Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7542 besök totalt |
Hej Lars,
Kan du eller ni andra som kört på racetown skvallra lite om tiderna ni fick under racet sist? Var och körde en sväng idag för första gången....ja vad ska man säga, har sökt hela rejsa efter tider och det nämns tider neråt 25 sek vilket låter otroligt snabbt har banan någon gång byggts om lr? Dom nämnde att Steffo har varvrekord på 26,25 som dessutom är med i det racet vi ska köra den 27 nov. Därför undrar jag lite hur tiderna ser ut under ett race med trafik, då självförtroendet fick sig en rejäl törn idag när man själv körde på höga 28:er.... Mvh _________________ Calle Corradin |
||||
Lars skrev nåt om förra(?) söndagstjuvträningen och då var väl snabbaste tid ca 26.55 har jag för mig (Robert Dahlgren?). Det brukar dock gå lite fortare under loppen eftersom däck och bana blir lite varmare då, men om du skall jämföra förutsättningarna så gissar jag att du är ca 2 s efter de snabbaste. Men alla är ju naturligtvis inte lika snabba och min gissning är att du rätt fort sänker dig minst en sekund om du kör med de andra i RBC. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Hmmm ska bli jäkligt intressant dette ![]() 2 sek är ju en evighet, men som sagt, har bara kört 12 varv så nån sekund borde man kapa Tack för infon _________________ Calle Corradin |
||||
Unik chans att plocka poäng i RBC!
De trogna deltagarna har möjligen börjat betrakta RBC som institution, något som bara finns och där man glider upp när det passar. På annat sätt kan jag inte tolka det usla anmälningsläget inför tisdagens andra omgång. Av minerna och kommentarerna att döma efter första omgången kändes det mycket bra inför kommande tävlingar, men det är klart, även en general kan svikta i sin uppfattningsförmåga. Förhoppningsvis vaknar de gamla vanliga till efter ytterligare en påminnelse. Fördelen är väl att det öppnar möjligheter för alla dem som hävdat att det går för fort, är för tätt och elitistiskt, att kasta sig in i leken och plocka poäng, om nu inte motståndet blir det vanliga. Det har glunkats om comeback för några gamla stjärnor, men det tror jag först när jag ser det. Med envishet som hos en drucken tjatar jag på om RBC och ser fram emot en strid ström av anmälningar i min mailbox. Är det någon som brukar vara med, som inte kan just denna omgång, får ni gärna, likt Björn Blixten Ågren, meddela mig. På tisdag kör i alla fall nedanstående om priserna från Doro och PC för Alla, även om det kan bli dyrt för generalen: Lars Wiezell D Marcus Pallner C Peter Gutniak D Peter Myran Ahlsved C Thomas Grunert D Joen Hägglöf C Johan Hagegård S Johan Lange D David Brantmo C Fredrik Lestrup C Björn Stenberg D Erik Selim Lundkvist C Daniel Lill-Tony Andersson C _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
Nu kommer de tunga pojkarna.....
Lars Wiezell D Marcus Pallner C Peter Gutniak D Peter Myran Ahlsved C Thomas Grunert D Joen Hägglöf C Johan Hagegård S Johan Lange D David Brantmo C Fredrik Lestrup C Björn Stenberg D Erik Selim Lundkvist C Daniel Lill-Tony Andersson C Anders Sweanders Hansson S _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
Tänte bara lyfta upp ämnet på en anständig nivå.
Sweanders och hans polare är ju med - var är resten? Dude har ju med framgång deltagit tidigare, Zolnir, Ytterström, Skoghag och Björk är andra som borde våga visa musklernaigen - men de kanske är för fiiiiiiiiiiiiiina för en liten lek om det inte är på en maskulin skoter ![]() Egentligen borde vem som helst som frekventerar rejsa och som befinner sig i rimlig närhet av Cst ta chansen att leka en stund. Eller är det så att en stunds skojigheter inte betraktas som seriöst? Som Coubertin uttryckte saken; det vkltigaste är inte att vinna utan att kämpa väl. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
förra gången kom jag inte iväg pga sambon hade andra aktiviteter och är osäker om den här gången, men kommer jag loss så kommer jag...... Och om jag får åka sumo så kör jag med ;-) |
||||
Fredrik, om Du verkligen tror att någon ska ta Dig för 100+, är det nästan så naivt att vi måste skapa särskild småbarnsklass.
![]() Läget just nu, med plats för fler: RBC omgång 2 14/11-06 Lars Wiezell D Marcus Pallner C Peter Gutniak D Peter Myran Ahlsved C Thomas Grunert D Joen Hägglöf C Johan Hagegård S Jonas Lange D David Brantmo C Fredrik Lestrup C Björn Stenberg D Erik Selim Lundkvist C Daniel Lill-Tony Andersson C Anders Sweanders Hansson S Alexander Buttafoco C Per Gustafsson D Gustav Wikman D _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
är väl knappast mycket lättare än A.Rooooos...... som ju fick åka sumo...... för övrigt vill jag ha kortare tävlingar och inga tidskval utan lottat start med mig alltid längst fram, dessutom vill jag ha dubbla motorer och bredare kurvor..... jaja, det är iaf hypotetiskt utan det hänger mest på om jag får åka iväg eller inte för sambon..... ![]() ![]() |
||||
Jag har haft lite småont i ryggen senaste veckan efter långloppet i Halmstad kombinerat med 100 mil i bil, när jag hjälpte morsan att byta till vinterhjul idag smällde det bara till i ryggen och musklerna känns rätt paj. Har fått massage nu och hoppas att det ska gå över.
I nuläget tveksamt att jag kan vara med, iaf på tjuvträningen. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||
Eftersom jag själv kört med ryggskott, kan jag intyga att det inte medför några problem. Möjligen kan det vara litet stöningt att komma ur karten, men eftersom RBC inte kräver några snabba förarbyten så brukar det också lösa sig. Kör hårt!
_________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
Bra med folk på tjuvträningen och tätt i täten. Lestrup 26.60, Robban Dahlgren 26.64 och Kalle Dejemyr 26.66 om jag minns rätt. Flera 26-tider noterades bl a av er egen general, som yvs litet över detta.
Syntes också några rejsaprofiler i vimlet och på banan, men de får lämna sina egna redogörelser........ Några anmälningar blev det också som jag trodde och några ytterligare är att vänta.Tjat lönar sig, men snälla, skicka mail, det är svårt att hålla reda på alla muntliga besked. RBC omgång 2 14/11-06 Lars Wiezell D Marcus Pallner C Peter Gutniak D Peter Myran Ahlsved C Thomas Grunert D Joen Hägglöf C Johan Hagegård S Jonas Lange D David Brantmo C Fredrik Lestrup C Björn Stenberg D Erik Selim Lundkvist C Daniel Lill-Tony Andersson C Anders Sweanders Hansson S Per Gustafsson D Gustav Wikman D Jesper ojala C Jesper Nilsson C Micke Edlund D Tony Cunning D Sandra C Fredrik Anth D Kalle Dejemyr C _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
Jo visst är det så, helt rätt, ska försöka komma dit o nöta några varv till innan entimmes racet. Har bara kört 12 varv hittills(med alldeles för mycket sladd i partiet direkt efter start/mål, fram till rakan ![]() Men kul är det!! _________________ Calle Corradin |
||||
I afton avgörs andra omgången av vinterns RBC. Möjligen med hjälp av visst tjatande, har startfältet växt till sig rejält. Än finns det dock plats fler. Ett snabbt mail till mig eller, vid svårartad beslutsångest, anmälan på plats är vad som gäller.
I Sumoklassen finns det gigantiska chanser att komma på pallen eftersom det bara är två man anmälda än så länge. Kassan öppnar som vanligt 19.00, förarmöte 19.30 och sedan åker vi. Prix 500:-. Publik och social smalltalkers är givetvis också välkomna till Racetown. RBC omgång 2 14/11-06 Lars Wiezell D Marcus Pallner C Peter Gutniak D Peter Myran Ahlsved C Thomas Grunert D Joen Hägglöf C Johan Hagegård S Jonas Lange D David Brantmo C Fredrik Lestrup C Björn Stenberg D Erik Selim Lundkvist C Daniel Lill-Tony Andersson C Anders Sweanders Hansson S Per Gustafsson D Gustav Wikman D Jesper ojala C Jesper Nilsson C Micke Edlund D Tony Cunning D Sandra oscarsson C Fredrik Anth D Kalle Dejemyr C _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
Jag kommer inte att köra igen förrän ryggen mår bättre. ![]() _________________ Anders Hansson |
||||
Anders,
Ett ärligt försök att testa kroppens förmåga (som i söndags), uppskattas alltid. God bättring och välkommen åter. Nu blir det dessvärre ännu lättare att ta hem Sumoklassen. De tunga pojkarna på rejsa borde förstås ta chansen att skriva in sig i historieböckerna när nu kraftkarlar för första gången premieras särskilt i RBC. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||
![]() Ta med dig en ordentligt mysig kudde och kom och kör istället! Det kan ju inte bli värre! "Smärta är när svagheten lämnar kroppen!". Och nu kan den få ramla av i farten... ![]() Kom och kör nu! ![]() |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7542 besök totalt |