| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bygga provisorisk lackbox
|
30 besök senaste veckan (18274 totalt) |
|
lackade min subframe för ca 2 veckor sedan i ett mindre rum som jag täckte helt med presseningar osv.. funkade helt ok de rummet hade ett utsug som kapslades in i "boxen" somm byggdes där inne.
trots rejält utsug så dammade det något fruktansvärt av färgen, o nu i efterhand så ångrar jag att jag inte hade mer än bara heltäckande klädsel o skyddsmask.. ett par tätslutande skyddsglasögon rekomderas starkt! har gått med huvudvärk samt irritation i ögonen konstant sedan jag målade. lycka till med lackandet!
_________________ Jonas Fagerö CHEVA NOVA 1972 |
|
Party !
Vi lackar i ett partytält som vi ställer ute (när det är skapligt varmt) sen bär vi in dom lösa grejorna i garaget för tork.Det fungerar utvärkt. PS har stuligt iden av en som körde s40 och lackade dörrar o skärmar efter varje race. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
|
Jag brukar lacka ute i det fria tidigt på morgonen (på sommarhalvåret förstås
) när solen precis gått upp.
Bra med dagg som tar åt sig damm och insekterna kvartar som djupast och solen funkar som en IR-tork Dessutom är solljuset rocknroll jämfört med saggiga lysrör. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
![]() |
Skruva banåkabil
Bygga provisorisk lackbox
|
30 besök senaste veckan (18274 totalt) |