Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 47 besök senaste veckan (15294 totalt) |
Lånat från TPC, givetvis med tillåtelse från den ursprungliga inläggskaparen....:
![]() ![]() _________________ Mikael Persson |
||||||
Då Leif själv inte verkar känna sig som hemma här riktigt än tänkte jag hjälpa till lite....
....skamlöst stulet från TPC:s forum:
Kan bara önska att man någon gång i framtiden får 240:in att låta så underbart! _________________ Mikael Persson |
||||||
Re:
Din bil gick ju rätt bra med typ halva den effekten Maciek! Tack för turen ner till Falkenberg förresten. _________________ Mattias Bengtsson 911 -78 Lådbil |
||||||
Re:
Var o körde på Rudskogen i söndags, o det gick bätter än jag hade ränknat med.. Men det börja inte så bra, regna när vi skulle ut o köra och har man inte några torkare på bilen så är det svårt att se vart man skall åka.. Nästan så att jag inte hitta av banan ![]() Men andra vändan var det nästan tort och då kunnde jag köra på lite mer.. Men då hoppa remen av så jag fick inte någon laddning på batteriet > ![]() Men tredje gången ut så funka allt.. Väghållningen o allt funka kanon, bromsarna funka okej.. Var riktigt skoj o köra.. Nästa pass så var man riktigt tagad för att köra hårt och det blev det.. Men efter en go avåkning så banka det i motorn och då var det slut kört.. Men nu är det fixat o det blir mer körning i helgen ![]() om allt funkar så köra jag på Knutstorp 15juli med mer effekt ![]() _________________ Leif Hermansson |
||||||
En får säga grattis till repotaget i senaste Street & Strip Magazine.
![]() Har stakarna dykt upp än? ![]() |
||||||
Re:
Kan svara åt Leif . Bilen går på E85. Vad prylarna kostar ? Tja mycket pengar ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Re:
ok, kanske ska fråga så här i stället: Hur mycket av originalgrejorna i motorn klarar sådan effekt? ![]() Det är ju onekligen intressant att det går att få ut så mycket pulver ur en av Sveriges vanligaste snurror. _________________ Anders Hansson |
||||||
|
||||||
RIKTIGT FIN 850, så där dom ska se ut...
och vilket effekt monster sen då.. underbart ![]() När blir de några strippen tider då? Va siktar du på för tider? ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||||
Re:
Hela motorn är original förutom vevstakarna annars är allting Volvo original ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 47 besök senaste veckan (15294 totalt) |