Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14294 besök totalt |
Glömt att uppdatera lite granna, har beställt dessa grejjer.
![]() Strömstabilisator ![]() Fjäderbensstag ![]() Camber kitt bak, så kan man ställa -5 grader ![]() ![]() ![]() och dessa fälgar i 17x8" Har också beställt mugen oljelock, samt J's Racing kylarlock. oljelocket är för bling bling, men kylarlockat har faktiskt funktion, det höjer upp trycket i kylet, så blir kokpunkten ännu högre för vattnet.. och fronten samt vingen är inne på lack också ![]() MVH István _________________ István Csiszár |
||
Re:
Jo de är: T1R reservoir tank covers serve three purposes. One, they help keep the reservoir tank caps in place during racing and spirited driving, helping prevent spillage of vital fluids. Special outstanding yellow is used for representing high quality and the newest trend. _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Tack så mkt alla!
Jag har väntat på att killen ska skicka bänkpapprena på datorn, de ska komma imorgon, så lägger upp de istället så får ni se ![]() Efter lite tänkanden, och iom att ja tycker det känns som om att kopplingen börjar ta längre ut nu än va den gjorde innan. Så blev det till att beställa ett Exedy Steg 1 organisk koppling med lättat svänghjul, detta svänghjul väger 3,9kg mot mitt original på 7kg (faceliftens svänghjul väger 4,7kg) Iom att jag ändå ska ha ner växellådan när Quaife diffen ska i, så slänger jag i detta med. Inte skoj om kopplingen går mitt i sommaren, och beställa hem koppling då, plocka ner lådan igen m.m. Så jag tar det säkra före det osäkra! MVH István _________________ István Csiszár |
||
Lite uppdatering nudå, va längesen ja skrev här, mugen sakerna sitter på bilen, fälgarna med, diff koppling å svänghjul ligger fortfarande och väntar på montering.
Men, har däremot vart på Superstage idag, och är väldigt nöjd me tiderna, kunde kört lite bättre, vet vissa ställen ja tabba mig på, men den bästa tiden blev 1.28,04s, grejen var att den repan så fick jag inte i 2an när jag skulle in i "mål" eller ja trodde att ja hade fått i den, när ja gasa så hände inget, å i typ "panik" så drämde ja bara i 3an i typ 40km/h å "rulla" in i den tiden. Körde 4st 1min28s tider, och 3st 1.29tider, varav en var med passagerare Så nu ska fan diffen och allt på, och siktet är inställt på en 1.26 tid Tyvärr han vi bara köra 4 pass, nu, hade gärna velat köra nån till, då man förbättra sig hela tiden, då hade 1.27tiden suttit tror jag.. Men men, nästa gång så ![]() Lite bilder på hur bilen ser ut i dagsläget! ![]() ![]() ![]() Bild från superstage me mina små fälgar me r-däck ![]() Var även på mantorp 1a maj, å bilen gick över förväntan där med, körde inte så jätte seriöst. Men några klockade mig på 1.37tider nåt varv, så de gick la hyffsat iaf ![]() Så totalt sett så är jag mkt nöjd me lilla bilen! MVH István _________________ István Csiszár |
||
Inte uppdaterat här på jätte länge igen.
Har iofs inte hänt så mkt sen sist heller, mer än att jag vart på Superstage igen. Vi va bara 10pers som hyrde banan, så det sattes mkt bra tider, min bästa notering blev 1.26,19 ![]() MVH _________________ István Csiszár |
||
Kanske dags att uppdatera lite, var väldigt längesedan.
Inför 2008, så har jag skaffat mig Avon ZZR 225/45-17" däck. Ville gå upp i storlek så jag kunde åka på lite bredare däck, så har sålt mina 15" fälgar. Sålde även mina 17" med gatdäcken, och ska nu köpa mig OZ Superleggera 17x8". Ska lacka om dessa, tror i en mörkgrå nyans, bättre ET på dessa fälgar, så de kommer sitta bra! ![]() Har köpt mig en Sparco EVo stol, som sitter monterat i bilen. Köpt en Cusco 1,5 vägs lamelldiff, samt en låda från en 05a som bara gått 1500 mil som jag skall montera diffen i. Detta ska va bland de värsta diffarna till dessa bilar, värre än Quaife m.m. så hoppas de bettar på bra ut ur kurvorna ![]() Fick tag på en originalkoppling för jäkligt bra pris, så köpte den med, letar efter ett svänghjul med! ![]() Väntar på ett nytt insug från andra sidan oceanen, ska köpa mig lite större spridare, och på detta blir en ny mapp. Räknar med att få ut ungefär 230hk på framhjulen, alltså ca 10hk ökning från förra året. Köpt lite småsaker som Sparco pedaler. Mugen front för att komplettera utseendet. ![]() Ska köpa XP10or som frambelägg, XP8or bak, stålomspunna bromsslangar, fixa ordentlig kylning till bromsarna. Så här ser bilen ut i garaget just nu. ![]() ![]() Mål inför 2008: Köra SS under 1.25 Köra A-torp under 1.55 Köra Kullen på eller under 1.03 Köra mantorp under 1.35 Köra så mkt som möjligt, och ev. en resa till ringen, dock så är min bil alldeles för hård för det känns de som. MVH István _________________ István Csiszár |
||
Verkligen en trevlig bil du fått till där Istvan. Mappningen du har gjort är den gjord med original motorstyrning eller är det eftermarknads? Vet inte om Hondata K-pro är originalet.
|
||
Hondata K-pro är ett litet kretskort med USB-kontakt som lödes fast inuti originalecun.
Detta ger full kontroll över original motorstyrning, loggning mm ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14294 besök totalt |