Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4582 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
På den filmen jag såg stod det insug (inlet manifold=insug manifold=grenrör), troligt att det blir överhettat om han kör med lustgas som håller typ -80 grader.... ![]() Nä, Flåklypa Grand Prix ska det va! ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Jämfört med TF&TF är ju Driven och Days of Thunder rena mästerverken, det torde säga en hel del. ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Självklart har man Flåklypa Grand Prix på DVD! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||||||||||||||||
och vad är det för fel på riskokare nu då? ![]() ![]() /J - risälskare |
||||||||||||||||||||||||
Jag såg The fast and the Furious på bio. Eftersom jag hade hört talas om något efter eftertexterna satt jag kvar. Det kändes lite fånigt att vara den enda i hela salongen som såg hela filmen...
Jag såg nånstans att Taxi 3 var på gång. Den ska jag köpa på DVD! Min blygsamma DVD-samling består av: Taxi, Taxi 2 och The worlds greatest Rally cars. Eftersom jag inte har nån TV så måste jag tyvärr använda projektorn och se filmerna med c:a 100-tums bild. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||||||||||||||||||
Hej!
Mäkinen> Taxi 3 är inte bara på gång, den är klar. Vad sägs om allas vår Sylle Stallone i en av rollerna? ![]() ![]() ![]() mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||||||||||||||||||||||
"Mitt" alternativ: "såg halva men blev så illamående att jag fick sluta" fanns inte heller med...
Jag har inte heller sett "Getaway in Ståkkhålm". (vilket jag är EXTREMT stolt över) Jag har dock så mycket dubbelmoral att jag tycker den franska filmen "Rendezvous" är kittlande bra. ![]() "Flåklypa Grand Prix" såg jag på bio när den var ny. Jag var tagen i flera månader efteråt, och när NRK (jäpp jag har den inspelad på originalspråket givetvis) visade den för ett par år sedan var det en rejält laddad hr Johansson som blev som barn på nytt igen! Den var lika bra som då!!! ![]() Tillhör väl f.ö tydligen ett fåtal som gillar "Gone in 60 seconds" (den nyare) och äälskar "Nu blåser vi snuten"... Erkänner motvilligt att jag inte sett "Le mans". ![]() (däremot innehar jag Bullitt som ses ibland) _________________ /Mathias |
||||||||||||||||||||||||
Såg faktiskt F&F för bara någon vecka sedan. Den var klart värd pengarna (100% gratis
![]() ![]() (en favvofilm med bilåka är Ronin ![]() _________________ ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Gjorde precis ännu ett "misslyckat" försök att seriöst titta på 2 Fast 2 Furious.
Jag orkar helt enkelt inte med att titta på en så dålig film. Och jag gillar normalt sätt b-filmer (på ett halvironiskt sätt). ![]() Vad jag känner dock när jag tittar på den är den direkta rädslan för att folk, precis som efter The Fast And The Furious tar efter handlingarna - de som tittade på ettan började köra streetrace. Men i tvåan så början man köra rena road races á la getaways vilket jag innerligt hoppas inte alla artonåringar börjar ta efter. |
||||||||||||||||||||||||
OK, i dessa filmer är det mest japanska bilar, men för mig spelar det ingen roll om man hänger på 150kg plastprylar, tar bort fjädrarna, hakar på 23" hjul med 15 profil, mer neonrör än på manhattan, megaturbo och lustig gas och gör det på en Volvo, BMW, VW, Porsche, Ford........ det blir för mig en "Riceboy" av det hur som helst. ![]() En schyst Subaru är mer "Rally" för mig och det uppskattar jag stort, riskokare eller inte ![]() ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||||||||||||||||||||||
Jag såg Taxi 3 häromdan, den är väldigt överdriven mot Taxi 1 & 2. Men rolig var den och snabbt går det. ![]() ![]() Btw, någon som har sett The Transporter? Det är väl ingen bilfilm, men han kör en Bmw 740 som låter gött, och han spinner mycket ![]() ![]() ![]() EDIT: Är trött nu på morgonen, självklart en 740 ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Tur att jag är nitton då ![]() Nej, men jag har faktiskt lagt ned det där ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Taxi 3? Vart såg du den? Finns den att hämta hem på internet redan kanske? F'resten kör han väll en 740 i transporter? |
||||||||||||||||||||||||
Jag som är trött ![]() Japp, svcd, har inte hittat med svensktext än bara, men engelsk som tur är. |
||||||||||||||||||||||||
Ando> Jo, jag håller med. 1 & 2 är bättre än 3.
The Transporter var väl "sådär" minst sagt. Manusförfattaren sov nog bort de flesta fysiklektionerna, men men... kanske är jag som är tråkig och vill se realistiska bilscener? ![]() ![]() mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Bara o sätta igång kazaa o leta ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Nej, aldrig i livet, då får du ju bra en massa spyware, DC är störst, bäst och vackrast. ![]() Rangnar: Jo, jag vill också har verklighetstrogna filmer, men nu så måste tydligen filmer göras till en bred publik med mycket action, och otroliga lufärder. Därimot Driven, det är en otroligt realistisk film (ironi) ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Såg 2fast 2 furious igår. Tyckte att den var sådär. Klart bättre än The Fast and the Furious. Men som sagt filmen är ganska överdriven men det gör ju inte filmen unik direkt.
![]() Men Nissan Skyline R34 är inte dumt. ![]() _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4582 besök totalt |