Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Deltagare BMW Cup 2007
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (13000 totalt)
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Putrix skrev:
Per-ola Mattsson skrev:
Den 19 maj är det tävlingar på Knutan i DM/KM kolla på Hyllinges hemsida för info. Förra året så var vi ca 7-8 cup bilar som körde.
Är det några som är intresserade???
Får jag ihop bilen så är det nog inte omöjligt att jag åker ner.

Det hoppas jag att du gör. "after race" i Löddeköpinge till cupbilar som deltager utlovas!
Grillning & stora groggar, obligatorisk övernattning...

Det blir få Cup bilar på knutan, alla som var tänkta är upphissade utan koppling, växellåda, chassie eller annat vesäntligt...
Vi får spara + tills nästa tillfälle!

Perola kolla här: http://www.blocket.se/vi/11953662.htm?ca=23_10_s

Stockholm
Här sen Jul 2004

Re:

Putrix skrev:

Det blir få Cup bilar på knutan, alla som var tänkta är upphissade utan koppling, växellåda, chassie eller annat vesäntligt...
Vi får spara + tills nästa tillfälle!

Pallbockar är väl ingen ursäkt varför man ska ställa in ett tillfälle för ?
Laila kan säkert behöva något stärkande efter att ha tvingats försöka lappa E21:an

Öjarp
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Som du säger Patrick det är bättre att vänta tills vår tid som pallbocks är över och BMW cup bilarna i Södra Sverige åter står på egna ben!!

Hobbe du behöver inte vara orolig för Laila! Hon bryr sig nämligen inte om utan finner full lycka med att E21.

Här sen Apr 2005

Re:

Per-ola Mattsson skrev:

Hobbe du behöver inte vara orolig för Laila! Hon bryr sig nämligen inte om utan finner full lycka med att E21.

Per ola (och för den delen Samson med) ni är lyckligt lottade..

Jönköping
Här sen Sep 2005

http://johansson76.diinoweb.com/blog/ här kan ni följa startnr 76 . Eventuellt har jag ett par platser lediga i en stuga på Gelleråsen, om någon är intresserad? Vi blir 2-3 st i stugan men det är en 4-bäddsstuga. Nu ska jag iväg och meka V4 sen bär der iväg till Mantorp för 3 dagars jobb på banan

Jönköping
Här sen Sep 2005

Nu är Patrik o olof anmälda till knutstorp thumbs up själv är jag laddad till tusen, får se vilka uppgraderingar jag hinner göra på bilen . Man vill inte strö salt i såren men om inte jag minns fel ang Lailas kommentar om att det endast var i besiktningskön som jag kommer vara före Per-ola så blev det inte...

Som nybörjare tycker jag detta är riktigt roligt och ser fram emot kommande race

Öjarp
Här sen Nov 2004

Trådstartare
olof!
Att få salt i mina sår är ingenting när det finns de personer här på BMW forumet H_ _ _e & P_ _ _ _x som häller både Tabasco & saltsyra i mina sår, och har jag inga sår så vet i f_n om dom inte fixar såren också.....

orsaken till haveriet i det 2:a racet på Gelleråsen var följande, på 6cyl så sitter det en svängningsdämpare med ett remhjul till drivning av generator/vattenpump, den består av 2st tjocka plåtar som är vulkade ihop (troligen för att minimera vibrationer) dessa båda plåtar är inte längre ihopvulkade, därav problemet. Remhjulet på svängningsdämparen ville ej följa med runt.......

De två till vänster skall sitta ihop, den till höger är OK (än så länge bäst att tillägga!!!)

Ny svängningsdämpare monterad så nu j_ _ _ _r ses vi på Knutan

Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005

Jag hade nog tämkt att vara med på någon av de sista deltävlingarna om bilen blir färdig.
om inte så kan ni räkna med att jag är med från start nästa år och skall göra ett försök att som nykomling ta hem specialklassen...

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Per-ola Mattsson skrev:

Att få salt i mina sår är ingenting när det finns de personer här på BMW forumet H_ _ _e & P_ _ _ _x som häller både Tabasco & saltsyra i mina sår, och har jag inga sår så vet i f_n om dom inte fixar såren också.....
Ny svängningsdämpare monterad så nu j_ _ _ _r ses vi på Knutan

Per-ola, jag har funderat & funderat och kan bannemej inte komma på din rebus. H_ _ _ e tror jag att jag har lyckats knäcka, men ord nummer två får jag fundera på ett tag till..
Hursomhelst så är det skönt att höra att du kommer till knutan, skall bli kul att försöka köra om dig
Denna gången skall jag vara före dig till Knutan så jag kan stå redo med en kall b_ _ r till dig. (knäck den rebusen om du kan)

Öjarp
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Nä du din rebus kan jag inte knäcka kanske H_ _ _e kan??
Men det vore fint om du hade någon kall öl klar när vi kommer ner till Knutan på fredag kväll...................

Stockholm
Här sen Jul 2004

Re:

Per-ola Mattsson skrev:
Nä du din rebus kan jag inte knäcka kanske H_ _ _e kan??

Japp

Per-ola Mattsson skrev:

Men det vore fint om du hade någon kall öl klar när vi kommer ner till Knutan på fredag kväll...................

Tabasco och salt tar jag med om inte Laila ska köra

Stockholm
Här sen Jul 2004

Re:

triss skrev:
Jag hade nog tämkt att vara med på någon av de sista deltävlingarna om bilen blir färdig.
om inte så kan ni räkna med att jag är med från start nästa år och skall göra ett försök att som nykomling ta hem specialklassen...

Du är välkommen till Knutan med eller utan cupbil

Jönköping
Här sen Sep 2005

Tänkte bara meddela att jag håller på med lite uppdateringar på min bil

Här sen Apr 2005

Re:

olof Johansson skrev:

Du kan inte bara skriva så där utan att lägga upp lite bild bevis!

Stockholm
Här sen Jul 2004

Re:

Putrix skrev:
olof Johansson skrev:

Du kan inte bara skriva så där utan att lägga upp lite bild bevis!

Kommer någon medtävlande att begära en grundlig besiktning av olofs bil nu när han har läckt ut nyheten till skvallerpressen ?

Jönköping
Här sen Sep 2005

Några bildbevis blir det inte . I jakten på en pallplacering kan man inte avslöja för mycket... o besiktningen blir inga problem.

Här sen Apr 2005

Re:

Per-ola Mattsson skrev:
Som du säger Patrick det är bättre att vänta tills vår tid som pallbocks är över och BMW cup bilarna i Södra Sverige åter står på egna ben!!

Per ola, hur går det med uppladdningen inför Knutan?
Har du satt Laila i hårt arbete eller ni kör bara högervarv runt korvmojjen i Ljungby med eran nya lyx-diesel-kombi?
En bild på nya åket hade varit kul!

Här sen Apr 2005

Re:

olof Johansson skrev:
Några bildbevis blir det inte . I jakten på en pallplacering kan man inte avslöja för mycket... o besiktningen blir inga problem.

Besiktningen ja, men akta dig för reglementsgruppen, de är kanske på plats!
Nu får du bannemej ladda upp lite bilder på ditt nya chassie

Öjarp
Här sen Nov 2004

Trådstartare
Patrik skrev.
Per ola, hur går det med uppladdningen inför Knutan?
Har du satt Laila i hårt arbete eller ni kör bara högervarv runt korvmojjen i Ljungby med eran nya lyx-diesel-kombi?
En bild på nya åket hade varit kul!

Nja, varken Laila eller bilen har jag sett till sen vi var och hämtade den, hon skulle "bara" åka iväg ett litet ärende, det var två veckor sedan, men det har kanske kommit något mer i mellan, (hon är troligen och köper en massa fina E21 delar till mig!!!!!!). Så på E21:an och betala av på nya bilen får jag sköta på egen hand

Bild kommer när bilen och Laila kommit hem.......

Tills dess så är jag av och omkring i min fina gula husbil av 84-års modell.....

Jönköping
Här sen Sep 2005

börjar du bli nervös Patrik . Jag måste bara sova lite på saken...

Här sen Apr 2005

Re:

olof Johansson skrev:
börjar du bli nervös Patrik . Jag måste bara sova lite på saken...

Du menar nervös för reglementsgruppen, nej inte nu längre, jag sover numera gott om nätterna!
Det blir trångt på "pallen" på Knutan, jag kanske skall ringa Lasse på motorbanan och be honom snickra en ny special "pall" till oss i standard -skall jag beställa dubbla 1:a platser, dubbla 2:a platser och 3-4 3:e platser?

Deltagare BMW Cup 2007
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (13000 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande