Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2557 besök totalt |
får väl ställa mig i skamvrån lite vad gäller har testat och inte, jag har lyssnat till m3or men inte kört någon. Vad gäller ljudet i e46 m3 så blev jag lite besviken, den skriker som om den nästan vore sönder!? ![]() Har inte heller kört en s2000, men blev mer imponerad av en inte allt för avlägsen släkting integra Type-R än av m3 motorn. För övrigt föredrar jag ljudet i min impreza över e46 m3, men jag är väl skadad ![]() Vet inte om det är någon alls likhet mellan motorljud i e36 328 och m3, men 328an va också något av en besvikelse, visst den gick väldigt jämnt å fint men inte speciellt upphetsande. _________________ Pontus Fyhr |
||||
Vi ska nog inte jämföra BMW:s M-motorer med deras mindre vässade kusiner... Respons och gång är inte på långa vägar den samma. Även om tex en 328 står sig mkt väl i konkurensen. Ett mästerverk inom sitt segment.
"M3:an skriker som om den går sönder..." Du gillar inte F1-motorer heller då? Det handlar om varvtal för att klämma ur dessa otroliga effekter. Hur du sedan kan vara mer imponerad av Type R-motorn jämför M3:an vet inte jag... Du säger ju själv att du inte provat ngn???!!! För som jag sagt tidigare, det går inte att säga ngn om HUR effekten levereras genom att kolla på, i sig, imponerande litereffekt. Att man sedan fäöredrar en viss motortyp personligen är ju en annan sak. Skitbra att du är nöjd med den bil du valt...personligen väljer jag inte att kommenterar din jämförelse... ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2557 besök totalt |