| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Svängjänk... i gulfkostym!
|
1 besök senaste veckan (6856 totalt) |
|
Hittade en helt underbar sida om Trans Am serien med historiska bilar.
Här snackar vi riktiga SVÄNGJÄNK och inte bling-bling för gata och parkeringsplatser tapeteserade med vägverkskoner
KUl att se att Jänkarna faktiskt kan vara rikigt seriösa racers också Jag tror Jeppson kan gilla sidan extra mycket, såg en race Firebird bland alla snygga bilder i bildarkivet. Länken är: http://www.trans-amseries.com/homepa _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
|
Re:
Kollade lite på bilderna och förarlistan.. Hittade det jag letade efter, Brock Yates, jounalist på Car & Driver, som gjorde en artikelserie om/"i form av" sin korta racekarriär. Han körde Warren Agors andrabil ett år. Artikelserien kom ut som en bok, Sunday Driver. Den boken är den mest sönderlästa jag äger. Ser ni ett ex så köp den! Tre läsvärda kapitel handlar om: När Car&Driver som enda tidning korade värsta muskebilen utan att ta hänsyn till vem som betalade annonserna. När Yates och Gurney delade en Ferrari på Cannonball-tävlingen. När Yates var mek på en TransAm-challenger och allt sket sig.. kapitlet slutar "Thats racing, aint it a bitch". Men framförallt om en halv säsong i TransAm. _________________ Arne Lindgren |
||
|
Re:
jeg kunne ikke vert mere enig. alt annent enn "gulf" i alle fall. jeg er rett og slett lei av det, hvor blir det av orginaliteten og egne design ? biler var helt rå, en av få ganger noe fra statene har gitt meg "vil ha begjær"
_________________ Aksel Ness |
||
|
Ja det är rätt intressant. Under tidigt 90-tal fick jag för mig att ha en historisk racer i Gulf-färgschema.
Då var det knappast några som brydde sig, frånsett de som var freak på McQuens gamla film frå LeMans.
Nu blev det ingen bil i den lackerignen då, och idag börjar jag bli lite lätt tveksam, då det blivit så trendriktigt retro, att magin börjar blekna lite.
Men fortfarande kan jag inte helt tänka bort en Gr2 trimmad Opel Rekord C i Gulfskrud riktigt som framtida projekt. Är nog så att vissa bilar känns mera äkta i det färgschemat än andra. En 70-tals racer, oavsetto m det är en Saloon, sportvagsnprototy, eller formelbil känns mera rätt en modern skapelse som Elisen tycker jag. Däremot tycekr jag inte att Camaron var så speciellt mer upphetsande i primergrått. Men det kanske beror på vårt lågnmsloppsteams 3 st matt JAS-grå Saabar gjort mig imun
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
|
Re: Svängjänk... i gulfkostym!
Å så vacker! Så brutal! Så grym! jag blir tårögd... Tidernas finaste kaross |
||
|
|
||
|
|
||
|
Re:
Javisst, varför klistra på nåt som ändå inte ska vara där? onödig vikt om inte annat, annars är den helfet! _________________ Eric Bolin |
||
|
|
||
|
Re:
Jag hade inte kunnat hålla med mera. Jag har svårt för Ford GT (den moderna alltså) i Gulfkostym, och när man applicerar det lite här o var blir det estetisk krock i skallen för mig. Man kan helt klart göra stilbrott ... men då är man ute på väldigt hal och micrometer-tunn is. Men denna är klockren....... _________________ David Olsson |
||
![]() |
Bilder o videos
Svängjänk... i gulfkostym!
|
1 besök senaste veckan (6856 totalt) |