Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Börja köra rallycross?
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (19396 totalt)
MartinSkarin
Värnamo
Här sen Sep 2005

Corsa B vet jag att det går ett antal i rallycross, vet inte vad dom kör för klasser dock men det finns ju även en del i Rally så delar och kunskap finns det gott om, Opel har ju en grymt fin motor att trimma med i C20XE:n.

BMW:n är väl en häftig bil speciellt för dig som gillar RWD, BMW är ju hyfsade på att bygga motorer dom med om du väljer att inte åka Volvospis så går det säkert få effekt ur dom med. En sexa tycker jag låter som ett trevligt val, man såg ju t.ex. fords 5:or (va d va?) i STCC som gick väldigt fint jämfört med de andras 4:or så lite cylandrar extra är nog inte fel .

Citera
Ozze
västerås
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Re:

MartinSkarin skrev:
Corsa B vet jag att det går ett antal i rallycross, vet inte vad dom kör för klasser dock men det finns ju även en del i Rally så delar och kunskap finns det gott om, Opel har ju en grymt fin motor att trimma med i C20XE:n.

BMW:n är väl en häftig bil speciellt för dig som gillar RWD, BMW är ju hyfsade på att bygga motorer dom med om du väljer att inte åka Volvospis så går det säkert få effekt ur dom med. En sexa tycker jag låter som ett trevligt val, man såg ju t.ex. fords 5:or (va d va?) i STCC som gick väldigt fint jämfört med de andras 4:or så lite cylandrar extra är nog inte fel .

Är inte fords 5:a egentligen volvos 5:a? Det skulle ju kunna vara en idé iofs, kompisen har möjlighet att få fram rätt mycket volvo prytlar till bra pris så kanske är en stark kandidat.

Jo c20XE:n verkar vara fin motor, men då jag skall åka 2150 (iaf till en början) så är den inte tillåten att åka med.. man får nämligen ha max 2 ventiler per cylinder...

MVH

Arvika
Här sen Okt 2005

jag läste lite i reglementet och man får göra ändring i sprutet tex. byta chip men då tar det alla 20 poeng. Förgasare får du byta munstycke och göra som du vill med och vad för förasare du använder är fritt.
Nej jag har inte åkt 2150 men jag håller på att bygga en 240 och ska förhåppningsvis åka i sommar.
men det blir i juniorklassen isf.
Jag bygger med mycke låg budget för jag går fortfarande i skolan så jag har köpt en komplet b20 som har 180hk och det räcker ju inte långt thumbs down men jag får ju iaf åka thumbs up

Q-bone
Vråka(Västervik)
Här sen Feb 2007

Ny på att skriva
inlägg i forumet

jag vill tillägga att det är inte billigt att bygga själv, man ska ha det , det, det och så måste man ha det. jag skulle köpa en klar!

det med bmw:s 6:a vs volvo 4:a, 6:a tung och dyr(?)

BMW med volvo motor och växellåda http://www.garaget.org/Qbone

Svenne-Motorsport.se
Stora Höga
Här sen Jan 2006

Började min rallycross karriär i 2150 junior Götalandscupen. Opel Ascona B bilstein dämpning sachs fjädrar och nylon bussningar och kort Styrväxel. Volvo motor med Kent Karlsson topp och 45or. Volvo M45 låda. Denna kombination blev grymt startsnabb och relativt bra väghållning. Vann cupen de två år jag körde

Volvo S40 IGMAB
Citera
Allmänt banåkaforum
Börja köra rallycross?
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (19396 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande