|
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005

27 Okt 2006 14:44
| GT3 CS skrev: | Finns det någon sinnesfrisk person som skulle vilja köra den där lådbilen i 230+km/h!?  |
_________________ Emil Jönsson
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Trådstartare

27 Okt 2006 14:44
| Mattias B skrev: | Egentligen, varför är detta fordon mer olagligt att framföra på väg än en helbilsgodkänd
bil som är chipstrimmad? Man får väl inte ens sätta på andra bromsbelägg på
dem väl? |
Ingen skillnad på Roadkart'n & de som köper en ny bil & sedan trimmar den direkt.
Lika "olagliga" >
_________________ Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Trådstartare
EVO'n S Å L D !
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

27 Okt 2006 15:22
| KristianAE86 skrev: | Ingen skillnad på Roadkart'n & de som köper en ny bil & sedan trimmar den direkt.
Lika "olagliga" > | Likaså allt som inte är godkänt vid en noggrann flygande besiktning.
Men Roadkarten signalerar moddat fordon lite mer än en chippad BMW.
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Trådstartare

27 Okt 2006 15:38
| Niklas Falk skrev: | ikaså allt som inte är godkänt vid en noggrann flygande besiktning.
Men Roadkarten signalerar moddat fordon lite mer än en chippad BMW. |
helt riktigt - men vilken "tjänsteman" vet hur en orginal roadkart ser ut då ?
Det löser sig garanterat - har som sagt redan ett par bud - får se hur de slår ut.
EVO'n S Å L D !
|
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005

31 Okt 2006 18:57
Senast ändrad av Emil Jönsson, 31 Okt 2006 22:17, ändrad totalt 1 gång
Efter en funktionstest ikväll kan ja informera om att den funkade
Tackar för åkturen
Tror faktiskt denhär åkturen slog min tur i en viper i sommras
_________________ Emil Jönsson
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

31 Okt 2006 19:30
| Niklas Falk skrev: | | KristianAE86 skrev: | Ingen skillnad på Roadkart'n & de som köper en ny bil & sedan trimmar den direkt.
Lika "olagliga" > | Likaså allt som inte är godkänt vid en noggrann flygande besiktning.
Men Roadkarten signalerar moddat fordon lite mer än en chippad BMW. |
Ja men jämför den med den så kallade "Dahlbäck" Golfen då?
Den är exakt samma sak som denna crosskart.
och på den gnäller ingen?
Den har ju diskuterats på mååånga forum men iaf rullar den på vägarna!
_________________ Jocke Hellqvist.
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

31 Okt 2006 20:16
| Lillen skrev: | Ja men jämför den med den så kallade "Dahlbäck" Golfen då?
Den är exakt samma sak som denna crosskart.
och på den gnäller ingen?
Den har ju diskuterats på mååånga forum men iaf rullar den på vägarna! | Jag skulle aldrig påstå att Dahlbäcks Golf skulle klara en flygande.
Men siluetten av en Golf är lite vanligare än siluetten av Roadkarten. Jag skulle iaf bli lite nyfiken om jag varit trafikpolis (med gott om tid) och mött Roadkarten på vägen.
Du kan ju stämpla in ett (reggat) chassinummer på en Top Fuel och hänga dit en skylt också om vi ska nämna orimligheter. Men lagbrottet är detsamma som att köra vilken bil som helst i oregistrerat skick (olovlig körning och föreläggande om regbesiktning).
Det enda som skiljer är risken att bli upptäckt.
|
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

31 Okt 2006 20:24
Jag tänker mer på en eventuell skada på min eller annans person. Hur ställer sig försäkringsbolaget?
Tråkig man är... Man behöver ju inte köra den på väg...
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Trådstartare

31 Okt 2006 21:10
| Roger Gustafsson skrev: | Jag tänker mer på en eventuell skada på min eller annans person. Hur ställer sig försäkringsbolaget?
Tråkig man är... Man behöver ju inte köra den på väg...  |
Trafikförsäkringen gäller oavsett vad du stoppar i för motor - så länge som fordonet är skattat & i trafik.
Finns domstolsmål som ger rätt till fyllechaufförer som kör med 1,5 i promille & fått ut ALLT på trafikförsäkrningen med dubblad självrisk - dessa borde ju inte få ett öre - om du jämför med min roadkart om jag krockar den - Anser jag själv.
EVO'n S Å L D !
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Trådstartare

31 Okt 2006 21:12
Senast ändrad av Kristian Hesselmark, 31 Okt 2006 21:15, ändrad totalt 1 gång
| Niklas Falk skrev: | | Träsko-snack |
Dahlbäck påstod ju i en intervju i Motorjournalen att han blitt stoppad av trafikpolisen & de inte fattat nånting alls.
Jag har även orginal chassienummer på orginalplats.
EVO'n S Å L D !
|
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

31 Okt 2006 21:12
| KristianAE86 skrev: | | Roger Gustafsson skrev: | Jag tänker mer på en eventuell skada på min eller annans person. Hur ställer sig försäkringsbolaget?
Tråkig man är... Man behöver ju inte köra den på väg...  |
Trafikförsäkringen gäller oavsett vad du stoppar i för motor - så länge som fordonet är skattat & i trafik.
Finns domstolsmål som ger rätt till fyllechaufförer som kör med 1,5 i promille & fått ut ALLT på trafikförsäkrningen med dubblad självrisk - dessa borde ju inte få ett öre - om du jämför med min roadkart om jag krockar den - Anser jag själv. |
Det har du rätt i!
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

31 Okt 2006 21:19
| KristianAE86 skrev: | | Niklas Falk skrev: | | Träsko-snack |
Dahlbäck påstod ju i en intervju i Motorjournalen att han blitt stoppad av trafikpolisen & de inte fattat nånting alls. | Det är ju det som vi är många som lever på, hoppet om okunskap hos trafikpolis och besiktningsmän, men det är inget att lita på.
Hoppas att du hittar en intresserad köpare, det är många skojtimmar kvar innan den blir obesiktad, och sen går den ju bra att leka med off-road (om man inte orkar bygga tillbaka och besikta).
|
Tomas L
Boden
Här sen Dec 2005

01 Nov 2006 23:12
Den första länken gäller ju bara om säljaren är bilhandlare, inte privatperson.
Den andra länken är för privatförsäljning och säger ju i princip att säljaren går säker om han anger befintligt skick och inte medvetet ljuger om bilens skick. Någon sexmånaders regel kan jag inte hitta för privatköp.
_________________ Tomas Lindbäck
|
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005

01 Nov 2006 23:44
| Tomas L skrev: |
Den första länken gäller ju bara om säljaren är bilhandlare, inte privatperson.
Den andra länken är för privatförsäljning och säger ju i princip att säljaren går säker om han anger befintligt skick och inte medvetet ljuger om bilens skick. Någon sexmånaders regel kan jag inte hitta för privatköp. |
Jag kom fram till samma sak men kommenterade aldrig. Köparen kommer har väldigt svårt att bevisa att säljaren visste om felet.
_________________ Sebastian Gottfridsson
Mazda Rx-7 -94
|
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Trådstartare

14 Dec 2006 23:41
S Å L D !
Tråden kan låsas !
EVO'n S Å L D !
|
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

15 Dec 2006 10:35
| KristianAE86 skrev: | | Tråden kan låsas ! | Lägg till Såld i topic så blir den bortglömd rätt fort (ingen mening att slösa moderatorminuter på att låsa).
|
|