Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 7565 besök totalt |
Här har du en bild på bilen i depåområdet, verkligen snygg. Min bil i bakgrunden! ![]() Första gången jag provar på bankörning, men det kommer inte bli den sista. Jag hann med hela 3 varv innan bromsarna gav upp! Så det får bli någon slags uppdatering på bromsfronten. Någon som har nåt tips på vad man kan bör byta. Det är originalgrejer som sitter på nu. Mvh _________________ David Norberg Bmw 328iM -96 |
||||
Vad man vill göra med bromsarna beror på hur mycket man kör bana och hur mycket man är villig att betala. Kör man inte så mycket är det enklaste är att byta (glömde visst bromsvätskan...
![]() _________________ Rikard Karlsson, TBR-Racing Teamrepresentant MSLS/Östgöta Racing Kassör, LMS Racingsektion |
||||
Jag körde min 325 e36 på sviestad när jag gick licenskursen. Trots relativt hård körning märktes inga tendenser till bromsfadning. Det var orginalbromsar med ny vätska. _________________ William Ekström |
||||
Kanske såg du till min babyblå M3 ? ![]() Jag har bytt skivorna till hålborrade Zimmerman, beläggen är Ferodo DS-3000, sedan har jag även bytt till stålomspunna slangar. Ska fortsätta den relativt enkla uppgraderingen av bromsar i vinter med bla lite kylluft till framskivorna, det är väldigt effektivt, och som sagt en vettig bromsvätska är mycket bra, kan rekomendera Motul RBF-600, finns för 105 sek / L på Beviks. ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Aha, Calle har äntligen smittats av bilens inbyggda banåkarbacill! ![]() Har du modifierat den något sedan senast? (Calle köpte bilen av mig) _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Davidn: Tackar tackar...bilen överträffar alla förväntningar jag hade innan jag äntligen köpte m3e30. Rekomenderas varmt att prova ifall du får tillfälle.
Sörpan: Bankörning gör verkligen bilen rättvisa! R-däck är dock riktigt dåliga nu så till nästa banmöte hoppas jag att däcken är bytta. Ska kika under nån sten efter lite slantar...ligger högt upp på prioritering listan. Egentligen inga större uppdaterningar sen du ägde bilen, bussningarna är som sagt bytta såsom kylare. På gång att skaffa nya fälgar till "gatutförandet". Har ev. fått tag i BBS RS...ska tjata lite mer på säljaren så är nog affären hemma ![]() Mvh Calle _________________ Calle Gustafsson Alfa 156 GTA Alfa 155 Sport Mustang Mamba |
||||
Jag tror att R-däcken är inne på tredje säsongen så jag är imponerad att de fortfarande går att köra med. Bytt kylare? ![]() Tror att det är läge att lägga in en egen tråd om bilen under "Våra banåkarbilar"... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 7565 besök totalt |