Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5857 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tips !! om du verkligen vill lära dig meka .... frivillig anmäl dig till något raceteam som lärling både hemma och ute på tävlingar.... då lär du dig allt snabbt och enkelt.... Och som bieffekt så får du säkert mycket bättre möjligheter till att fixa med egen bil med när tid och lust faller på. och vem vet.... du kanske slutar som huvudmek i Mclaren eller något annat topp-team med miljonlön ![]() |
Detdär var mer än skitsmart tipsat!!! ![]() Varför tänkte vi andra inte på det? ![]() ![]() ![]() |
Det där låter skitsmart! Får se hur det går med studerandet nu till hösten, annars så börjar jag ragga SLC team som är villiga att "handskas" med lärlingar ![]() Några bra tips på trevliga team i Sthlms området kanske? ![]() |
Amen! |
Men M10 som sitter i E30 är väll en insprutningsmotor? Skulle det inte vara förgasarnmotor för att få krut i bilen? Sen så är juh den från 88 mycket finare ![]() F'resten så har jag en fundering. E30 320 med 325 motor? Vad säger Bilprovning om det? Vad säger försäkringsbolaget om det? Eller ska jag lägga ned alla trimmplaner och köpa en E28 528i kanske? P.S. Efter att ha blivit påhoppad av alla som jag känner så tror jag nog inte att Fården blir ett långvarigt kapittel i mitt liv längre ![]() |
Andrew:
Du skall skita fullständigt vad andra tycker, kan man få fart och åka bana med en voflo 240 så varför skulle inte en bök fåååård???? Men i prinsip så spelar det ingen roll vad man väljer det blir bara mer eller mindre arbete att få skrotet åkbart, i de flästa fall så blir det mer arbete/pengar än man täckt sig i alla fall. Så välj vad du tycker. om jag skall prata i egen sak så, så halkade jag in på ett spår för många år sedan och där är jag fortfarande, utväckling vad är det????? Mitt bilval är totalt tvärfel, jag har funder på att söka proffs hjälp för åkommman men förmodligen hjälper det bara med en amputation gäms med axlarna. _________________ Johan Sjölinder |
Hej
320 med 325-motor? Är båda sexor från början ser ASB knappast skillnad, det går att regga om men är bökigt - bättre att köpa 325 direkt. Försäkringsbolag kan bli griniga om man kört med "fel" motor. Apropå det, har du funderat på vad objekten kostar att försäkra? En fördel med Sierra är kanske att den kan vara billigare och försäkra, och den kanske klarar sig med trafikförsäkring/halvförsäkring? Sen håller jag med Fuling - lyssna inte för mycket på andra "experters" åsikter om vilka bilar man kan ha. Väljer man att köra Ford blir man trackad, det är nåt man får ta. Många tystnar efter en provtur ;-) /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
om det bara hade handlat om att åka bana med bilen hade jag inte brytt mig särskillt mycket, men nu handlar det om en bil som skall användas både som bruksbil och fungera som banbil. och jag hade inte tvekat en sekund på att ha kvar forden, men sen fick jag reda på att det var den innan faceliften(jag tål inte dom dära lysena). Vad är du insyltad i för bil då? ![]() |
_________________ Johan Sjölinder |
Beig Toktrimmad Saab? ![]() |
En av rejsa.nu:s coolaste bilar! ![]() Så fel, men så rätt. |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5857 besök totalt |