den... Däremot bytte jag lite slangar.

Tror att det är läge att lägga in en egen tråd om bilen under "Våra banåkarbilar"...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Eftersnack
2006-08-14 Sviestad Prova på bankörning
<<   1, 2
7565 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande