Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 8043 besök totalt |
ok, gammal tråd men den var ju liksom inte avslutad.
Idag gick jag in till Johan på "Bromsok Renovering AB" här i Göteborg. Han hade dammskydd till Brembo på hyllan!! Johan sa att han kan beställa hem fler (jag köpte de sista ![]() Följande artikelnummer gäller: BRE05.5955.50 24mm caliper piston seal BRE05.5955.51 26mm caliper piston seal BRE05.5955.52 28mm caliper piston seal BRE05.5955.53 30mm caliper piston seal BRE05.5955.54 32mm caliper piston seal BRE05.5955.55 34mm caliper piston seal BRE05.5955.56 36mm caliper piston seal BRE05.5955.57 38mm caliper piston seal BRE05.5955.58 40mm caliper piston seal BRE05.5955.59 42mm caliper piston seal BRE05.5955.60 44mm caliper piston seal BRE05.5955.61 46mm caliper piston seal BRE20.4872.40 28mm caliper dust boot BRE20.4872.41 30mm caliper dust boot BRE20.4872.42 32mm caliper dust boot BRE20.4872.43 34mm caliper dust boot BRE20.4872.44 36mm caliper dust boot (Passar dina Porscheok) BRE20.4872.45 38mm caliper dust boot BRE20.4872.46 40mm caliper dust boot BRE20.4872.47 42mm caliper dust boot BRE20.4872.48 44mm caliper dust boot (Passar dina Porscheok) http://www.bromsokrenovering.com/ |
||||
o jävelberg! Ringer DIREKT! =)))) über tack! _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||
Eftersom jag var inne och svamlade Peugeot tidigare, så får jag väl göra lite "closure". Jag har delvis eldat upp dammskydden på mina Brembo-ok (PFC97 + dålig kylning? + bankörning = gummi förkolnar) så jag har beställt nya från pug. 180 kr + moms / ok kostar det, så totalt blir det 450 kr. Kan försöka komma ihåg att mäta diametern på dem. Men det kan ju vara ett dåligt pris också, isåfall är det ju inte intressant.
Mer fakta: Det finns inte repsats till mina ok, det blir till att köpa nya á ca 3400 kr/st om de pajar. Men förhoppningsvis kanske ovan nämnda firma har. Hursomhelst pekar det på att man bör vara noggrann med dammskydden! _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Re: Porsche 944 TURBO S bromsok sitter mer på vilka porschar
Hei, du har vel funnet det du lette etter, men er det del nummer 12 i skissen du har lett etter (eller tar jeg heeeeelt feil nå ![]() ![]() Isf så har denne delenummer 930 351 927 00 mvh, orjan _________________ Orjan Sandland |
||||
Re: Porsche 944 TURBO S bromsok sitter mer på vilka porschar
oken på bild är från en 930 och inte 944...men vi behöver del #14 ifall du har den? _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Re: Porsche 944 TURBO S bromsok sitter mer på vilka porschar
Nummer 15 jag jagar/jagade _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||
Lysande! ![]() Firman kan fixa dessa och jag har kollat fysiskt att det är rätt artikelnummer (fast . 46 istället för .48) till mina "små" S2-ok. Ca 2 veckors leveranstid. _________________ Pär Hylander |
||||
Så fick en långdragen historia så till slut sitt slut...
Beställde ju dammskydden av Bromsok renovering AB och det skulle inte vara några problem sa han. De skickades till mig och jag hade de här dagarna innan jul. Tyckte det hela gick lite väl smärtfritt och anade dt värsta när så paketet anlände. mycket riktigt var det inte rätt dammskydd. =( Fick några stora saker som jag tror är de vanliga till 944an. Tror det är sådana som följer med kolven ut. Skickade tillbaka dammskydden och två av mina original. Mina original ser ut nästan som o-ringarna fast monterade i en liten metallhylsa, typ. Iaf så har jag tilll och från haft kontakt med Bromsok o Renovering och Johan har verkligen letat som en tok efter dessa dammskydd. Så idag ringde han och berättade att han hade både bra och dåliga nyheter. Han had fått hem en sats till ett ok... men... det var komplett med kolvar och oringar (alltså samma man kan köpa på porsche). =( Efter några minuter så kom vi iallafall överens om att han drog av 35% på priset och behöll kolvarna och skickade mig dammskydden. Så nu har jag iaf dammskydd till ett ok även om det nu i slutändan blev snuskigt dyrt. Fattar inte att det ska vara så omöjligt att uppbringa dessa dammskydd???!? All heder till Johan @ bromsok o renovering som verkligen är service minded! Ska ni ha bromsgrejer rekomenderar jag de. =) _________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||
På www.944sverige.com kan Du kanske få hjälp..Där finns det gott om 944 ägare. Mvh/ Jim Profit _________________ Jimmy Pedersen |
||||
Vill börja med att påpeka att den här tråden är mycket gammal!
Jag har äntligen fått tag i några lösa dammskydd. Jag har följande: BRE20.4872.40 28mm caliper dust boot 99kr BRE20.4872.41 30mm caliper dust boot 84kr BRE20.4872.44 36mm caliper dust boot 84kr BRE20.4872.46 40mm caliper dust boot 84kr BRE20.4872.48 44mm caliper dust boot 141kr |
||||
Ibbe, det är verkligen udda med 302 mm, det skall sitta 304 mm skivor på M030 951.
Här är info från 944s2.com om bromsar på 928, 944S2 och 951 som verkar stämma: M030 OPTION FRONT BRAKES: A 944 S2 equipped with the very rare M030 Sports Suspension option uses the same size front brakes as those used on the 1988 944 Turbo S or 1989 944 Turbo. These larger Brembo calipers first appeared on the 928 S4 so are routinely referred to as the "S4 brakes." The piston sizes are 36 and 44 mm and the corresponding brake pad width is a very substantial 132 mm. The front rotors used with these "S4" calipers have a diameter of 304 mm (11.97 in) and a thickness of 32 mm (1.26 in). M030 cars use different steering knuckles and hubs. Different knuckles are required because the S4 caliper attaches using a radial mount as opposed to the axial mount for the standard caliper. Different hubs are used to accommodate the 4 mm increased thickness of the M030 rotor. When it comes to brakes, bigger is generally better :-) Fortunately, 944 Turbo and 944 S2 owners need only search as far as the factory parts bin for something that's even larger than the M030 S4 brakes. Note: this brake upgrade requires the use of 17" wheels or special modular 16" wheels to clear the larger calipers. Non M030 cars also require caliper mounting adapters to convert from axial mount calipers to radial mount calipers. I purchased mine from Broadfoot Racing. 1986 944 Turbo cars require modifications or a specially engineered adapter kit because of their different offset requirements. BIG RED CALIPERS: The famous Porsche "big red" Brembo calipers from the late model 911 C2 Turbo or 993 Twin Turbo work well on late model 944s or 968s. Since these calipers were originally made to mount in the leading position in front of the axle they must be rotated around for use in the trailing position on the 944 or 968 series cars. Mounting the calipers in this location introduces three minor problems: 1) the location of the bleeder fittings and cross-over tube must be swapped, 2) the brake pad retention spring is now hinged at the top instead of at the bottom of the pad area, and 3) the brake line inlet is now at the top piston location instead of at the bottom piston location (not necessarily true anymore... the design may have changed) BIG BLACK CALIPERS: The minor "problems" with the big red calipers are not usually a concern. However, in order to maintain factory reliability and improve brake fluid cooling I wanted to use the 2-piece combination steel and rubber brakes lines from the M030 944 S2 (see picture above). These lines use a rigid steel tube between the caliper and strut mount and this really helps cool the brake fluid. In order to use these lines a caliper with the fluid inlet location in the stock position is required. Therefore, I chose the 928 GTS "big black" calipers. These calipers are physically the same size as the big reds and use the same size brake pads. However, since they are meant to mount in the trailing position they are a true bolt-on option. They also don't show the brake dust! The piston sizes used in the big red or GTS 4-piston Brembo calipers are the same size as those used in the M030 option S4 calipers, namely 36 and 44 mm. The brake pad width is also the same 132 mm. However, the brake pad depth is increased substantially to match the larger rotor diameter. ROTORS: Three factory front rotor options are available for big red or big black calipers: 928 GTS - 1-piece, "non-drilled," same offset as '87 and on 944 Turbo or 944 S2. 911 C2 3.6 Turbo - 1-piece, "drilled," same offset as '87 and on 944 Turbo or 944 S2. 993 Twin Turbo (TT) - 2-piece (separate rotor and mounting hat), "drilled," 5 mm less offset than above options. Not for use on cars originally equipped with S4 calipers (M030 option) unless custom alloy hats are used. Dessa är komponenterna som används på 968M030 och även 944 M030: http://www.weissach.net/968_M030-opt _________________ Anders Hansson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 8043 besök totalt |