Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2006-09-16 VW GTI Klubben/Opel Sport Club Kinnekulle
<<   1, 2
5175 besök totalt
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005

Hade tänkt komma, men en trasig synkring sätter nog stopp för det. Hinner antagligen inte tills på lördag. Ni andra får ha så kul!

Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

En polare ville hänga på, han är dock inte reggad här.
Hoppas det går bra. Kör en Audi S6.

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

Jag satsar på att komma, som OSC-medlem.

Katrineholm, Södermanland
Här sen Maj 2003

Will be there... Skall försöka lura ut tjejen på banan också, får väl se om det lyckas!

24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005

Vad menas med: "Cabrioleter måste ha riktigt skyddsbåge, dvs det räcker ej med rullskydd."

Att man som Sevenåkare inte är välkommen utan bakåtsträva på störtbågen????????????

Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Junfors
Sollebrunn
Här sen Dec 2002

24-Seven skrev:
Vad menas med: "Cabrioleter måste ha riktigt skyddsbåge, dvs det räcker ej med rullskydd."

Att man som Sevenåkare inte är välkommen utan bakåtsträva på störtbågen????????????

Precis!

Vi har satt vårt krav till halvbåde dvs störtbåge med bakåtsträvor minst i öppna bilar.

Vi godkänner ej ex Golf Cabriolett där du har en rullskyddsbåde enbart, har du kompletterat samma bil med en halvbåge är det ok och därmed gäller samma krav för alla bilar inkl Seven.

Blev uppringd av en Miata åkare som undrade över detta också, han hade en halvbur, dvs inklusive bakåtsträvor och det är som sagt godkänt, sen körde han med hardtop vilket gör det ännu bättre.

En Opel speedster är inte heller några problem men vi ser helt att man kör med luckorna på.

Det är våra regler sedan länge och det är för er säkerhet!

MVH Per
VW GTi klubben

Håkan L
Stockholm
Här sen Jun 2006

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Tack för klarläggande av bågkravet.
Jag kommer med min Sjua.
Hälsn
Håkan L

Mölndal
Här sen Feb 2003

Ett stycke svartrykande Skoda Fabia RS hakar på.

Göteborg
Här sen Jun 2005

Junfors skrev:
24-Seven skrev:

Precis!

Vi har satt vårt krav till halvbåde dvs störtbåge med bakåtsträvor minst i öppna bilar.

Vi godkänner ej ex Golf Cabriolett där du har en rullskyddsbåde enbart, har du kompletterat samma bil med en halvbåge är det ok och därmed gäller samma krav för alla bilar inkl Seven.

Blev uppringd av en Miata åkare som undrade över detta också, han hade en halvbur, dvs inklusive bakåtsträvor och det är som sagt godkänt, sen körde han med hardtop vilket gör det ännu bättre.

En Opel speedster är inte heller några problem men vi ser helt att man kör med luckorna på.

Det är våra regler sedan länge och det är för er säkerhet!

MVH Per
VW GTi klubben

ok, jag förstår. Får bli passagerare i något tyskt, svart, med tak istället då... kan kanske gå undan ändå

BMW 116d -11
Citera
1275GT
göteborg
Här sen Apr 2006

hmmmmm
men min e ju japansk martin

BMW M3 97
mazda mx5 93le (TURBO)
Citera
Junfors
Sollebrunn
Här sen Dec 2002

Vill passa på att förtydliga några saker om någon missat det.

Vi tillåter inte passagerare under annat än följa john på morgonen. Dom enda som får åka med eller ha med sig passagerare är våra utvalda istuktörer.

Vi kommer ha två separata körpass, ett för PB och ett för vanliga licensåkare då dessa två ej får åka samtidigt. Körpassens längd är ej bestämt men det kommer anpassas till flaggvaktsbyten och så vi har bra med bilar på banan hela tiden.

OBS också att det endast är besiktigade gatbilar som är välkomna ut på banan, inga tävlingsbilar och på banan gäller städad körning, inga sladd eller drifting wanabees för dom får svartflagg.

VWälkommna till Kullen!

MVH Per J
VW GTi Klubben

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Junfors skrev:
Vi kommer ha två separata körpass, ett för PB och ett för vanliga licensåkare då dessa två ej får åka samtidigt. Körpassens längd är ej bestämt men det kommer anpassas till flaggvaktsbyten och så vi har bra med bilar på banan hela tiden.
Liten förtydligsfråga (svaga minnen av förra årets kanonarr) så att inte så många funderar på plats:
10 bilar på banan i licenspasset och ett antal fler under "PB" ("halva banlicensen"), eller har det blivit reviderat till iår?

Junfors
Sollebrunn
Här sen Dec 2002

Niklas>> Mitt minne var också vagt därför ingen precisering, tror det stämmer som du skrev och vet inte om det ändrats. Tävlingsledare Ingmar har dock bättre koll än vad jag har för stunden så det ska inte vara några bekymmer på lördag.

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Junfors skrev:
Niklas>> Mitt minne var också vagt därför ingen precisering, tror det stämmer som du skrev och vet inte om det ändrats. Tävlingsledare Ingmar har dock bättre koll än vad jag har för stunden så det ska inte vara några bekymmer på lördag.
Inga problem, jag tänkte bara förmedla lite så det inte blir så många frågetecken när licensåkarna inte släpps ut allihop i det första passet (garanterat fler än tio som vill ut med en gång).

Men allt detta täcks till fullo av förarmötet

24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005

1275GT skrev:
hmmmmm
men min e ju japansk martin

Just det ja... Och egentligen är ju M-coupén amerikansk...

om jag nu varken får köra, eller åka med någon som kör, är det kanske ingen idé att jag kommer alls?!

BMW 116d -11
Citera
LUTCH
Karlstad
Här sen Jul 2006

Klart man kommer!
Synns imorrn.

Opel Club Sweden
Citera
Inför träffar
2006-09-16 VW GTI Klubben/Opel Sport Club Kinnekulle