Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vilka fjädrar tillsammans med Gula Koni?
<<   1, 2
3268 besök totalt
Hornlund
Örnsköldsvik
Här sen Jul 2005

Trådstartare
Re:

Ska bara säga att jag inte tappat intresset, över din läxa.. Bara att jag inte haft tid att läsa på tillräckligt mycket som jag vill! Blev dock väldigt sugen på att mäta upp mina std. fjädrar, för att se om de går att komma fram till vad för värden de är std! Kul att veta..

Jag tror inte jag ställer mig på biltema & mätar fjädrar, dels är jag skeptisk mot att köpa så viktiga bitar på biltema.. Även om en fjäder kanske bara just är en fjäder, inbillar jag mig att de finns bättre & sämmre kvalité på det också! Biltema är vad jag erfarat inte ofta lagda åt den högre kvalitéskalan..

Modda benen har jag också tänkt på, men inte funnit tillräckligt mycket info för att jag ska känna att jag ger mig på det.. Är ju lite av en färsking

Finnen hade dock moddat sina ben & körde med de mindre fjädrarna!

fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

om jag fattat rätt så kommer Feltemas fjädra från en KÄND svensk fjädertillverkare.

och vad händer om en fjäder går av???
Bilen lär säcka ihopp en bit, med det lär inte bli någon katastråf i alla fall.

Jag är inte det mista skeptisk till att åka på feltema fjädrar, har gjort det och kommer göra det igen om det funkar den tilltänkta aplekationen.

Citat:
Modda benen har jag också tänkt på, men inte funnit tillräckligt mycket info för att jag ska känna att jag ger mig på det..

Då alla mina åk är befriade från MacÄckelben, hmm för utom nya bruksholken förståss
så jag vet inte hur man gör men det finns massor redan skrivet.
Det finns ett gäng här som gjort det så info måste det finnas.

Vilka fjädrar tillsammans med Gula Koni?
<<   1, 2
3268 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande