Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 17974 besök totalt |
Har åkt i många år med Bistein sprint och det har funkat bra.
Har nu byggt om fjäderbenen fram och bak, med rediga fjädrar men jag kommer fortfarande åka med mina gamla sprint dämpare. Ta en titt på min bil så ska jag försöka lägga upp ett par bilder. _________________ Henrik Andersson |
||
Nu när snön har försvunnit och man kan ta sig in i garaget igen så gjorde jag ett litet ryck igår..
Plockade ut resten av mattorna som var kvar i bilen. Vägde bly f.ö. ![]() Så här mycket har jag tagit ur bilen, det blir en hel del vikt man sparar.. ![]() Började med att plocka ner fronten också för att få plats med lite mer muskler ![]() ![]() Bilen är än så länge väldigt lättmekad, ingen rost alls och inget sitter så hårt att man måste bränna loss det som det har varit med dom andra bilarna jag har gjort något större med. år hoppas att det fortsätter i den stilen.. Jag har dessuton hittat en hel del pengar i bilen så forstätter det i denna takten så kommer bygget att gå +-0 big_smile |
||
Var en runda i garaget idag och..
Plockade ur instrumentbrädan.. ![]() och tog bort alla bälten, lite sladdar och annat bröte.. ![]() och förberedde lite för att lyfta motorn.. ![]() Ska försöka lyta ur motorn nästa helg sen är den till salu om någon skulle vara intresserad.. |
||
F-sen vad många fina E28-or det fanns bilder på här då.
![]() Jag har förvisso haft en E28, en otroligt sunkig 518iS -88 som skulle fungera som vinterbil men den gick sönder så ofta så till slut tröttnade jag och ställde på dåvarande busbilen trots att det var två vintermånader kvar... ![]() Vad har du för planer på motor? Jag tänkte mest på möjligheterna att besiktiga den och då är någon M20 nästan enda möjligheten om man inte vill byta motor eller chansa en gång per år. Bortsett från det så finns det ju en massa trevliga motorer som passar. |
||
Re:
Just nu lutar det faktiskt åt M20B25 men jag är i princip öppen för vad som helst när man väl har pengar. Men turbo kommer det nog att bli i alla fall. Det här med besiktning och så tar jag som det kommer.. Det här är min 8:de E28 nu så det är svårt att slita sig från dessa snygga klassiker ![]() |
||
Igår var jag en sväng i garaget..
Lyfte ur motorn. Snygg vinkel va ![]() ![]() Men det gick till slut med hjälp av garagekompisen med enorma biceps.. ![]() ![]() Plockade ner avgassystemet också då jag blev trött på att få en massa skit i ögonen när jag skulle lossa v-lådan.. ![]() Idag kommer det nog lite godis till bilen så jag kommer att åka ut en sväng till garaget, bilder kommer ![]() |
||
Snofsiga fälgar, men... Jag försökte köra med BBS RC, 18*8,5", ET13 med 235:or fram och 255:or bak. Bilen är i och för sig maxsänkt, vilket jag antar att din också kommer att bli, och det gick inte. Trots avsaknad av skärmkanter och hårda fjädrar. Det hade nog gått om man kunde svarva ned ET:t på fälgarna (maximalt kunde man nog svarva ned dem 3-4 mm), men jag tyckte inte att det var värt det.
_________________ Johan Lindgren ![]() |
||
Re:
Hmm låter ju inte bra det där ![]() |
||
Kommer att bli kalasfint med dom fälgarna! Bredd och ET i sig är inga problem, kör själv med samma mått runt om, fast på 17"-fälgar. Men fälgarnas diamater är ju ganska ointressant eftersom det är hjulets totala omkrets som är viktig.
![]() Däremot kan du nog glömma 255:or bak. För det första känns 255 aldeles för brett för 8,5"-fälgar, men det är ju en smaksak. För det andra blir det nog för brett för bilen, med tanke på fälgarnas ET. Själv kör jag med 225/45 på mina fälgar, så 225/40 eller 235/40 borde gå att klämma på din bil utan större problem. Kan ju även skilja lite på utformningen av däcksidan mellan olika fabrikat. Givetvis beror det även på hur mycket du tänkt sänka bilen också. ![]() Så här ser det ut på min E28 med 8,5x17" och ET13 i alla fall. Lite lagom sänkt och med lätt masserade skärmkanter. ![]() ![]() Hittade även bilder på en dansk M5 E28 med BBS 18" 8,5" ET13 fram och 10" ET28 bak. ![]() ![]() ![]() _________________ Mikael Färnström BMW E24 BMW E28 BMW E39 BMW CS #3981 |
||
Jag har m5 3.8 nürnburgfälgarna på min m535 med h&r fjädrar!
sitter 245 40 17 bak på 9 " fälg och 225 45 17 fram på 8", tar inte i nånstanns med 5 pers i bilen. Ballt projekt annars! _________________ Mvh Oliver Kraigher Bjuhr BMW m5 e39 -00 |
||
Re:
Beror på vilket ET fälgen har. ET 13 på 8,5"-fälgar blir tight! ![]() _________________ Mikael Färnström BMW E24 BMW E28 BMW E39 BMW CS #3981 |
||
okey då ..
![]() och dedär med dämpare! jag åker med bilstein sprint runt om på min m535a och dom värkar funka riktigt bra! kostade mig 7405:- + att ja har H&R fjädrar å m5 e28 krängare! riktigt stabil och härlig i kurvorna.. _________________ Mvh Oliver Kraigher Bjuhr BMW m5 e39 -00 |
||
Det verkar vara skillnad från bil till bil det där med fälgar! Vissa har inga problem alls att få på 18"are medans vissa inte kan alls
![]() Men det ska nog gå på något sätt, man får våldta skärmkanterna i värsta fall.. Den blåa M5:an var ju riktigt, riktigt snygg!! |
||
Ja, alltså, som sagt: Vad jag skrev vet jag, eftersom jag har provat. Så håll dig till vettig rullomkrets och bredd.
![]() Jag hade 255:or på mina 8,5" RC och det såg kanonfint ut. Nu har jag 255:or på mina 9" och det ser också kanonfint ut. Jättebra, jättefint. Det beror lite på däckfabrikat. _________________ Johan Lindgren ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 17974 besök totalt |